DSpace Repository

Розвиток комунікаційного забезпечення маркетингового управління ефективністю діяльності підприємства

Show simple item record

dc.contributor.author Педченко, Дмитро Вітальович
dc.contributor.author Pedchenko, Dmytro
dc.contributor.author Кривомлін, В. В.
dc.contributor.author Kryvomlin, Volodymyr
dc.date.accessioned 2023-11-30T12:01:57Z
dc.date.available 2023-11-30T12:01:57Z
dc.date.issued 2023-10
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1330
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/187-21
dc.identifier.citation Педченко Д. В. Розвиток комунікаційного забезпечення маркетингового управління ефективністю діяльності підприємства / Д. В. Педченко, В. В. Кривомлін // Економічний простір. – 2023. – № 187. – С. 129-133 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11445
dc.description.abstract UK: В умовах високої конкуренції та динамічних змін ринкового середовища, комунікаційне забезпечення має ключове значення для маркетингового позиціонування та адаптації підприємства. Враховуючи технологічні інновації та потреби стейкхолдерів, ефективна комунікація стає вирішальною для досягнення стратегічних цілей і забезпечення конкурентних переваг. Метою статті постав розвиток теоретико-методичних засад забезпечення взаємного доповнення предметних областей управління ефективністю діяльності підприємства та формування його маркетингово-комунікаційної політики, а також розробка методичного підходу щодо розгортання контуру рефлексивного управління комунікаційним забезпеченням ефективної діяльності підприємства. Основу реалізації поставленої мети становить гіпотеза щодо можливості зростання ефективності діяльності підприємства на основі раціоналізації маркетингово-комунікаційної політики підприємства. Для доведення базової гіпотези розроблено предметну область розвитку маркетингово-комунікаційного забезпечення управління ефективністю діяльності підприємства та сформовано сукупність уточнюючих гіпотез. Систематизовано основні види ефективності діяльності підприємства, висвітлено їх особливості через відображення ключових індикаторів за зв’язку з маркетинговими комунікаціями. Запропоновано структуру системи управління ефективністю діяльності підприємства в рамках якої виокремлено комунікаційне забезпечення. uk_UA
dc.description.abstract EN: In the context of intense competition and dynamic market shifts, communication infrastructure is pivotal for marketing positioning and enterprise adaptation. Considering technological innovations and stakeholder needs, effective communication becomes crucial for achieving strategic objectives and securing competitive advantages. The article aims to develop the theo-retical and methodological foundations for ensuring mutual complementarity of the subject areas of enterprise performance management and formation of its marketing and communication policy and also to develop a methodological approach to de-ploying the contour of reflexive control of enterprise performance communication support. The foundation for achieving the set objective is the hypothesis regarding the potential enhancement of enterprise performance based on rationalizing its marketing-communication strategy. To substantiate the core hypothesis, a domain for developing marketing-communication infrastructure for managing an enterprise's performance has been delineated, and a set of refining assumptions has been formulated. The methodological foundation for substantiating this hypothesis is based on the monographic and deductive reasoning methods. The primary types of enterprise efficiency have been systematized, highlighting their characteristics through crucial indicators concerning marketing communications. A structure for enterprise performance management has been proposed, within which communication support is distinctly outlined. The management system is described as a tuple that encompasses the subject and object of marketing management, a set of goals and performance indicators, a list of management tools, and a description of their implementation support. The directions for implementing a company's marketing communication strategy have been identified, and the tools for each order have been systematically categorized. Each of these directions is considered an element in ensuring an effective management system. Communication policy implementation tools have been categorized in the context of various types of enterprise performance and business processes.
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури uk_UA
dc.subject маркетинг uk_UA
dc.subject маркетингове управління uk_UA
dc.subject управління ефективністю uk_UA
dc.subject комунікаційне забезпечення uk_UA
dc.subject ефективність діяльності uk_UA
dc.subject marketing uk_UA
dc.subject performance management uk_UA
dc.subject communication support uk_UA
dc.subject marketing management uk_UA
dc.subject performance uk_UA
dc.title Розвиток комунікаційного забезпечення маркетингового управління ефективністю діяльності підприємства uk_UA
dc.title.alternative Enhancing enterprise efficiency through communication strategies in marketing management uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account