00 DSpace/Manakin Repository

Дилема двозначності у розумінні персонального бренду

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Калинець, Катерина Сергіївна
dc.contributor.author Kalynets, Kateryna
dc.date.accessioned 2023-03-27T11:13:05Z
dc.date.available 2023-03-27T11:13:05Z
dc.date.issued 2023-02
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1215
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/183-11
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10221
dc.description.abstract UK: Інформатизація всіх сфер діяльності сучасної людини і бурхливий розвиток нових інформаційно-комунікаційних технологій створюють сприятливі умови для реалізації програм оперативного доступу до віддалених матеріальних та інтелектуальних ресурсів, розподіленим по всій земній кулі. Однак, нині люди стали обережніше ставитися до власної присутності в Інтернеті, і особливо в соціальних мережах. Застосовуючи якісний методологічний підхід, у даній статті досліджується індивідуальне ставлення споживачів до поведінки в соціальних мережах (ПСМ). Через призму розвитку персонального бренду розуміється, що люди прагнуть створити задовільну презентацію бажаного «я». Також значне занепокоєння ПСМ полягає в тому, щоб зберегти сприйняття громадськістю своєї ідентичності. Страх неправильного сприйняття пов'язується з суперечливими думками перед цільовою аудиторією. Виходячи за рамки кар’єрного зростання, дослідження допомагає зрозуміти, як занепокоєння особистим брендом впливає на ПСМ. Отримані результати допомагають отримати більше знань про споживачів з точки зору їх залучення до маркетин-гової комунікації. en_US
dc.description.abstract EN: Informatization of all areas of modern human activity and the rapid development of new information and communication technologies create favorable conditions for the implementation of programs of operational access to remote material and intel-lectual resources distributed throughout the globe. Over the past decade, social media has changed the way people, communi-ties, and organizations create, share, and consume information from each other and businesses. However, today people have become more careful about their presence on the Internet, especially on social networks. It is becoming increasingly clear that social media poses enormous risks to individuals, communities, companies, and even society as a whole. Examples of such risks in social media include cyberbullying, addictive use, trolling, online witch-hunts, fake news, and privacy violations. The cred-ibility of our study was enhanced by detailed data collection aimed at obtaining a deeper understanding of the phenomena of personal perception of social networks based on primary data obtained from interviews with social network experts and second-ary data from the analysis of a large amount of secondary data (industry reports, press releases, eSports columns, and blogs). Using a reverse approach with primary and secondary data, we were able to ensure that all information based on the secondary data set was consistent with the expert interviews, and this was the basis for our interviewee research. As part of this process, we asked our interviewees to describe the motivational factors behind their involvement in social networks. The main goal of this study was based on the multidimensionality and duality of individual perceptions of social networks. Applying a qualita-tive methodological approach, the article investigates the individual attitude of consumers toward behavior in social networks (SNS). Through the prism of personal brand development, it is understood that people strive to create a satisfactory presentation of the desired self. At the same time, an important criterion of individual behavior in social networks is the preservation of public perception of one's identity. The fear of being unclear is associated with conflicting opinions in front of the target audience. In addition to promotion, the research helps to understand how personal brand interests influence social perception. The obtained results help to gain more knowledge about consumers from the point of view of their involvement in marketing communication.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури en_US
dc.subject соціальна мережа en_US
dc.subject персональний бренд en_US
dc.subject блогер en_US
dc.subject поведінка споживачів en_US
dc.subject цільова аудиторія en_US
dc.subject social network en_US
dc.subject blogger en_US
dc.subject consumer behavior en_US
dc.subject target audience en_US
dc.subject personal brand en_US
dc.title Дилема двозначності у розумінні персонального бренду en_US
dc.title.alternative Dilemma of ambiguity in personal brand understanding en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу