Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5268
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБоліла, Світлана Юріївна-
dc.contributor.authorBolila, Svitlana-
dc.contributor.authorКириченко, Наталя Валеріївна-
dc.contributor.authorKyrychenko, Natalia-
dc.date.accessioned2021-02-01T08:46:19Z-
dc.date.available2021-02-01T08:46:19Z-
dc.date.issued2020-10-
dc.identifierhttp://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/651-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/160-6-
dc.identifier.citationБоліла С. Ю. Холістична спрямованість маркетингу в діяльності м’ясопереробних підприємств для формування лояльного ставлення до продукції на регіональному ринку / С. Ю. Боліла, Н. В. Кириченко // Економічний простір. – 2020. – № 160. – С. 34-39.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5268-
dc.description.abstractUK: В умовах загострення конкуренції на локальних ринках товаровиробнику продукції м’ясопереробки необхідно забезпечити перехід від короткострокових трансакцій до відносин, орієнтованих на довгочасну перспективу на основі цілісної, інтегрованої, соціально відповідальної, орієнтованої на споживачів, партнерів та власний персонал концепції побудови маркетингової діяльності для забезпечення конкурентної стійкості та можливості утримати клієнтів. У статті проаналізовано конкурентні позиції лідируючих м’ясопереробних підприємств на регіональному ринку та оцінено їх маркетингову діяльність з позиції холістичної спрямованості. Виявлено проблеми та окреслено шляхи їх вирішення через впровадження принципів холістичного маркетингу, використання сучасних інструментів комплексу маркетингу й новітніх технологій побудови взаємовідносин, що дасть змогу підвищити ефективність діяльності підприємства та досягти ефекту синергії.en_US
dc.description.abstractEN: In a crisis, when competition becomes aggressive, the manufacturer should move from the traditional market marketing concept to the concept of relationship marketing, given the structure of holistic marketing. Nowadays, being able to properly attract customers is no longer enough for effective business development, including in the field of meat processing. You need to learn to keep them. And this is more complicated and requires a number of other competencies. In almost any market, given the regional specifics and formats of consumer consumption, it is easy to come up with, create and convey to their potential customers the added value that business offers, and one that can be able to stand out from the competition. Holistic marketing of a meat processing enterprise involves the creation of such value based on the focus of marketing activities on the practice of building long-term relationships with key stakeholders (consumers, intermediaries, suppliers, distributors, employees, partners and all other stakeholders) on the principles of strategic and mutual benefit trust, conflict avoidance and, as a consequence, better satisfaction of consumer needs. With this in mind, the purpose of our research was to analyze the state of marketing activities a meat processing enterprises that sell products in the local market of Kherson, and to suggest ways to improve it in terms of holistic marketing. The study identified and assessed key factors in the competitive success of leading meat producers leading the local market. According to the analysis, a number of companies have certain shortcomings in the field of relationship marketing that need to be addressed. Thus, the marketing department of the meat processing enterprise has a task to study the features of each group influencing the activities of the producer, to determine their characteristics and expectations from the enterprises, as well as to develop a set of measures to establish effective cooperation. The paper presents possible ways and modern tools, including digital, establishing long-term partnerships with all stakeholders in the production and sale of meat products in the regional market, which will achieve synergies, strengthen the competitive position of producers and ensure loyalty to products from consumers.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectм’ясопереробні підприємстваen_US
dc.subjectпродовольчий ринокen_US
dc.subjectхолістичний маркетингen_US
dc.subjectспоживачen_US
dc.subjectкомплекс маркетингуen_US
dc.subjectмаркетинг взаємодіїen_US
dc.subjectлояльність споживачаen_US
dc.subjectmeat processing companyen_US
dc.subjectmarketing-mixen_US
dc.subjectrelationship marketingen_US
dc.subjectcustomeren_US
dc.subjectcustomer loyaltyen_US
dc.subjectfood marketen_US
dc.subjectholistic marketingen_US
dc.titleХолістична спрямованість маркетингу в діяльності м’ясопереробних підприємств для формування лояльного ставлення до продукції на регіональному ринкуen_US
dc.title.alternativeHolistic orientation of marketing in the activities of meat processing enterprises for the formation of a loyal attitude to products in the regional marketen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 160

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Bolila.pdf290,31 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.