Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5355
Назва: Стратегічні аспекти розвитку інжинірингових шкіл в умовах переходу до інноваційної моделі економіки
Інші назви: Strategic aspects of the development of engineering schools in the transition context to an innovative economic model
Автори: Рябоконь, Михайло Володимирович
Riabokon, Mykhailo
Ключові слова: ефективність
управління
освіта
інноваційні системи
інжинірингові школи
стратегія
engineering schools
management
efficiency
innovative systems
strategy
education
Дата публікації: жов-2019
Бібліографічний опис: Рябоконь М. В. Стратегічні аспекти розвитку інжинірингових шкіл в умовах переходу до інноваційної моделі економіки / М. В. Рябоконь // Економічний простір. – 2019. – № 150. – С. 14-19.
Короткий огляд (реферат): UK: Стаття присвячена обґрунтування основних напрямів та аспектів розвитку нового виду освітніх установ – ін- жинірингових шкіл (ІШ), які мають стати новим активним елементом національної інноваційної системи, що фор- мується в Україні. Визначено внутрішні, стосовно мережі ІШ, які створені у країні, та зовнішні передумови розвитку ІШ. Обґрунтовано, що кращою є стратегія активного розширення діяльності ІШ паралельно з досягненням високого рівня якості освіти. Стратегія розвитку ІШ спрямована на підвищення ефективності та розширення масштабів їх діяльності. У цьому контексті визначено сім ключових завдань стратегії розвитку ІШ: підвищення якості під- готовки фахівців; включення до існуючої системи освіти; територіальне розширення мережі в Україні; розширення сфери діяльності ІШ за галузями; розширення сфери діяльності ІШ за технологічними напрямками; нарощування і реалізація потенціалу окремих ІШ і мережі; створення екосистеми інноваційного підприємництва на базі мережі ІШ. За кожним завданням визначено напрями дій, практичні заходи та цільові індикатори. Запропоновано використову- вати ряд інструментів реалізації стратегії розвитку ІШ (навчальні програми; галузеві та технологічні стратегії; експертні, підприємницькі мережі, угоди; спеціальні механізми інвестування тощо). Для удосконалення організацій- них форм освітньої та інноваційної діяльності запропоновано впровадження спеціальних інформаційних систем (база знань, платформа дослідних лабораторій, платформа управління проектами), які інтегровані на рівні мережі ІШ. Надано рекомендації щодо моніторингу інновацій, відбору інноваційних проектів, створення механізмів інвестування інноваційних проектів. Також запропоновано та надано відповідні практичні рекомендації щодо формування системи управління ризиками на рівні мережі ІШ. Визначено необхідність підвищення ефективності комунікацій у внутрішньо- му та зовнішньому середовищі мережі ІШ. Кожен з напрямів розвитку мережі ІШ набуває макроекономічного виміру, сприяє формуванню НІС та реалізації державної інноваційної політики.
EN: The article is devoted to the substantiation of the main directions and aspects of the educational institutions new type development such as engineering schools (ES) that should become a new active element of the national innovation system that is formed in Ukraine. The internal prerequisites in relation to the ES network created in the country, and the external prerequisites for the ES development are determined. It is proved that the best strategy is to actively expand ES activities along with achieving a high level of quality education. The ES development strategy is aimed at increasing the efficiency and expanding the scope of their activities. In this context, seven key objectives of the ES development strategy are identified: improving the quality of specialist training; inclusion into the existing education system; territorial expansion of the network in Ukraine; expanding the scope of ES activity by industry; expanding the scope of ES activity in technological areas; building and realizing the potential of individual ES and its network; creation of an innovative entrepreneurship ecosystem based on the ES network. Action areas, practical measures and target indicators are identified for each task. It is proposed to use a number of tools for implementing the ES development strategy (training programs; industry and technological strategies; expert, entrepreneurial networks, agreements, special investment mechanisms, etc.). In order to improve the organizational forms of educational and innovative activities, the introduction of special information systems (knowledge base, research laboratory platform, project management platform) which are integrated at the ES network level is proposed. Recommendations on innovation monitoring, innovative projects selecting, and creating mechanisms for investing in innovative projects are given. The relevant practical recommendations on the formation of a risk management system at the ES network level are also proposed and provided. The necessity of efficiency increasing of communications in the internal and external environment of the ES network is determined. Each of the ES network development directions has a macroeconomic dimension, contributes to the NIS formation and the implementation of state innovation policy.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5355
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/353
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/150-2
Розташовується у зібраннях:№ 150

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Riabokon.pdf417,78 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.