00 DSpace/Manakin Repository

Партизанський маркетинг як ефективний спосіб просування підприємства

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тарасова, Крістіна Ігорівна
dc.contributor.author Tarasova, Krystyna
dc.contributor.author Сало, Яна Вікторівна
dc.contributor.author Salo, Yana
dc.contributor.author Новак, Ганна В'ячеславівна
dc.contributor.author Novak, Hanna
dc.date.accessioned 2023-09-28T10:31:19Z
dc.date.available 2023-09-28T10:31:19Z
dc.date.issued 2023-08
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1296
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/186-15
dc.identifier.citation Тарасова К. І. Партизанський маркетинг як ефективний спосіб просування підприємства / К. І. Тарасова, Я. В. Сало, Г. В. Новак // Економічний простір. – 2023. – № 186. – С. 88-92. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11104
dc.description.abstract UK: Суперництво в бізнес-середовищі продовжує набирати обертів – кожного дня на ринку з'являються сотні та на-віть тисячі нових підприємств і компаній. Деякі з них націлені на поліпшення результативності своєї офлайн-діяль-ності, тоді як інші спеціалізуються на діяльності в мережі. В результаті придбати якісні товари за оптимальною ціною стає все складніше, а якщо враховувати присутність великих брендів із величезними бюджетами та можли-востями, використання деяких каналів залучення покупців стає як мінімум неефективним. З огляду на велику кількість «рекламного шуму» господарюючі суб’єкти все частіше звертаються до методів партизанського маркетингу з ме-тою привернення уваги якомога більшої кількості споживачів. Концепція партизанського маркетингу включає в себе набір різноманітних інноваційних рекламних інструментів, спрямованих на отримання великого ефекту з невеликим бюджетом. Зважаючи на те, що ці інструменти все частіше застосовуються практиками, наукової дискусії щодо цієї концепції майже не ведеться. Таким чином, дана робота описує еволюцію розвитку партизанського маркетингу як спроби привернути увагу реципієнтів за відносно низькі витрати за допомогою ефекту несподіванки. За допомогою рідкісних статистичних даних робиться спроба продемонструвати економічну ефективність застосування прийо-мів партизанського маркетингу в діяльності господарюючих суб’єктів, а також окреслюються напрямки подальших досліджень в даному напрямку. en_US
dc.description.abstract EN: Rivalry in the business environment continues to gain momentum – hundreds and even thousands of new enterprises and companies appear on the market every day. Some of them are aimed at improving the performance of their offline ac-tivities, while others specialize in online activities. As a result, it becomes increasingly difficult to purchase quality goods at the optimal price, and if you take into account the presence of big brands with huge budgets and capabilities, the use of some channels to attract buyers becomes at least ineffective. Given the large amount of "advertising noise", business entities increasingly turn to guerilla marketing methods in order to attract the attention of as many consumers as possible. The concept of guerrilla marketing includes a set of various innovative advertising tools aimed at obtaining a large effect with a small budget. Given the fact that these tools are increasingly used by practitioners, there is almost no scientific dis-cussion about this concept. Therefore, the purpose of this article is to study the effectiveness of the use of guerilla market-ing methods by modern enterprises, as well as to follow current trends in this direction. To achieve the outlined goal, the authors used the fundamental provisions of economic theory, the theory of economic intermediation, and the modern concept of marketing. This work describes the evolution of guerilla marketing as an attempt to attract the attention of recipients for relatively low costs using the effect of surprise. "Guerrilla" marketing campaigns are activities that go beyond the gener-ally accepted methods and means of advertising communications and product promotion. "Guerrilla" marketing is based on psychological influence on the consumer's subconscious. Specialists claim that our reticular activating system, which acts as a filter for our perception, can be reprogrammed, which is exactly what subliminal marketing does. The model of the interaction of perceptions, feelings, behavior, and thoughts is based on the assumption that thoughts affect all the remain-ing elements of the model, including, and behavior. With the help of rare statistical data, an attempt is made to demonstrate the economic effectiveness of the use of guerilla marketing techniques in the activities of business entities and directions for further research in this direction are also outlined.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури en_US
dc.subject маркетинг en_US
dc.subject партизанський маркетинг en_US
dc.subject вірусний маркетинг, en_US
dc.subject поп-ап магазин en_US
dc.subject ефективність en_US
dc.subject pop-up shop en_US
dc.subject effectiveness en_US
dc.subject viral marketing en_US
dc.subject guerilla marketing en_US
dc.subject marketing en_US
dc.title Партизанський маркетинг як ефективний спосіб просування підприємства en_US
dc.title.alternative Guerrilla marketing as an effective way of business promotion en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу