00 DSpace/Manakin Repository

Основні аспекти розробки рекламної програми як засобу просування агентства нерухомості

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Клименко, В. М.
dc.contributor.author Klymenko, Vladyslav
dc.contributor.author Польова, Тетяна Володимирівна
dc.contributor.author Polova, Tetiana
dc.date.accessioned 2024-01-24T11:07:58Z
dc.date.available 2024-01-24T11:07:58Z
dc.date.issued 2023-12
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1359
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/188-19
dc.identifier.citation Клименко В. М. Основні аспекти розробки рекламної програми як засобу просування агентства нерухомості / В. М. Клименко, Т. В. Польова // Економічний простір. – 2023. – № 188. – С. 113-118 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11852
dc.description.abstract UK: У статті обґрунтовано використання рекламних заходів для просування послуг на ринку нерухомості. Проведено дослідження особливостей ринку нерухомості та відповідних тенденцій розвитку реклами. Проведено аналіз маркетингової діяльності підприємства, його основних економічних показників та аналіз стану ринку нерухомості. Запропоновано рекламну програму для агентства нерухомості. Розраховано бюджет рекламної програми та визначено цільову аудиторію. Для просування агентству нерухомості слід приділити увагу розвитку соціальних мереж компанії та запуску таргетованої реклами. Надано рекомендації щодо налаштування таргетованої реклами в Facebook Ads. Розроблено візуальне оформлення банерів оголошень рекламної кампаній у Facebook Ads. uk_UA
dc.description.abstract EN: The paper substantiates the use of promotional activities to promote services in the real estate market. The purpose of the article is to substantiate the use of advertising measures to promote an enterprise in the real estate market and their effectiveness. To identify the main trends in the development of advertising services in the real estate market. To provide practical recommendations for developing a programme of advertising activities in the real estate sector as a means of promotion in the target market. In preparing the study, a systematic approach to the study of economic processes and phenomena was used, as well as empirical (observation, description, comparison, content analysis) and theoretical (analysis, synthesis) methods of scientific knowledge. The paper studies the peculiarities of the real estate market and relevant trends in the development of advertising. The study showed that the real estate market is a structure with imperfect competition, which determines the leading role of advertising among the elements of marketing technologies. Based on the analysis of the methods of distribution of real estate advertising, it was found that online promotion tools have recently played a leading role. The marketing activities of the enterprise, its main economic indicators and the situation in the real estate market are analysed. An advertising programme was proposed for the agency. The budget of the advertising programme is calculated and the target audience is identified. It is determined that one of the most promising areas for promoting services is the social networks Facebook, Instagram. Recommendations for setting up targeted advertising are given. A visual design of banners for Facebook Ads advertising campaigns was developed. The proposed advertising programme in social networks can be considered effective and recommended for implementation by real estate agencies.
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури uk_UA
dc.subject реклама uk_UA
dc.subject ринок нерухомості uk_UA
dc.subject житлова нерухомість uk_UA
dc.subject комерційна нерухомість uk_UA
dc.subject програма рекламної діяльності uk_UA
dc.subject advertising activity uk_UA
dc.subject commercial real estate uk_UA
dc.subject real estate market uk_UA
dc.subject residential real estate uk_UA
dc.subject advertising uk_UA
dc.title Основні аспекти розробки рекламної програми як засобу просування агентства нерухомості uk_UA
dc.title.alternative Main aspects of the development of an advertising programme as a means of promoting an estate agency uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу