Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9599
Назва: Regulation of the energy sphere in Ukraine during the period of european integration: regulatory and legal basis
Інші назви: Регулювання енергетичної сфери України в період європейської інтеграції: нормативно-правові засади
Автори: Matiichuk, Liubomur
Матійчук, Любомир Павлович
Ключові слова: energy security
energy market
energy sphere of Ukraine
regulatory and legal support
European integration
енергетична безпека
енергетичний ринок
енергетична сфера України
нормативно-правове забезпечення
європейська інтеграція
Дата публікації: кві-2022
Видавництво: ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»
Бібліографічний опис: Matiichuk Liubomur Regulation of the energy sphere in Ukraine during the period of european integration: regulatory and legal basis / Liubomur Matiichuk // Економічний простір. – 2022. – № 180. – С. 64-70.
Короткий огляд (реферат): EN: The article defines the aspects of the regulatory foundations of the regulation of the energy sector of Ukraine, which are possible conditions for the European integration of the state.Investigating the issue of regulation of the energy security system of the state, it is worth noting the complete lack of systematicity, as well as the lack of orderliness of regulatory and legal documents that ensure regulation of the energy sector. Regulatory and legal acts of the specified industry function under conditions of lobbying by individual subjects, under conditions of inconsistency in the priority directions of their development; the existence of regional energy markets, isolation of security positions of energy enterprises, ecological and technological requirements, standardization, licensing, etc. An essential aspect of forming physical protection of energy facilities is relying on business entities. The costs of ensuring the appropriate security are included in the gross costs upon prior agreement with the Regulator of Energy Markets. However, the Regulator currently does not have the legal authority to take into account such categories of expenses, which makes it impossible to legitimize the source of defense funding. It is worth noting that the energy infrastructure is not protected at the departmental level beforehand without appropriate coordination and coordination with other priority strategies and measures to ensure national security. The mentioned circumstances testify to threats to the energy security system due to the non-regulation of the legislative basis and foresee the need for significant improvement of mechanisms and tools of protection from the side of regulatory and legal support. The current circumstances of the economic system of Ukraine have caused changes in the energy legislation. At the moment, a new energy environment is being formed, which cannot be clarified by rigid regulatory documents. The implemented changes affect not only the peculiarities of the relationship between energy market subjects (producers, consumers, and the state) but also put pressure on the principles of regulation of the latter's activities; it refers to the application of EU approaches, the rejection of administrative levers for regulating the activity of markets and state paternalism, etc. The result is the emergence of new threats to the uninterrupted functioning of the country's energy sector due to the use of energy methods as an analog of "energy weapons." In turn, the previously accepted mechanisms and tools of management activity in the energy security system should be reviewed.
UK: У статті визначені аспекти нормативно-правових підвалин регулювання енергетичної сфери України, що є можливими умовах європейської інтеграції держави. Досліджуючи питання регулювання системи енергетичної безпеки держави, варто відзначити повну не системність, а також не впорядкованість нормативно-правових документів, що забезпечують регулювання діяльності енергетичної сфери. Нормативно-правові акти зазначеної галузі функціонують за умов лобіювання окремими суб’єктами, за умов неузгодженості пріоритетних напрямів свого розвитку; існування регіональних енергетичних ринків, ізоляція безпекових позицій енергетичних підприємств, еколого-технологічні вимоги, стандартизація, ліцензування, тощо. Важливим аспектом формування фізичного захисту енергетичних об’єктів є те, що вони покладаються на суб’єктів господарювання. Витрати на забезпечення відповідної безпеки включаються у валові витрати за попереднім погодженням з Регулятором енергетичних ринків. Проте, Регулятор на сьогодні не має законних повноважень врахувати такі категорії витрат, що звісно, відповідно, унеможливлює узаконити джерело фінансування захисту. Варто відмітити, що енергетична інфраструктура не захищається на відомчому рівні попередньо без відповідної координації та узгодження з іншими пріоритетами стратегіями та заходами забезпечення національної безпеки. Зазначені обставини свідчать про загрози системі енергетичної безпеки шляхом не урегульованості законодавчого базису та передбачають необхідність суттєвого вдосконалення механізмів та інструментів захисту збоку нормативно-правового супроводу. Сучасні обставини економічної системи України спричинили зміни в енергетичному законодавстві. На разі формується нове енергетичне середовище, прояснити яке закостенілими нормативними документами вже не можливо. Імплементовані зміни впливають не лише на особливості взаємовідносини між суб’єктами енергетичного ринку (виробниками, споживачами, державою), а й чинять тиск на принципи регулювання діяльності останніх; мається на увазі застосування підходів ЄС, відмова від адміністративних важелів регулювання діяльності ринків та державного патерналізму тощо. Результатом є виникнення нових загроз безперебійному функціонуванню енергетичного сектору країни, внаслідок використання енергетичних методів, як аналогу «енергетичної зброї». В свою чергу слід переглянути раніше прийняті механізми та інструменти управлінської діяльності у системі енергетичної безпеки.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9599
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1114/1073
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/180-10
Розташовується у зібраннях:№ 180

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Matiichuk.pdf355,63 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.