00 DSpace/Manakin Repository

Стратегії розвитку міжнародних готельних мереж

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Пандяк, Ігор Григорович
dc.contributor.author Pandyak, Igor
dc.contributor.author Кушнірук, Ганна Володимирівна
dc.contributor.author Kushniruk, Halyna
dc.contributor.author Петлін, Ірина Валеріївна
dc.contributor.author Petlin, Iryna
dc.date.accessioned 2023-05-29T07:45:38Z
dc.date.available 2023-05-29T07:45:38Z
dc.date.issued 2023-04
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1244
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/184-20
dc.identifier.citation Пандяк І. Г. Стратегії розвитку міжнародних готельних мереж / І. Г. Пандяк, Г. В. Кушнірук, І. В. Петлін // Економічний простір. – 2023. – № 184. – С. 118-122 en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10557
dc.description.abstract UK: Метою дослідження є розкриття особливостей організації міжнародних готельних мереж, виявлення їх переваг, здійснення класифікації та проведення характеристики поширених стратегій розвитку готельних мереж. Викорис-тано традиційні методи аналізу, синтезу, аналогії, порівняння та узагальнення, які забезпечили систематизацію на-укової, статистичної, науково-публіцистичної інформації загальнодоступних організаційно-економічних даних функ-ціонування готельних мереж. Ключове місце у дослідженні відведено методу класифікації з виокремленням якісних, кількісних та динамічних характеристик готельних операторів. У статті проаналізовано розвиток готельних мереж у контексті жорсткої конкуренції в середовищі бізнесу, виокремлено переваги управління готельних операторів щодо незалежних компаній. Результати розробленої класифікації стратегій готельних мереж можуть застосовуватись операторами ринку для обрання оптимальної моделі конкурентоспроможності. en_US
dc.description.abstract EN: The article is devoted to the study of the development strategies of international hotel chains. The purpose of the study is to reveal the peculiarities of organization of international hotel companies, to identify the advantages of the hotel chain form, to classify and characterize typical development strategies of hotel chains. General logical methods of analysis, synthesis, anal-ogy, comparison and generalization were used, which ensured the systematization of scientific, statistical, scientific and journal-istic information of publicly available organizational and economic data on the functioning of hotel chains. The key place in the study is given to the method of classification with the identification of qualitative, quantitative and dynamic characteristics of hotel operators. The article analyzes the conditionality of the development of hotel chains as a result of fierce competition in the business environment. It was found that the strength resources of hotel chains ensure their high and long-term stability. The ad-vantages of managing finances, marketing, quality, and strategy in hotel chains compared to independent hotels are highlighted and analyzed. The study classifies and characterizes the main types of hotel chain development strategies, in particular, global geographic expansion, consistent focused local expansion strategy, brand portfolio expansion, real estate portfolio develop-ment, external orientation strategy, geographic advantage orientation, segmentation strategy, cost leadership strategy, internal orientation strategy, branding strategy, etc. The study revealed the diversification of international hotel chains as a reflection of significant competition in the segment of four-star and five-star hotels of well-known brands. The authors state that the future of hotel chains will depend on the convergence of growing competitiveness with a diverse customer base that is constantly evolv-ing and looking for unique and personalized experiences. The results of classifying the strategy of hotel chains can be used by market operators to select the optimal model of competitiveness, which determines the practical significance of the study.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури en_US
dc.subject готельна мережа en_US
dc.subject корпорація en_US
dc.subject сегментація en_US
dc.subject експансія en_US
dc.subject стратегія розвитку en_US
dc.subject класифікація en_US
dc.subject бренд en_US
dc.subject hotel chain en_US
dc.subject segmentation en_US
dc.subject expansion en_US
dc.subject development strategy en_US
dc.subject classification en_US
dc.subject brand en_US
dc.subject corporation en_US
dc.title Стратегії розвитку міжнародних готельних мереж en_US
dc.title.alternative Development strategies of international hotel chains en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу