DSpace Repository

Дилема розвитку персонального бренду: бути чи не бути

Show simple item record

dc.contributor.author Крикавський, Євген Васильович
dc.contributor.author Krykavskyy, Yevhen
dc.contributor.author Калинець, Катерина Сергіївна
dc.contributor.author Kalynets, Kateryna
dc.date.accessioned 2023-05-29T09:24:05Z
dc.date.available 2023-05-29T09:24:05Z
dc.date.issued 2023-04
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1243
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/184-24
dc.identifier.citation Крикавський Є. В. Дилема розвитку персонального бренду: бути чи не бути / Є. В. Крикавський, К. С. Калинець // Економічний простір. – 2023. – № 184. – С. 138-142 en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10562
dc.description.abstract UK: У статті визначено особливості розвитку нових інформаційно-комунікаційних технологій та їх поширення серед населення, які створюють сприятливі умови доступу до інтелектуальних ресурсів. Визначено особливості індивідуальної участі в Інтернет-проектах чи соціальних мережах з позичії позитичних та негативних чинників залученості. Застосовуючи якісний методологічний підхід, у даній статті досліджується індивідуальне ставлення споживачів до поведінки в соціальних мережах (ПСМ). Розглянуто перспективи розвитку персонального бренду через створення проекцію «я», яка б отримувала схвалення та визнання. Поряд з тим, страх неправильного сприйняття пов'язується з суперечливими думками перед цільовою аудиторією. Дане дослідження допомагає зрозуміти, як формування персонального бренду впливає на ПСМ. Отримані результати допомагають отримати нові знання про споживачів з точки зору їх залучення до маркетингової комунікації. en_US
dc.description.abstract EN: Informatization of all areas of modern human activity and the rapid development of new information and communication technologies create favorable conditions for the implementation of programs of operational access to remote material and intellectual resources distributed throughout the globe. Over the past decade, social media has changed the way people, com-munities, and organizations create, share, and consume information from each other and businesses. However, today people have become more careful about their presence on the Internet, especially on social networks. It is becoming increasingly clear that social media poses enormous risks to individuals, communities, companies, and even society as a whole. Examples of such risks in social media include cyberbullying, addictive use, trolling, online witch-hunts, fake news, and privacy viola-tions. The credibility of our study was enhanced by detailed data collection aimed at obtaining a deeper understanding of the phenomena of personal perception of social networks based on primary data obtained from interviews with social network experts and secondary data from the analysis of a large amount of secondary data (industry reports, press releases, eSports columns, and blogs). Using a reverse approach with primary and secondary data, we were able to ensure that all informa-tion based on the secondary data set was consistent with the expert interviews, and this was the basis for our interviewee research. As part of this process, we asked our interviewees to describe the motivational factors behind their involvement in social networks. The main goal of this study was based on the multidimensionality and duality of individual perceptions of social networks. Applying a qualitative methodological approach, the article investigates the individual attitude of consum-ers toward behavior in social networks (SNS). Through the prism of personal brand development, it is understood that people strive to create a satisfactory presentation of the desired self. At the same time, an important criterion of individual behavior in social networks is the preservation of public perception of one's identity. The fear of being unclear is associated with conflicting opinions in front of the target audience. In addition to promotion, the research helps to understand how personal brand interests influence social perception. The obtained results help to gain more knowledge about consumers from the point of view of their involvement in marketing communication.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури en_US
dc.subject соціальна мережа en_US
dc.subject поведінка споживачів en_US
dc.subject цільова аудиторія en_US
dc.subject блогер en_US
dc.subject персональний бренд en_US
dc.subject social network en_US
dc.subject blogger en_US
dc.subject consumer behavior en_US
dc.subject target audience en_US
dc.subject personal brand en_US
dc.title Дилема розвитку персонального бренду: бути чи не бути en_US
dc.title.alternative The dilemma of personal brand development: to be or not to be en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account