Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6871
Назва: Формування бренда роботодавця на ринку праці
Інші назви: Формирование бренда работодателя на рынке труда
Building employer branding in the labor market
Автори: Жовтяк, Ганна Анатоліївна
Жовтяк, Анна Анатоьевна
Zhovtyak, Hanna
Ключові слова: бренд
бренд роботодавця
ринок праці
ціннісна пропозиція роботодавця
управління персоналом
ценностное предложение работодателя
управление персоналом
рынок труда
бренд работодателя
employee value proposition
personnel management
labor market
brand
employer branding
Дата публікації: тра-2021
Бібліографічний опис: Жовтяк Г. А. Формування бренда роботодавця на ринку праці / Г. А. Жовтяк // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2021. – № 30. – С. 74-78.‬
Короткий огляд (реферат): UK: Стаття розкриває суть термінів «бренд», «бренд роботодавця». Розглянуто структуру бренду роботодавця, переваги реалізації стратегії управління брендом роботодавця. Визначено місце стратегії розвитку бренду роботодавця у системі стратегій підприємства, причини поширення концепції бренда роботодавця в теорії та практиці управління персоналом. Обґрунтовано доцільність розроблення стратегії розвитку бренду роботодавця. Окреслено основні етапи формування бренду роботодавця: пошук і вивчення цільової аудиторії HR-бренду, визначення проблемних зон бренду роботодавця, формування EVP, розроблення стратегії просування бренду роботодавця, оцінка отриманого результату. Наведено основні складники ціннісної пропозиції роботодавця: набір раціональних та емоційних бенефитів.
RU: В статье раскрыта сущность понятий бренда, бренда работодателя. Рассмотрены структура бренда работодателя, преимущества внедрения стратегии управления брендом работодателя. Определены место стратегии развития бренда работодателя в системе стратегий предприятия, причины распространения концепции бренда работодателя в теории и практике управления персоналом. Обоснована целесообразность разработки стратегии развития бренда работодателя. Определены основные этапы формирования стратегии развития бренда работодателя: поиск и изучение целевой аудитории HR-бренда, определение проблемных зон бренда работодателя, формирование EVP, разработка стратегии продвижения бренда работодателя, оценка полученного результата. Приведены основные составляющие ценностного предложения работодателя: набор рациональных и эмоциональных бенефитов.
EN: The article notes that today the concept of «employer brand» has become firmly entrenched in the professional vocabulary of many HR professionals. Moreover, not only foreign but also domestic companies have begun to develop programs to form a positive brand of the employer. This function of personnel management specialists has occupied an important place along with other personnel functions. The concept of brand as a set of all human experience, his perception of a thing, product, company is defined. Brands exist in the minds of either specific people or society as a whole. It is established that HR-branding is not only work with the company's reputation as an employer, but also a targeted long-term strategy for managing the awareness and perception of employees, candidates and all stakeholders. HR-branding includes all aspects of work in the company, all HR-processes and practices that shape the perception of employees and candidates. The main stages of employer brand formation are outlined: search and study of the target audience of HR-brand, identification of problem areas of the employer brand, formation of EVP, development of strategy for promoting the employer brand, evaluation of the result. The main components of the value proposition of the employer are given. The concept of EVP is defined as a value proposition of the employer, which includes both emotional and rational benefits. It is important that the real work environment and processes in the company correspond to the proposals of the HR-brand: you can promise only what can be provided in reality. A dishonest offer not only destroys the company's HR brand in the labor market, but also weakens employee loyalty and involvement. It is established that all tools of employer brand formation can be divided into two groups: external and internal. External tools include: employment websites, media; advertising; conferences, seminars, open days; competitions for the title of the best employer; cooperation programs with recruitment agencies, educational institutions; social networks, forums, corporate blogs, etc. Internal tools include: corporate website; corporate magazine, digest, news block; seminars and trainings with employees; corporate events.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6871
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/30_2021/14.pdf
DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.30-12
Розташовується у зібраннях:№ 3 (30)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Zhovtyak.pdf174,05 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.