DSpace Repository

Розширення інструментів маркетинг-мікс через застосування рекомендаційного маркетингу

Show simple item record

dc.contributor.author Калинець, Катерина Сергіївна
dc.contributor.author Kalynets, Kateryna
dc.date.accessioned 2023-05-25T10:01:33Z
dc.date.available 2023-05-25T10:01:33Z
dc.date.issued 2023-04
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1237
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/184-14
dc.identifier.citation Калинець К. С. Розширення інструментів маркетинг-мікс через застосування рекомендаційного маркетингу / К. С. Калинець // Економічний простір. – 2023. – № 184. – С. 84-90 en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10543
dc.description.abstract UK: У статті визначено особливості розвитку нових інструментів маркетинг-мікс та їх поширення серед населення які створюють сприятливі умови просуванн товарів споживчого призначення. Визначено особливості участі агентів рекомендаційного маркетингу в рекламних стратегіях компаній-виробників товарів. Застосовуючи якісний методоло-гічний підхід у даній статті досліджується реакція споживачів на використання класичних інструментів маркетинг-мікс та рекомендаційного маркетингу. Дане дослідження допомагає зрозуміти особливості формування купівельної залученості внаслідок застосування ефкту «сарафанного радіо». Отримані результати допомагають отримати нові знання про споживачів з точки зору їх залучення до маркетингової комунікації. en_US
dc.description.abstract EN: Informatization of all areas of modern human activity and the rapid development of new information and communication technologies create favorable conditions for the implementation of programs of operational access to remote material and intellectual resources distributed throughout the globe. Over the past decade social media has changed the way people com-munities and organizations create share and consume information from each other and from businesses. However today people have become more attentive to recommendations for the consumption of certain goods and services. It's becoming increasingly clear that social media offers significant opportunities to engage shoppers especially for consumer goods. Examples of such opportunities in social networks include recommendations sharing information about their products sharing experiences etc. The credibility of our study was enhanced by detailed data collection aimed at obtaining a deeper understanding of the WOM phenomenon based on primary data obtained during interviews with marketing company experts and secondary data from the analysis of a large amount of secondary data (industry reports press releases columns about eSports and blogs). Using a reverse approach with primary and secondary data we were able to ensure that all information based on the secondary data set was consistent with the expert interviews and this was the basis for our interviewee research. As part of this process we asked our respondents to describe the motivational factors behind their social media engagement. The main goal of this study was based on the multidimensionality and effectiveness of the interaction of referral marketing with classic marketing mix tools. Apply-ing a qualitative methodological approach the article investigates the individual attitude of consumers to behavior in social networks. Through the prism of personal brand development it is understood that people tend to imitate other people and listen to their opinion. The obtained results help to gain more knowledge about consumers from the point of view of their involvement in marketing communication.
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури en_US
dc.subject рекомендаційний маркетинг en_US
dc.subject маркетинг-мікс en_US
dc.subject блогер en_US
dc.subject поведінка споживачів en_US
dc.subject цільова аудиторія en_US
dc.subject referral marketing en_US
dc.subject marketing mix en_US
dc.subject target audience en_US
dc.subject blogger en_US
dc.subject consumer behavior en_US
dc.title Розширення інструментів маркетинг-мікс через застосування рекомендаційного маркетингу en_US
dc.title.alternative Expansion of marketing mix tools through the application of referral marketing en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account