Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5256
Назва: Шляхи підвищення конкурентоспроможності компанії «Кока Кола Беверіджис Україна Лімітед»
Інші назви: Ways to increase the competitiveness of the company “Coca Cola Beverages Ukraine limited”
Автори: Белінська, Яніна Василівна
Belinska, Yanina
Райчева, Аліна Олександрівна
Raicheva, Alina
Ключові слова: конкурентоспроможність
конкуренція
ринковий сегмент
частка ринку
SWOT-аналіз
диверсифікація
безалкогольні напої
competitiveness
market segment
market share
SWOT analysis
diversification
competition
soft drinks
Дата публікації: жов-2020
Бібліографічний опис: Белінська Я. В. Шляхи підвищення конкурентоспроможності компанії «Кока Кола Беверіджис Україна Лімітед» / Я. В. Белінська, А. О. Райчева // Економічний простір. – 2020. – № 160. – С. 12-17.
Короткий огляд (реферат): UK: У статті здійснено детальний аналіз конкурентоспроможності української компанії «Кока Кола Беверіджис Україна Лімітед» та запропоновано основні шляхи з підвищення її конкурентних позиції. Перш за все ми здійснили дослідження поняття конкурентоспроможності, а також аналіз ринку, на якому працює компанія «Кока Кола Беверіджис Україна Лімітед». Ми запропонували такі шляхи з підвищення конкурентоспроможності нашої компанії, як розширення асортименту продукції та диверсифікація основного бізнесу компанії. Щодо розширення асортименту ми пропонуємо акцентувати увагу на збільшенні асортименту соків, що дасть змогу компанії завоювати нову нішу на ринку. Щодо диверсифікації ми пропонуємо компанії «Кока Кола Беверіджис Україна Лімітед» зайнятися переробкою пластикових пляшок з подальшим їх використанням. Ці заходи мають допомогти компанії «Кока Кола Беверіджис Україна Лімітед» збільшити свою ринкову частку та скласти гідну конкуренцію на ринку безалкогольних напоїв не тільки в Україні, але й за кордоном.
EN: The article provides a detailed analysis of the competitiveness of the Ukrainian company “Coca Cola Beverages Ukraine Limited” and suggests the main ways to increase its competitive position. To begin with, we were able to study the concept of competitiveness and determined that a competitive company is a company that achieves its goal and successfully operates in the market with a large number of competitors. We have found that it is competition that forces manufacturers to introduce new innovative manufacturing processes and new technologies that should reduce production costs and production costs. So, by improving the quality of its products, the company attracts the attention of new potential customers, which means it increases its own profit. Next, we analyzed the market where Coca Cola Beverages Ukraine Limited operates and determined that it occupies a leading position. Competitive analysis of company Coca Cola Beverages Ukraine Limited showed that the company is a powerful player in the Ukrainian soft drinks market. Today the Coca Cola Beverages Ukraine Company is the leader in its segment. The main competitor of the Coca Cola Beverages Ukraine Limited both in the domestic and an export market is PepsiCo Ukraine. We have proposed the following ways to increase the competitiveness of our company as expanding the range of products and diversifying the main business of the company. To expand the range, we propose to focus on increasing the range of juices, since the trend of healthy eating is becoming popular among Ukrainian and this will allow the company Coca Cola Beverages Ukraine Limited to conquer a new niche in the market. In terms of diversification, we suggest Coca Cola Beverages Ukraine Limited to deal with the processing of plastic bottles with their subsequent use. This will allow not only to reduce the cost of final products, but also to create a positive image of an environmentally friendly company that cares about the environment and ecology. These measures should help company Coca Cola Beverages Ukraine Limited to increase its market share and compete in the soft drinks market not only in Ukraine, but also abroad.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5256
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/647
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/160-2
Розташовується у зібраннях:№ 160

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Belinska.pdf399,04 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.