Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5380
Назва: Перспективи розвитку зовнішньо-торговельних відносин між Україною і країнам Близького Сходу і Африки
Інші назви: Prospects for the foreign trade development relations between Ukraine, the Middle East and Africa countries
Автори: Омран, Х.
Omran, H.
Ключові слова: експортний потенціал
Близький Схід та Північна Африка
конкурентоспроможність
товарні позиції
Суб-Сахарська Африка
export potential
competitiveness
commodity positions
Middle East and North Africa
Sub-Saharan Africa
Дата публікації: лис-2019
Бібліографічний опис: Омран Х. Перспективи розвитку зовнішньо-торговельних відносин між Україною і країнам Близького Сходу і Африки / Х. Омран // Економічний простір. – 2019. – № 151. – С. 77-90.
Короткий огляд (реферат): UK: В статті проаналізовано стан зовнішньоторговельних відносин України з країнами Близького Сходу і Африкою та напрями їхнього зростання. На основі аналізу глобальних факторів впливу на зовнішню торгівлю визначено регіон Близького Сходу та Африки як один із найбільш перспективних для диверсифікації експортно-імпортних потоків. Аналіз індексу конкурентоспроможності та показників зовнішньої торгівлі країн, що розвиваються, дозволяє зробити припущення, що в наступному десятилітті країни цього регіону зможуть зберегти темпи економічного і соціального розвитку та сформувати нові точки зростання світової економіки. Розглянута експортна структура за країнами та товарними групами дозволяє визначити поточну ситуацію та резерви для зростання. Аналіз товарної структури експорту доводить його переважно сировинну орієнтацію. Визначено, що основними експортоорієнтованими секторами є аграрно-промисловий, металургійний, видобувний та лісовий, але провідними є перші два (експорт пшениці, соняшнику та металургійної продукції). На основі узагальнення міжнародного досвіду сприяння експорту визначено провідні підходи, серед яких основою є створення системи інституційної підтримки, яка забезпечується відповідними урядовими і підприємницькими структурами. Запропоновано умови для підвищення конкурентоспроможності української продукції на цільових ринках регіону, а саме формування комплексної стратегії просування експорту, формування відповідної системи підтримки національних виробників, створення діючої системи моніторингу перспективних ринків збуту та доцільність більш активного впровадження методів економічної дипломатії, серед яких виокремлено: моніторинг світових ринків товарів і послуг, участь у міжнародних виставках і торговельних місіях, проведення урядових і бізнесових переговорів, надання інформаційної підтримки, проведення досліджень цільових ринків. Перспективами подальших досліджень в цьому напрямі є визначення теоретичних і практичних передумов створення стратегії просування експорту товарів та послуг на ринках Близького Сходу і Африки.
EN: The state of Ukraine foreign trade relations with the Middle East and Africa countries and directions of their growth have been analyzed. The Middle East and Africa region has been identified as one of the most promising for diversification of export-import flows based on an analysis of global factors influencing foreign trade. The analysis of the Global Competitiveness Index and foreign trade indicators of developing countries allows to make suggestions that in the next decade countries of this region will be able to maintain the pace of economic and social development and to form new growth points of the world economy. The considered export structure by countries and commodity groups allows to determine the current situation and reserves for growth. The analysis of exports commodity structure proves its mainly raw material orientation. It is determined that the main export-oriented sectors are agrarian, metallurgical, mining and forestry sectors, but the leading are first two (exports of wheat, sunflower and metallurgical products) are the leading ones. Leading approaches have been identified on the basis of generalizing international experience in export promotion, among which the basis is the establishment of a system of institutional support provided by appropriate governmental and business entities. The conditions for increasing of Ukrainian goods and services competitiveness in the target markets of the region are proposed. The conditions for increasing the competitiveness of Ukrainian products in the region target markets are proposed, namely the formation of a comprehensive export promotion strategy, the formation of an appropriate system for the national producer’s support, the creation of an effective monitoring system for promising markets and the feasibility of the economic diplomacy tools more active implementation. The economic diplomacy tools include: monitoring of world markets for goods and services, participation in international exhibitions and trade missions, conducting government and business negotiations, providing information support, conducting targeted market research. Prospects for further research in this area are to identify theoretical and practical prerequisites for creating the promoting the export of goods and services strategy in the Middle East and Africa region.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5380
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/409
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/151-7
JEL:F10, O52, 053, O55
Розташовується у зібраннях:№ 151

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Omran.pdf880,17 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.