Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9864
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКаламан, Ольга Борисівна-
dc.contributor.authorKalaman, Olha-
dc.contributor.authorДишкантюк, Оксана Володимирівна-
dc.contributor.authorDyshkantiuk, Oksana-
dc.contributor.authorВласюк, ‪Карина Вікторівна-
dc.contributor.authorVlasiuk, Karyna-
dc.date.accessioned2023-02-14T18:15:20Z-
dc.date.available2023-02-14T18:15:20Z-
dc.date.issued2022-12-
dc.identifierhttp://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1191-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/182-9-
dc.identifier.citationКаламан О. Б. Дефініція сутності менеджменту маркетингових комунікацій на підприємствах готельно-ресторанного господарства / О. Б. Каламан, О. В. Дишкантюк, К. В. Власюк // Економічний простір. – 2022. – № 182. – С. 67-72en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9864-
dc.description.abstractUK: Метою статті було з’ясування дефініції сутності менеджменту маркетингових комунікацій на підприємствах готельно-ресторанного господарства. Запропонована мета була досягнута шляхом вивчення та систематизації на-укових здобутків дослідників щодо ефективного управління комунікаційним процесом із клієнтами шляхом раціональ-ного використання маркетингових комунікацій на підприємствах готельно-ресторанного господарства. Управління маркетинговими комунікаціями на підприємствах готельно-ресторанного господарства часто зосереджуються на взаємозв'язку між різними маркетинговими заходами та різними аспектами взаємовідносин з клієнтами. У статті сформульовано висновки та запропонований напрям подальших досліджень. Результати дослідження сприяють ро-зумінню взаємовідносин між споживачем і підприємством готельно-ресторанного господарства, створюють основу для управління маркетингом.en_US
dc.description.abstractEN: The aim of the article was to clarify the definition of the essence of marketing communications management in the hotel and restaurant industry. The proposed goal was achieved by studying and systematizing the scientific achievements of researchers on the effective management of the communication process with customers through the rational use of marketing communications in the hotel and restaurant industry. Marketing communications management in the hotel and restaurant industry often focuses on the relationship between different marketing activities and different aspects of customer relationships. The article formulates conclusions and suggests directions for further research. As noted, existing research provides a solid theoretical basis for study-ing the multidimensional relationship between the enterprise and its customers. Marketing strategies are designed to develop customer relationships and ultimately the financial value of customers through their impact on customer acquisition, retention, expansion and churn. Marketing research in the hospitality industry has extensively studied the relationship between various marketing activities and specific aspects of customer relationships, such as customer loyalty and retention. However, there is a lack of research that comprehensively examines the relationship between customer relationship dimensions and managerial ac-tions or customer lifetime value. Such research will help to develop more theoretical measures of the impact of marketing activi-ties in the hotel and restaurant industry. The results of the study contribute to our understanding of the relationship between the consumer and the enterprise in the hospitality industry and create a basis for future strategic management regarding marketing research in the hospitality industry and customer relationships. Although the concept of customer relationships has existed for a long time, it has not been studied as a multidimensional construct. Hospitality researchers have tended to focus on measuring specific aspects of customer relationships, such as customer commitment or loyalty.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»en_US
dc.subjectменеджментen_US
dc.subjectуправління маркетингомen_US
dc.subjectменеджмент маркетингових комунікаційen_US
dc.subjectспоживач послугen_US
dc.subjectпідприємства готельно-ресторанного господарстваen_US
dc.subjectmarketing communications managementen_US
dc.subjectconsumer of servicesen_US
dc.subjectmarketing managementen_US
dc.subjectmanagementen_US
dc.subjecthotel and restaurant enterprisesen_US
dc.titleДефініція сутності менеджменту маркетингових комунікацій на підприємствах готельно-ресторанного господарстваen_US
dc.title.alternativeDefinition of the essence of marketing communications management in the hotel and restaurant industryen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 182

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kalaman.pdf331,91 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.