Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9282
Назва: Аналіз напружено-деформованого стану купола-оболонки місячного модуля
Автори: Савицький, Микола Васильович
Savytskyi, Mykola
Шехоркіна, Світлана Євгеніївна
Shekhorkina, Svitlana
Сопільняк, Артем Михайлович
Sopilniak, Artem
Шляхов, Костянтин Валерійович
Slyakhov, Kostiantyn
Сіренок, Кирило Олександрович
Sirenok, Kyrylo
Ключові слова: реголіт
внутрішні зусилля
купол-оболонка
місячний житловий модуль
dome-shell
internal forces
lunar living module
regolith
Дата публікації: жов-2022
Видавництво: ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»
Бібліографічний опис: Аналіз напружено-деформованого стану купола-оболонки місячного модуля / М. В. Савицький, С. Є. Шехоркіна, А. М. Сопільняк та ін. // Український журнал будівництва та архітектури. – 2022. – № 4. – С. 82-88
Короткий огляд (реферат): UK: Постановка проблеми. Сьогодні проблематикою вивчення можливостей будівництва баз та поселень на поверхні Місяця займаються провідні дослідники світу. Для забезпечення захисту екіпажу довготривалих місій необхідна розробка житлових модулів. Ефективним рішенням для будівництва на Місяці стане застосування місцевого ґрунту (реголіту) для виробництва бетону та арматури. Наразі вже є дані щодо фізико-механічних властивостей таких матеріалів, проте відсутні дослідження роботи монолітних несних конструкцій з їх застосуванням. Мета статті − оцінення напружено-деформованого стану куполів-оболонок житлових модулів, розташованих на поверхні Місяця, з урахуванням фізико-механічних характеристик будівельних матеріалів із сировини місцевого походження (реголіту) та умов середовища. Висновки. З використанням положень мембранної теорії оболонок та скінченноелементного моделювання отримано дані щодо напружено-деформованого стану тонкостінних куполів-оболонок для зведення місячних житлових модулів на 8, 10 та 12 членів екіпажу. На основі отриманих даних щодо внутрішніх зусиль визначено необхідну товщину та площу армування оболонки модуля. Проведено порівняльний аналіз результатів визначення внутрішніх зусиль та конструктивних параметрів розглянутих куполів-оболонок. Установлено, що відхилення величин внутрішніх зусиль біля опорного кільця в меридіональному напрямку, внутрішніх зусиль у зоні верхівки купола, а також площа поперечного перерізу арматури та товщина оболонки для всіх розглянутих варіантів не перевищує 10 %. Виняток становлять дані щодо внутрішніх зусиль біля опорного кільця в кільцевому напрямку від внутрішнього тиску для купола-оболонки на вісьмох членів екіпажу, від усіх типів навантажень для варіанта на 10 та 12 членів екіпажу, що пов’язано з відмінностями обраних методів аналізу.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9282
Інші ідентифікатори: EN: Problem statement. Today, the world's leading researchers are engaged in investigating the possibilities of building bases and settlements on the surface of the Moon. To ensure the protection of the crew for long-duration missions, the development of residential modules is required. An effective solution for construction on the Moon is the use of local soil (regolith) for the production of concrete and reinforcement. For today, there are already data on the physical and mechanical properties of such materials, but the studies of the performance for monolithic load-bearing structures made of them are limited. The purpose of the article is to assess the stress-strain state for dome-shells of living modules located on the surface of the Moon, taking into account the physical and mechanical characteristics of building materials from local raw materials (regolith) and environmental conditions. Conclusions. Using the membrane theory’ methods of shells and finite element modeling, data on the stress-strain state of thin-walled shell domes for the construction of lunar living modules for 8, 10, and 12 crew members were obtained. On the basis of the data obtained on internal forces, the required thickness and reinforcement area for the module’ shell were determined. A comparative analysis of the results of determining the internal forces and the structural parameters for the dome-shells considered was carried out. It was established that the deviation of the internal forces values near the support ring in the meridional direction, the internal forces in the area of the dome’ top, as well as the cross-sectional reinforcement area and the shell thickness for all considered options do not exceed 10 %. Exceptions are the data on the internal forces near the support in the ring direction caused by the internal pressure for the 8-crew shell dome, and caused by all types of loads for the 10- and 12-crew variant, which is due to differences in the chosen analysis methods.
DOI: 10.30838/J.BPSACEA.2312.250822.82.881
http://uajcea.pgasa.dp.ua/article/view/265992
Розташовується у зібраннях:№ 4

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
SAVYTSKYI.pdf556,25 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.