Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8961
Назва: Сучасні тренди Інтернет-маркетингу у сфері освіти дорослих
Інші назви: Current Internet marketing trends in the field of lifelong education
Автори: Онопрієнко, Катерина Володимирівна
Onopriienko, Kateryna
Онопрієнко, Ірина Миколаївна
Onopriienko, Iryna
Ключові слова: Інтернет-маркетинг
маркетингові тренди
освіта дорослих
інструменти Інтернет-маркетингу
просування в Інтернеті
Internet marketing
marketing trends
adult education
Internet marketing tools
Internet promotion
Дата публікації: лют-2022
Видавництво: ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»
Бібліографічний опис: Онопрієнко К. В. Сучасні тренди Інтернет-маркетингу у сфері освіти дорослих / К. В. Онопрієнко, І. М. Онопрієнко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2022. – № 34. – С. 181-185.
Короткий огляд (реферат): UK: Статтю присвячено новітнім трендам Інтернет-маркетингу у сфері освіти дорослих, що забезпечують її просування на ринку. Через різку зміну формату навчання, а саме переходу з аудиторій на онлайн-навчання, саме освіта дорослих сьогодні стала ключовим інструментом, що забезпечує безперебійність функціонування багатьох організацій, підприємств та освітніх установ. Однак було виявлено, що популярність освіти дорослих в Україні і досі не є високою, отже, постає важливе завдання просування освіти дорослих саме через Інтернет. У статті проаналізовано сучасні тренди Інтернет-маркетингу освіти дорослих, що роблять можливим правильний підбір способу донесення інформації до потенційного спо- живача. Зазначено, що за допомогою інструментів Інтернет-маркетингу сьогодні повинна здійснюватися більшість реклами, позиціонування та просування освіти дорослих.
EN: The rapid development of technology has led to the fact that present-day education is not only taking place in just a couple of areas, as it was before but with the help of a broader range of channels. The evolution of computer information systems and automation has allowed the modern education system to develop in a new direction. Now it is possible to create a compelling and high-quality studying procedure by using the most massive source of information – the Internet. The article is devoted to the latest trends in Internet marketing in the field of adult education, which ensure its promotion in the market. Due to the drastic change in the format of education, namely the transition from classrooms to online learning, adult education today has become a key tool that ensures the smooth functioning of many organizations, businesses and educational institutions. However, in the article was found that the popularity of adult education in Ukraine is still not high, so there is an important task to promote adult education, namely through the Internet. Internet marketing is important because it helps to drive more qualified traffic. You reach more leads that are interested in the educational cource or program. The ability to target specific leads helps to drive traffic that takes an interest in the company. The Internet is constantly marketing for the company. People can access the website or social media 24/7. This means that everything is visible to the audience at all times. Internet marketing for adult education is extremely cost-effective. The important part of Internet marketing is that it is affordable and drives a quality return on investment. When the company invests money in these methods, it will get a good return on them. Taking the time to keep up to date with the latest digital marketing trends and technologies will help the company to stay relevant in line of work. The article reveals modern trends in Internet marketing of adult education, which make it possible to choose the right way to convey information to potential consumers. It is noted that with the help of Internet marketing tools to date, most advertising, positioning and promotion of lifelong education should be carried out.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8961
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/34_2022/32.pdf
DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.34-30
Розташовується у зібраннях:№ 1 (34)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Onopriienko.pdf236,01 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.