Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5922
Назва: Способи формування репутації компанії у контексті поставлених завдань репутаційного менеджменту
Інші назви: Ways of formation of corporate reputation in the context of the objectives of reputation management
Автори: Шкромида, Віталій Васильович
Shkromyda, Vitaliy
Ключові слова: репутація
стейкхолдери
завдання
способи формування
репутаційний менеджмент
corporate reputation
ways of formation
stakeholders
reputation management
management tasks
Дата публікації: гру-2020
Видавництво: ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»
Бібліографічний опис: Шкромида В. В. Способи формування репутації компанії у контексті поставлених завдань репутаційного менеджменту / В. В. Шкромида // Економічний простір. – 2020. – № 164. – С. 134-138.
Короткий огляд (реферат): UK: Обґрунтовано, що чітко поставлена мета репутаційного менеджменту та розроблена послідовність завдань управління репутаційними активами компанії виступають ключовими елементами дієвого механізму конструювання і підтримки позитивної репутації. Особливістю пропонованої послідовності завдань репутаційного менеджменту є врахування думок та очікувань ділового середовища, на основі яких, як відомо, формується «ореол» репутації компанії. Іншими словами, в процес управління репутацією компанії закладено поведінково-орієнтований підхід, який передбачає можливість узгоджувати поведінку компанії відповідно до очікувань бізнес-оточення. Встановлено, що позитивна репутація компанії серед ключових стейкхолдерів формується у різний спосіб та через різні засоби поширення інфор- мації. На практиці виділяють різні способи поширення інформації задля конструювання бажаної репутації, кожен із яких має свої особливості. Зрозуміло, що обґрунтування вибору найбільш дієвих способів поширення інформації повинно узгоджуватися відповідно до поставленої мети й окреслених завдань репутаційного менеджменту, виходячи з наявних ресурсів та наявних каналів комунікації.
EN: The key drivers of sustainable development in today's business environment are the recognition of the company and its positive perception among stakeholders, which is ultimately accompanied by profitability and strengthening of competitive positions in the relevant market. An important role in this context is played by the company's reputation, the importance of which is growing in the information economy and publicity of business processes. Of course, such circumstances require management to constantly review existing methods of managing the company's activities, including the management of reputational assets. A well-founded, clearly set goal of reputation management and a developed sequence of tasks for managing the company's reputation assets will provide an effective mechanism for constructing and maintaining a positive reputation. The peculiarity of the proposed sequence of tasks of reputation management is to take into account the opinions and expectations of the business environment, on the basis of which, as is known, the «halo» of the company's reputation is formed. In other words, the company's reputation management process is based on a behavioral-oriented approach, which provides an opportunity to coordinate the company's behavior in accordance with the expectations of the business environment. It is proposed that one of the tasks to determine the reputation characteristics of the enterprise and compare them with the priorities and expectations of key stakeholders, which will ultimately determine the effective ways to communicate with them. It has been established that the company's positive reputation among key stakeholders is formed in various ways and means of disseminating information. It is known that in practice there are different ways of disseminating information to build the desired reputation, each of which has its own characteristics. Of course, the rationale for choosing the most effective ways to disseminate information should be consistent with the goal and outlined tasks of reputation management, based on available resources and existing communication channels. The scientific value of the study lies in supplementing the theoretical and methodological basis of reputation management, in particular in terms of defining clear tasks of reputation assets management and choosing the most effective ways to disseminate information to construct the desired reputation.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5922
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/769
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/164-22
Розташовується у зібраннях:№ 164

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Shkromyda.pdf354,82 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.