Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5944
Назва: Цифрові градієнти як ключові атрибути становлення освіти 5.0 та індустрії Х.0
Інші назви: Digital gradients as key attributes of education 5.0 and industry X.0
Автори: Краус, Наталія Миколаївна
Kraus, Nataliia
Краус, Катерина Миколаївна
Kraus, Kateryna
Марченко, Олександр Вікторович
Marchenko, Oleksandr
Ключові слова: цифрове підприємництво
Освіта 5.0
Індустрія Х.0
цифрові освітні технології
цифрові компетенції
digital entrepreneurship
Education 5.0
digital educational technologies
digital competencies
Industry X.0
Дата публікації: січ-2021
Видавництво: ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»
Бібліографічний опис: Краус Н. М. Цифрові градієнти як ключові атрибути становлення освіти 5.0 та індустрії Х. О / Н. М. Краус, К. М. Краус, О. В. Марченко // Економічний простір. – 2021. – № 165. – С. 13-17.
Короткий огляд (реферат): UK: У статті обґрунтовано цифрові компетенції, що продукує Освіта 5.0 з метою становлення Індустрії Х.0 в усіх галузях економіки. Серед цифрових компетенцій названо вміння працювати з цифровим контентом, комунікації, якісну взаємодію, цифрову інформаційну грамотність та вміння працювати з даними, цифрову безпеку, вміння самостійно вирішувати технічні проблеми. Вказано особливості інституціоналізації інституту Освіти 5.0, що відбувається у процесі навчання цифрового підприємництва. Розглянуто низку перешкод, що уповільнюють реалізацію якісного навчання цифрового підприємництва у межах існуючого інституту освіти, серед чого вказано невисокий рівень міжкраїнного співробітництва менторів-новаторів, цифрових дослідників і викладачів, що займаються реалізацією в інституті освіти навчання цифрового підприємництва, з підрозділами R&D великих корпорацій в Індустрії 4.0 та Індустрії Х.0. Запропоновано авторське визна-чено змісту категорій «Індустрія Х.0», «атрибути Освіти 5.0», «цифрові освітні технології», «цифрові градієнти», «інститут Освіти 5.0».
EN: The article substantiates digital competencies produced by Education 5.0 in order to form Industry X.0 in all sectors of the economy. Among digital competencies are the ability to work with digital content, communications, quality interaction, digital information literacy and the ability to work with data, digital security, the ability to solve technical problems independently. The peculiarities of the institutionalization of the Institute of Education 5.0, which takes place during the study of digital entrepreneurship, are indicated. A number of obstacles that slow down the implementation of quality training in digital entrepreneurship within the existing institute of education are considered, including the low level of inter-country cooperation of mentors-innovators, digital researchers and teachers involved in the implementation of training in digital entrepreneurship education with R&D departments of large corporations. 4.0 and Industry X.0. Author’s definite content of the categories “Industry X.0”, “attributes of Education 5.0”, “digital educational technologies”, “digital gradients”, “Institute of Education 5.0” is proposed. Authors consider Industry X.0 as a new approach to the organization of production, in conditions of institutional turbulence and economic shocks, based on highly intelligent integrated new products and digital ecosystems that form a fully innovative digital value chain, add new competencies and implement deep cultural changes in the direction of becoming a new virtual reality. The Institute of Education 5.0 recognizes, on the one hand, a system of ideas, rules, norms, standards of behavior of participants in educational activities in terms of teaching digital entrepreneurship, and on the other – a set of certain institutions, individuals provided with certain materials and attributes and perform relevant social functions during the implementation of teaching digital entrepreneurship. Attributes of Education 5.0 are considered as an integral property necessary to ensure the integrity of the object (subject) or subject (person), its part, application, ie we mean various digital educational technologies, tools, digital applications in terms of implementation educational process in digital entrepreneurship. Digital educational technologies/solutions at the Institute of Education 5.0 are proposed to be considered as various digital educational programs, applications, content (including video lectures, e-books), which are designed to achieve ambitious educational goals in terms of digital entrepreneurship or those that can used for these purposes.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5944
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/776
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/165-2
Розташовується у зібраннях:№ 165

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kraus.pdf366,49 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.