00 DSpace/Manakin Repository

Виокремлення ризиків у маркетинговому аналізі підприємства

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бабух, Ілона Борисівна
dc.contributor.author Babukh, Ilona
dc.contributor.author Фень, Катерина Сергіївна
dc.contributor.author Fen, Kateryna
dc.date.accessioned 2023-10-02T10:47:12Z
dc.date.available 2023-10-02T10:47:12Z
dc.date.issued 2023-08
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1297
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/186-16
dc.identifier.citation Бабух І. Б. Виокремлення ризиків у маркетинговому аналізі підприємства / І. Б. Бабух, К. С. Фень // Економічний простір. – 2023. – № 186. – С. 93-96. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11107
dc.description.abstract UK: У статті аналізуються ризики в маркетинговій діяльності підприємства. Здійснення такої діяльності в умовах значної невизначеності ринкового середовища супроводжуються ризиками, діагностувати які, мінімізувати їх нега-тивні наслідки і є завданням маркетингової служби підприємства. Аналіз ризиків в маркетинговій діяльності вимагає системної маркетингової інформації, яку маркетологи виокремлюють серед різноманітних джерел. Теорія і практика маркетингу виробили свою класифікацію маркетингових ризиків, яка існує по різним критеріям, і в маркетингово-му аналізі ця класифікація допомагає фахівцям визначати різновиди ризиків, їх кількість, динаміку настання тощо. Найбільш важливим є аналіз джерел та чинників маркетингових ризиків, тобто тих причин або рушійних сил, які по-роджують ризики. Вітчизняний ринок з його специфічними характеристиками створює для українських підприємств цілу систему маркетингових ризиків, звідси їх сучасний аналіз та розробка на його основі комплексу спеціальних заходів будуть дозволяти підприємствам української економіки розвивати їх та зміцнювати свої ринкові позиції. en_US
dc.description.abstract EN: The article examines the risks associated with marketing activities in enterprises. Implementing such activities amidst sig-nificant market uncertainty comes with risks, and the marketing service of an enterprise must diagnose and minimize their negative consequences. Risk analysis in marketing activities necessitates systematic marketing information, which marketers identify from various sources. Marketing risk analysis involves a specific sequence of actions wherein marketing specialists, understanding the company's specifics, identify marketing risks, their types, sources, and the factors that influence them, as well as the losses they may cause. Marketing theory and practice have developed a classification of marketing risks based on vari-ous criteria. This classification assists specialists in determining risk types, their numbers, and occurrence dynamics. Of utmost importance is analyzing the sources and factors of marketing risks - the causes or driving forces that generate risks. Moreover, analyzing losses from marketing risks is crucial, including determining the amount of losses by type and source of risks, and identifying sources of compensation, particularly those covered by insurance companies. The final stage of marketing risk analysis involves assessing the effectiveness of measures taken to overcome the consequences of these risks. Typically, market-ing analysis includes an analytical report on marketing risks, grouping risk countermeasures by type, enabling the company's management to implement an effective policy. In modern conditions, each company develops its risk management system in marketing, based on risk analysis, with certain approaches fully and consistently disclosed in the international risk management standard ISO 31000:2009. The domestic market, with its specific characteristics, creates a comprehensive system of marketing risks for Ukrainian enterprises. Consequently, conducting a modern analysis and devising a set of special measures based on it will enable Ukrainian companies to develop and strengthen their market positions.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури en_US
dc.subject маркетингова діяльність en_US
dc.subject управління маркетинговими ризиками en_US
dc.subject маркетинговий аналіз en_US
dc.subject невизначеність en_US
dc.subject маркетинговий ризик en_US
dc.subject класифікація маркетингових ризиків en_US
dc.subject джерела ризиків en_US
dc.subject чинники ризиків en_US
dc.subject marketing activity en_US
dc.subject marketing analysis en_US
dc.subject uncertainty en_US
dc.subject marketing risk en_US
dc.subject classification of marketing risks en_US
dc.subject sources of risks en_US
dc.subject risk factors en_US
dc.subject management of marketing risks en_US
dc.title Виокремлення ризиків у маркетинговому аналізі підприємства en_US
dc.title Identification of risks in the marketing analysis of an enterprise
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу