Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5349
Назва: Удосконалення організаційно-економічного механізму управління розвитком організаційної культури підприємств
Інші назви: Improvement of organizational and economic mechanism for managing the development of organizational culture of enterprises
Автори: Залознова, Юлія Станіславівна
Zaloznova, Yuliia
Трушкіна, Наталія Валеріївна
Trushkina, Nataliia
Ринкевич, Наталя Сергіївна
Rynkevych, Natalia
Ключові слова: підприємство
цифрові технології
клієнтоорієнтований підхід
організаційно-економічний механізм
управління розвитком
трансформація
організаційна культура
digital technologies
organizational and economic mechanism
client-oriented approach
enterprise
organizational culture
development management
transformation
Дата публікації: вер-2019
Бібліографічний опис: Залознова Ю. С. Удосконалення організаційно-економічного механізму управління розвитком організаційної культури підприємств / Ю. С. Залознова, Н. В. Трушкіна, Н. С. Ринкевич // Економічний простір. – 2019. – № 149. – С. 65-75.
Короткий огляд (реферат): UK: На даний час виникає гостра необхідність удосконалення організаційно-економічного механізму управління роз- витком організаційної культури. Це дозволяє досягти більшої гнучкості й здатності оперативно реагувати на зміни внутрішнього і зовнішнього середовища, що відповідає сучасним умовам господарювання підприємств. Методи до- слідження: аналіз і синтез, класифікації, структурно-логічний, узагальнення, експертне опитування. У результаті ем- піричного дослідження виявлено бар’єри, які стримують ефективний розвиток організаційної культури підприємств. Встановлено, що до головних перешкод трансформації організаційної культури компаній в умовах цифрової еконо- міки віднесено: низький рівень залученості співробітників; брак фінансових ресурсів; недосконалість організаційної структури; відсутність чіткого бачення й підтримки керівництва; нерозуміння цифрових трендів; неспроможність вносити необхідні зміни до організаційної культури; нерозвиненість ІТ-інфраструктури; брак фахівців з цифрових навичків; відсутність баз даних. Встановлено, що у науковій літературі застосовуються такі поняття, як «меха- нізм управління», «господарський механізм», «організаційний механізм», «економічний механізм», «організаційно-еко- номічний механізм». Не існує єдиного трактування цих понять, що обумовлено різноманітністю наукових шкіл до визначення їх сутності й змісту. На основі теоретичного узагальнення існуючих наукових розробок щодо понятійного апарату запропоновано авторське трактування терміна «організаційно-економічний механізм управління розвитком організаційної культури» як сукупність принципів, інструментів, функцій, методів, засобів, ресурсів і чинників впливу, спрямованих на досягнення сталого функціонування підприємства за рахунок скорочення витрат на управління персо- налом, застосування клієнтоорієнтованого підходу до формування оргкультури, реалізації програм підготовки й під- вищення кваліфікації співробітників, використання сучасних цифрових технологій. Доведено, що між організаційною культурою підприємств і фінансовими результатами існує прямий взаємозв’язок. Визначено шляхи трансформації організаційної культури: підвищення кваліфікації співробітників, яка має відповідати сучасним вимогам функціону- вання підприємств; впровадження цифрових технологій, що дозволяють оптимізувати бізнес-процеси; застосування клієнтоорієнтованого підходу, тобто орієнтація компанії на споживачів; підвищення ефективності комунікацій між співробітниками; зростання обсягів фінансування.
EN: Currently, there is an urgent need to improve the organizational and economic mechanism for managing the development of organizational culture. This allows for greater flexibility and the ability to respond promptly to changes in the internal and external environment, which meets the current conditions of enterprise management. Research methods: analysis and synthesis, classifications, structural-logical, generalization, expert survey. Empirical research has identified barriers to the effective development of corporate organizational culture. It was found that the main obstacles to the transformation of the organizational culture of companies in the digital economy include: low level of employee involvement; lack of financial resources; imperfection of organizational structure; lack of clear vision and support for leadership; misunderstanding of digital trends; failure to make the necessary changes to the organizational culture; underdevelopment of IT infrastructure; lack of digital skills; lack of databases. It is established that in the scientific literature such concepts as «management mechanism», «organizational mechanism», «economic mechanism», «organizational and economic mechanism» are used. There is no single interpretation of these concepts, which is due to the diversity of science schools to determine their nature and content. On the basis of theoretical generalization of the existing scientific developments concerning the conceptual apparatus, the author's interpretation of the term «organizational and economic mechanism for managing the development of organizational culture» is proposed as a set of principles, tools, functions, methods, tools, resources and factors of influence aimed at achieving sustainable functioning of the enterprise (personnel management costs, application of client-oriented approach to organizational culture formation, implementation of training and promotion programs spare staff development, using modern digital technology). It is proved that there is a direct correlation between the organizational culture of enterprises and financial results. The ways of transformation of organizational culture are defined: improvement of qualification of employees, which must meet modern requirements of functioning of enterprises; introduction of digital technologies that allow to optimize business processes; applying a customer-centric approach, that is, customer orientation; improving the effectiveness of communications between employees; growth in funding.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5349
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/347
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/149-11
Розташовується у зібраннях:№ 149

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Zaloznova.pdf549,52 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.