Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8656
Назва: Особливості міжнародної маркетингової сертифікації послуг
Інші назви: Features of international marketing certification of services
Автори: Шумкова, Олена Володимирівна
Shumkova, Olena
Шумкова, Вікторія Ігорівна
Shumkova, Viktoriia
Ключові слова: міжнародний маркетинг
сертифікація
стандарт
послуга
якість
international marketing
certification
standard
service
quality
Дата публікації: бер-2022
Видавництво: ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»
Бібліографічний опис: Шумкова О. В. Особливості міжнародної маркетингової сертифікації послуг / О. В. Шумкова, В. І. Шумкова // Економічний простір. – 2022. – № 179. – С. 86-90.
Короткий огляд (реферат): UK: У зв’язку із проведенням реформування медичної сфери в Україні, відбувається поступовий перехід до ринкових відносин у сфері медичних послуг, що має оптимізувати процеси, які пов’язані із підвищенням ефективності просування таких послуг як на внутрішньому ринку України, так і на зовнішньому. Метою статті є аналіз міжнародного досвіду проведення маркетингової сертифікації послуг як інструменту їх маркетингового просування на міжнародному ринку. У статті було розглянуто міжнародні системи маркетингової сертифікації, які впроваджуються у використання закладами охорони здоров’я країн-членів Європейського Союзу, Великої Британії, Ірландії, Канаді, Сполучених Штатах Америки, Близького Сходу, Південної Америки та Австралії. Процес міжнародної маркетингової сертифікації надання медичних послуг дозволяє вирішити внутрішні проблеми закладів охорони здоров’я в Україні та дозволить їм ефективно просувати свої послуги на міжнародному ринку.
EN: The article is devoted to the study the process of international marketing certification of services in different countries.In connection with the reform of the medical sphere in Ukraine, there is a gradual transition to market relations in the field of medical services. This process should optimize all activities which are associated with improving the efficiency of medical services in the domestic market of Ukraine and in the foreign markets. The use of marketing technologies in the field of services in their implementation in the international market should be based on the study and proper organization of the process of international marketing certification of such services. The goal of the article is to analyze the international experience of marketing certification of services as a tool for their marketing promotion in the international market. Certification and licensing of medical services on the Ukrainian market and on the international market is a mandatory process that protects both those who provide such medical services and those who receive them from external and internal factors of negative influence. The internal system of marketing certification of medical services in Ukraine includes the process of licensing and control, accreditation, examination and certification as a health care institution, medical and non-medical workers and medical services. It also includes certification of health care facilities according to the ISO 9001: 2009 standard. Today, there is no universally accepted system of certification of medical services, so each country uses its own set of standards and regulations for such activities. At the article authors considered the international marketing certification systems which are implemented by health care institutions in the European Union, Great Britain, Ireland, Canada, the United States, the Middle East, South America and Australia. The process of international marketing certification of medical services allows to solve the internal problems of health care institutions in Ukraine and will allow them to promote effectively their services in the international market.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8656
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1086/1047
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/179-13
Розташовується у зібраннях:№ 179

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Shumkova.pdf431,43 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.