Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9645
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСитник, Наталія Іванівна-
dc.contributor.authorSytnik, Natalia-
dc.contributor.authorПермінова, Світлана Олександрівна-
dc.contributor.authorPerminova, Svitlana-
dc.contributor.authorЧупріна, Маргарита Олександрівна-
dc.contributor.authorChuprina, Margarita-
dc.date.accessioned2022-12-27T11:57:57Z-
dc.date.available2022-12-27T11:57:57Z-
dc.date.issued2022-04-
dc.identifierhttp://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1128/1087-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/180-24-
dc.identifier.citationСитник Н. І. Дизайн-мислення як інструмент організаційного навчання / Н. І. Ситник, С. О. Пермінова, М. О. Чупріна // Економічний простір. – 2022. – № 180. – С. 148-153.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9645-
dc.description.abstractUK: Дизайн еволюціонував за рамки створення окремих об'єктів. Організації тепер прагнуть навчитися думати, як дизайнери, і застосовувати принципи дизайну у розробленні нових продуктів і розвитку самої організації. Дослідження, присвячені дизайн-мисленню, традиційно сфокусовані на практичних аспектах використання інструментів дизайну і організації процесу дизайн-мислення. Потенційні переваги дизайн-мислення в контексті організаційного навчання персоналу поки що залишаються поза увагою дослідників. У статті досліджені когнітивні основи дизайнерського способу мислення; визначений набір методів пізнавально-дослідницької діяльності, які застосовуються на різних етапах дизайн-мислення; з’ясоване співвідношення етапів дизайн-мислення з циклом управління знаннями; виявлена роль дизайн-мислення у формуванні індивідуальної та організаційної дизайн компетентності.en_US
dc.description.abstractEN: Design has evolved beyond the creation of individual objects. The change in business paradigm is based on a revolutionary rethinking of the role of design: from a tool of product aesthetic decoration at the final stage of development design transforms into a tool of creation of new value for the consumer. Organizations now strive to learn to think like designers and apply design principles to new product and organizational development. Design thinking research has traditionally focused on the practical aspects of using design tools and organizing the design thinking process. In the context of organizational learning, internal organizational consequences of design thinking and its impact on the development of individual and organizational competence remain understudied. The purpose of the article was to explore the role of design thinking as a tool for enhancing organizational competence. It is shown that the sequence of design thinking stages corresponds to the full cycle of knowledge management, starting from the identification and capture of new knowledge to the verification of the viability of the proposed solutions. This allows participants to receive quick feedback and immediately assess the effectiveness of the proposed solution, which has a positive learning effect. Participation in design projects becomes an important tool of organizational learning due to: better understanding of consumer needs; practical mastery of technology-specific design thinking methods that can be used in other projects; experience of interaction with consumers (stage of empathy, co-design and prototype testing); experience in generating ideas and prototyping them; formation of a designer way of thinking, characterized by a combination of intuitive, analytical and abductive thinking. Deeper, systematic learning, which results in the formation of design competencies at the organizational level, occurs when theoretical generalizations based on the empirical experience of design thinking go beyond the boundaries of the studied object. Further research could be aimed at developing a deeper understanding of the managerial and organizational implications of experiential learning in design projects.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»en_US
dc.subjectдизайн-мисленняen_US
dc.subjectдизайнen_US
dc.subjectорганізаційне навчанняen_US
dc.subjectнавчання дієюen_US
dc.subjectклієнтський досвідen_US
dc.subjectdesignen_US
dc.subjectdesign thinkingen_US
dc.subjectorganizational learningen_US
dc.subjectlearning by doingen_US
dc.subjectcustomer experienceen_US
dc.titleДизайн-мислення як інструмент організаційного навчанняen_US
dc.title.alternativeDesign thinking as a tool of organizational learningen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 180

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Sytnik.pdf448,46 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.