Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5845
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorАппельт, Галина Василівна-
dc.contributor.authorAppelt, Halyna-
dc.date.accessioned2021-03-17T09:19:48Z-
dc.date.available2021-03-17T09:19:48Z-
dc.date.issued2020-07-
dc.identifierhttp://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/issue/view/29-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/157-1-
dc.identifier.citationАппельт Г. В. Види туризму у контексті сучасних тенденцій розвитку туріндустрії / Г. В. Аппельт // Економічний простір. – 2020. – № 157. – С. 7-12.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5845-
dc.description.abstractUK: У статті досліджено механізм просування товарів на міжнародних ринках національними виробниками. Визначено основні проблеми, притаманні вітчизняним товарам під час виходу на міжнародні ринки. Розглянута сутність поняття «просування товарів». Наведені та обґрунтовані особливості механізму просування товарів. Проаналізовані основні переваги для національних виробників від упровадження механізму просування товарів. Означена відмінність між поняттями «просування товарів» та «механізм просування товарів». Сформульовані рекомендації для ефективного функціонування механізму просування товарів на міжнародні ринки. Наведено механізм просування товарів у вигляді здійснення комплексу послідовних дій. Обґрунтована необхідність впровадження механізму просування товарів на міжнародних ринках національними виробниками.en_US
dc.description.abstractEN: Over the last twenty years, tourism has played an increasingly prominent role in the world economy. However, the beginning of 2020 was marked not only by the decline of the international tourist movement due to the emergence of a new virus and the introduction of quarantine restrictions. However, it should be noted the emerging changes in the tourism market: the emergence of new trends in international tourism, which developed dynamically in 2019, continue to develop after the resumption of tourist flows. It is worth noting that with the growing demand of tourists for the service, the tourist product itself is becoming more sophisticated, increasing its complexity and capital intensity. Also in the last ten years, the tourism industry has faced an acute problem of preservation and development of both recreational resources and tourist resources in general. All this led to the emergence and development of such tourism as online tourism (with the development of scientific and technological progress, urbanization, technocratization of human life, tourism with the use of computer technology and minimization of personal contact are becoming more attractive). In the article the author considers innovative types of tourism, such as agritourism, alcohol tourism, atomic tourism, gastronomic tourism, spiritual tourism, space tourism, travel of non-traditional sexual minorities, cash freе, childfree, couchsurfing, edutainment, geocaching, microcations, neotribes, sabbatical, slow travel, undertourism, vegan travel as non-traditional leisure options. The role of virtual tourism as a component of online tourism was described through a detailed description of the tourist elements of the virtual tourism platform in the world and its value to modern society (creation of a complex of virtual tours, which can be conditionally divided into virtual excursions to iconic historical and cultural sites; virtual excursions to museums dedicated to science and virtual excursions to art museums by using various technologies to minimize the risk of the spread of the virus and maintain consumer demand). Also, the author proposes the process of using modern world tourism trends indicated in the article as a tool to support consumer`s demand for travel services.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectінноваціїen_US
dc.subjectвіртуальний туризмen_US
dc.subjectмаркетингen_US
dc.subjectінтернетen_US
dc.subjectкомунікаціїen_US
dc.subjectпопитen_US
dc.subjectонлайн-туризмen_US
dc.subjectагротуризмen_US
dc.subjectалкогольний туризмen_US
dc.subjectaтомний туризмen_US
dc.subjectгастрономічний туризмen_US
dc.subjectдуховний туризмen_US
dc.subjectкосмічний туризмen_US
dc.subjectподорожі нетрадиційними сексуальними меншинамиen_US
dc.subjecttourismen_US
dc.subjectinnovationen_US
dc.subjectvirtual tourism-
dc.subjectinternet-
dc.subjectcommunication-
dc.subjectdemand-
dc.subjectonline tourism-
dc.subjectagritourism-
dc.subjectalcohol tourism-
dc.subjectatomic tourism-
dc.subjectgastronomic tourism-
dc.subjectspiritual tourism-
dc.subjectspace tourism-
dc.subjecttravel of non-traditional sexual minorities-
dc.subjectcash freе-
dc.subjectchildfree-
dc.subjectcouchsurfing-
dc.subjectedutainment-
dc.subjectgeocaching-
dc.subjectmicrocations-
dc.subjectneotribes-
dc.subjectsabbatical-
dc.subjectslow travel-
dc.subjectundertourism-
dc.subjectvegan travel-
dc.subjectmarketing-
dc.titleВиди туризму у контексті сучасних тенденцій розвитку туріндустріїen_US
dc.title.alternativeTypes of tourism in the context of current trends in the development of the tourism industryen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 157

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Appelt.pdf378,45 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.