00 DSpace/Manakin Repository

Стратегія розвитку креативного сектора вітчизняної економіки

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Смолінська, Софія Дмитрівна
dc.contributor.author Hnatkovich, Oksana
dc.contributor.author Гнаткович, Оксана Дмитрівна
dc.contributor.author Hnatkovich, Oksana
dc.contributor.author Сич, Ольга Анатоліївна
dc.contributor.author Sych, Olga
dc.date.accessioned 2023-11-29T11:34:59Z
dc.date.available 2023-11-29T11:34:59Z
dc.date.issued 2023-10
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1321
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/187-12
dc.identifier.citation Смолінська С. Д. Стратегія розвитку креативного сектора вітчизняної економіки / С. Д. Смолінська, О. Д. Гнаткович, О. А. Сич // Економічний простір. – 2023. – № 187. – С. 73-77 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11436
dc.description.abstract UK: Креативна економіка розглядається як сукупність видів та напрямів економічної активності господарюючих суб’єктів, в основі якої лежать інновації, технології, інтелект, творчість та знання, що володіють високим потен-ціалом створення робочих місць та нарощенням прибутковості. Креативний сектор України володіє значним потен-ціалом, проте під час воєнного стану в ньому відбулися значні трансформації, зумовлені негативним тенденціями розвитку українського суспільства. Найбільш затребуваними у перспективі будуть наступні напрямки креативної економіки: архітектура; дизайн інтер’єру; культурний туризм; музика; фільми та анімація. Стратегія розвитку креа-тивного сектора вітчизняної економіки повинна реалізовуватися на основі досягнення наступних цілей: об’єднання та консолідація креативного сектора; залучення інвестицій, вдосконалення навичок спеціалістів креативних індустрій та зміцнення секторальних зв’язків; забезпечення сталого розвитку сектора креативних індустрій. uk_UA
dc.description.abstract EN: It has been established that in modern conditions it is extremely important to develop ways of developing the creative sector of the Ukrainian economy and to implement innovative strategies for its development, which actualizes the topic of this study. It has been proven that the development of the creative sector of the domestic economy can become the driver of progressive changes that can bring the national economic complex to a qualitatively new level due to fundamentally different methods and approaches to the implementation of activities by economic entities. The purpose of the article is to consider the features and characteristics of the creative economy, assess the current situation in the field of creative industries and justify the strategy for the development of the creative sector of the domestic economy for the future. The basis of the writing of this article is the methodology, which is based on the use of general scientific methods of scientific research. The methods on the basis of which the research was conducted are explained, in particular, such as the method of analysis and synthesis for studying the features of the creative economy; a comparison method for assessing the state of the creative economy in the pre-war period and the period of martial law; generalization method for substantiating conclusions and proposals. The obtained results include proposals re-garding the strategic goals of the development of the creative sector of the domestic economy, in particular, such as the need for unification and consolidation of the creative sector; attraction of investments, provision of improvement of skills of specialists of creative industries and strengthening of sectoral ties; promoting the sustainable development of the creative industries sector in the direction of expanding market opportunities by promoting export orientation and internationalization. The practical value lies in the fact that proposals for the development strategy of the creative sector of the domestic economy can be implemented in the activities of local economic entities capable of producing creative and innovative goods.
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури uk_UA
dc.subject розвиток uk_UA
dc.subject держава uk_UA
dc.subject стратегія uk_UA
dc.subject інновації uk_UA
dc.subject креативний сектор uk_UA
dc.subject економіка uk_UA
dc.subject development uk_UA
dc.subject state uk_UA
dc.subject creative sector uk_UA
dc.subject innovation uk_UA
dc.subject economy uk_UA
dc.subject strategy uk_UA
dc.title Стратегія розвитку креативного сектора вітчизняної економіки uk_UA
dc.title.alternative Strategy for the development of the creative sector of the domestic economy uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу