Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6884
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВолохова, Галина Леонідівна-
dc.contributor.authorVolokhova, Galyna-
dc.date.accessioned2021-07-09T09:10:36Z-
dc.date.available2021-07-09T09:10:36Z-
dc.date.issued2021-04-
dc.identifierhttp://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/855/829-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/168-8-
dc.identifier.citationВолохова Г. Л. Оцінка впливу корпоративної репутації на конкурентоспроможність підприємства / Г. Л. Волохова // Економічний простір. – 2021. – №168. – С. 49-54‬‬en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6884-
dc.description.abstractUK: У статті концептуалізовано поняття корпоративної репутації та розглянуто його зв’язок із суміжними понят-тями корпоративної ідентичності та іміджу. Згідно з результатами дослідження, репутація є наслідком усталених довготривалих колективних суджень стейкхолдерів про компанію, що сформовані на основі її унікальних характе-ристик із метою забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Емпіричним складником дослідження слугує проведений аналіз взаємозв’язку між корпоративною репутацією, відповідно до даних національного рейтингу з управ-ління корпоративною репутацією «Репутаційні активісти», та конкурентоспроможністю підприємства, що була визначена на базі побудованих автором моделей кореляційно-регресійного взаємозв’язку на прикладі однієї з компаній – лідерів пивоварної галузі України Carlsberg Ukraine.en_US
dc.description.abstractEN: The article presents the conceptualization of corporate reputation and its connection with related concepts of corporate identity and image. According to our research, the reputation is the result of established long-term collective judgments of stakeholders about the company, formed on the basis of its unique characteristics in order to ensure the competitiveness of the enterprise. The purpose of the present research is to develop an analysis of the relationship between competitiveness and cor-porate reputation on the example of a brewing company in Ukraine. The empirical component of the study is the analysis of the relationship between corporate reputation, according to the national rating on corporate reputation management, and enter-prise competitiveness on the example of one of the leading companies in the Ukrainian brewing industry – Carlsberg Ukraine, which belongs to the Danish brewing group – Carlsberg Group. The assessment of the impact of corporate reputation rating on the competitiveness of enterprises was determined on the basis of the author's models of correlation-regression relationship. And for the analysis of reputation, the data of the Ukrainian national rating on quality of management of corporate reputation “Reputational Activists” were used. The results of the analysis allowed us to check the level of autocorrelation, determined us-ing the Darbin-Watson test, which shows that autocorrelation is quite moderate. The pairwise correlation coefficient indicates an insufficiently close relationship between corporate reputation and enterprise competitiveness. According to calculations, the dynamics of the company's competitiveness can be explained by the dynamics of corporate reputation by 24.86%. Such results are evidence that corporate identity and corporate reputation have significant reserves of theoretical and practical nature of development and improvement to influence the efficiency and competitiveness of enterprises and products.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherДВНЗ ''Придніпровська державна академія будівництва та архітектури''en_US
dc.subjectконкурентоспроможністьen_US
dc.subjectкорпоративна репутаціяen_US
dc.subjectпивоварна галузьen_US
dc.subject«Карлсберг Україна»en_US
dc.subjectкорпоративна ідентичністьen_US
dc.subjectCarlsberg Ukraineen_US
dc.subjectcorporate identityen_US
dc.subjectbrewery industryen_US
dc.subjectcompetitivenessen_US
dc.subjectcorporate reputationen_US
dc.titleОцінка впливу корпоративної репутації на конкурентоспроможність підприємстваen_US
dc.title.alternativeThe influence of corporate reputation on competitiveness of an enterpriseen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 168

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Volokhova.pdf472,52 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.