Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7465
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПілова, Катерина Петрівна-
dc.contributor.authorPilova, Kateryna-
dc.contributor.authorКасян, Сергій Якович-
dc.contributor.authorKasian, Serhii-
dc.contributor.authorКуц, Вікторія Іванівна-
dc.contributor.authorKusc, Viktoria-
dc.date.accessioned2021-11-01T09:00:01Z-
dc.date.available2021-11-01T09:00:01Z-
dc.date.issued2021-07-
dc.identifierhttp://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/906/877-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/170-9-
dc.identifier.citationПілова К. П. Маркетингове управління, аналіз цін та формування комунікаційної стратегії магазину / К. П. Пілова, С. Я. Касян, В. І. Куц // Економічний простір. – 2021. – № 170. – С. 48-54.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7465-
dc.description.abstractUK: У статті розширено теоретико-методичні аспекти маркетингового управління та формування комунікаційної стратегії магазину квітів. Формування маркетингової стратегії підприємства проведено на базі визначення стратегічної канви галузі та побудови матриці McKinsey. Встановлено, що конкурентоспроможність товару в сегменті є високою. “Amadin” лідирує у напрямах лояльності до бренду, додаткових послуг та послуг доставки, а також унікальності пропозиції. Слабкими місцями є знання бренду та рекламна активність. Побудовано матрицю McKinsey. Згідно з цією матрицею, компанія “Amadin” розташована у квадранті, де середня привабливість ринку та сильна конкурентоспроможність, що означає одне з найвигідніших становищ бізнесу. Наявні можливості для розширення асортименту та розвитку компанії, що дає змогу виводити продукт компанії “Amadin” на більш широку аудиторію. Доцільно вибрати стратегію агресивного зростання, тобто інвестування та оптимізації бізнесу. Запропоновано маркетингову комунікаційну стратегію магазину квітів, що складається з комплексу елементів. Згідно з проведеними дослідженнями, магазин “Amadin” має достатньо високі конкурентні позиції на флористичному ринку міста Дніпра.en_US
dc.description.abstractEN: Opportunities and threats to the enterprise’s activity in the floristic market of Ukraine in the form of EFAS analysis have been evaluated. High-end flowers in the Dnipro can be found only in boutiques, to which the Amadin store also belongs. Amadin’s prices are in the range of average market prices: lower than those of large competitors and higher than those of small retailers. When the price changes by 1%, demand changes by about 1.1%. Analyzed the strengths and weaknesses of the Instagram account @amadin_dp. In order to clarify consumer benefits and form a marketing communication strategy, marketing research was carried out in the floristic market of the city of Dnipro. The target audience of the survey: online customers, visitors to the store. Using a survey of store customers, the main consumer requirements for the product are determined: freshness, variety of assortment, professional floristic services. It is determined that the Amadin store has a fairly high competitive position in the floristic market of the Dnipro city. To create a polygon of competitiveness based on the questionnaire, the following criteria were chosen for comparison: price, appearance, location, additional services, delivery, advertising activity, uniqueness of offer, brand knowledge, brand loyalty, staff quality, and assortment breadth. Amadin leads the way in brand loyalty, additional services and delivery services, as well as the offer uniqueness. Brand knowledge and promotional activity are weak points. For growth of sales it is necessary to be recognizable in the market therefore it is necessary to pay considerable attention to marketing communications for increase in recognition of a brand and awareness of buyers on it. Formation of marketing strategy of the enterprise is carried out on the basis of definition of a Canvas strategic of the industry and creation of a McKinsey matrix. It was established that the competitiveness of goods in the segment is high – 8 points from 10. The matrix McKinsey is built. According to this matrix, Amadin is located in the quadrant, where the average market attractiveness and strong competitiveness, which means one of the most profitable business positions. It is advisable to choose a strategy of aggressive growth that is investment and business optimization.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»en_US
dc.subjectмаркетингове управлінняen_US
dc.subjectкомунікаційна стратегіяen_US
dc.subjectмагазинen_US
dc.subjectстратегічна канва галузіen_US
dc.subjectфлористичний ринокen_US
dc.subjectmarketing managementen_US
dc.subjectcommunication strategyen_US
dc.subjectstoreen_US
dc.subjectindustry Strategic Canvasen_US
dc.subjectfloristic marketen_US
dc.titleМаркетингове управління, аналіз цін та формування комунікаційної стратегії магазинуen_US
dc.title.alternativeMarketing management, price analysis and formation of the store communication strategyen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:№ 170

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pilova.pdf536,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.