Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6374
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСеменда, Дмитро Костянтинович-
dc.contributor.authorСеменда, Дмитрий Константинович-
dc.contributor.authorSemenda, Dmitry-
dc.contributor.authorКорман, Ірина Іванівна-
dc.contributor.authorКорман, Ирина Ивановна-
dc.contributor.authorKorman, Irina-
dc.contributor.authorСеменда, Ольга Володимирівна-
dc.contributor.authorСеменда, Ольга Владимировна-
dc.contributor.authorSemenda, Olha-
dc.date.accessioned2021-05-12T08:33:43Z-
dc.date.available2021-05-12T08:33:43Z-
dc.date.issued2021-01-
dc.identifierhttp://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/28_2021/10.pdf-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.28-8-
dc.identifier.citationСеменда Д. К. Вплив мерчандайзингу на поведінку споживачів / Д. К. Семенда, І. І. Корман, О. В. Семенда // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2021. – № 28. – С. 42-46.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6374-
dc.description.abstractUK: В умовах сучасної економічної ситуації будь-яке торговельне підприємство, яке прагне успішно здійснювати свою діяльність на ринку споживчих товарів, повинне орієнтуватися не лише на якість продукції, що продається, а й намагатися ефективно управляти продажем товарів. За умов посилення конкуренції між торговими мережами і падіння результативності класичних підходів до просування і продажу товарів постає необхідність пошуку нових способів підвищення ефективності реалізації, активізації боротьби за прихильність споживача. У статті розкрито сутність мерчандайзингу та описано вплив елементів мерчандайзингу на поведінку споживачів. Розглянуто вплив особливостей оформлення інтер’єру магазину, поєднання кольорів, звуків та ароматів на споживача. Посилення засобів впливу елементів мерчандайзингу сприятиме наближенню до споживачів, перетворюванню їх на прихильних та лояльних.en_US
dc.description.abstractRU: В условиях современной экономической ситуации любое торговое предприятие, которое стремится успешно осуществлять свою деятельность на рынке потребительских товаров, должно ориентироваться не только на качество продаваемой продукции, но и пытаться эффективно управлять продажей товаров. В условиях усиления конкуренции между торговыми сетями и падения результативности классических подходов к продвижению и продаже товаров возникает необходимость поиска новых способов повышения эффективности реализации, активизации борьбы за благосклонность потребителя. В статье раскрыта сущность мерчандайзинга и описано влияние элементов мерчандайзинга на поведение потребителей. Рассмотрено влияние особенностей оформления интерьера магазина, сочетания цветов, звуков и ароматов на потребителя. Усиление средств воздействия элементов мерчандайзинга будет способствовать приближению к потребителям, превращать их в приверженных и лояльных.-
dc.description.abstractEN: In the current economic situation, any commercial enterprise that seeks to successfully operate in the consumer goods market, should focus not only on the quality of products sold, but also try to effectively manage the sale of goods. Given the increasing competition between retail chains and the decline in the effectiveness of classical approaches to the promotion and sale of goods, there is a need to find new ways to improve sales efficiency, ntensify the struggle for consumer commitment. The article reveals the essence of merchandising and describes the impact of merchandising elements on consumer behavior. The influence of the interior design features of the store, the combination of colors, sounds and aromas on the consumer is considered. Strengthening the means of influencing the elements of merchandising will help bring them closer to consumers, turn them into sympathetic and loyal. Given the different characteristics of consumers, based on the characteristics of the product, you can simulate the most favorable consumer behavior. Thanks to merchandising, you can influence the audience through direct contact at the point of sale, sending consumers not so much rational motives for purchase, as an emotional call to remember, feel, touch. Thus, in the most general sense, each channel of sensory perception can be used to build positive emotions. However, this cannot be achieved if you work with each sense organ separately, so you need to ensure the total positive effect of all sensory points of contact of consumers with the product. At a time when foreign retail chains, which are actively promoting in the domestic market, have long been working on the usual technologies using appropriate techniques, for most Ukrainian entrepreneurs merchandising remains a novelty today. Therefore, the competitiveness of domestic business can be ensured only by quickly overcoming the lack of practical skills in the field of merchandising. Giving the consumer a special feeling – succumbing to the magic of colors, sounds and aromas, immersed in a pleasant atmosphere, leaving in mind the best associations from the buying process, he will definitely want to return to the store, which will ensure the success of the commercial component of the trading floor.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectмерчандайзингen_US
dc.subjectспоживачen_US
dc.subjectвпливen_US
dc.subjectпотребаen_US
dc.subjectтоварen_US
dc.subjectпотребительen_US
dc.subjectвлияниеen_US
dc.subjectпотребностьen_US
dc.subjectmerchandisingen_US
dc.subjectconsumeren_US
dc.subjectinfluenceen_US
dc.subjectneeden_US
dc.subjectcommodityen_US
dc.titleВплив мерчандайзингу на поведінку споживачівen_US
dc.title.alternativeВлияние мерчандайзинга на поведение потребителейen_US
dc.title.alternativeThe influence of visual merchandising on consumer behavioren_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:№ 1 (28)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Semenda.pdf192,54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.