Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5081
Назва: Оцінка та варіювання факторів впливу на проведення подієвих заходів в туризмі
Інші назви: Оценка и варьированиe факторов влияния на проведение событийных мероприятий в туризме
Еvaluation and variation of influential factors on events in tourism
Автори: Огієнко, Микола Миколайович
Огиенко, Николай Николаевич
Ohiienko, Mykola
Шебаніна, Олена В'ячеславівна
Шебанина, Елена Вячеславовна
Shebanina, Olena
Огієнко, Альона Володимирівна
Огиенко, Алёна Владимировна
Ohiienko, Alona
Ключові слова: подія
фактори впливу
експертний аналіз
туризм
варіювання
оптимізація
событие
факторы влияния
экспертный анализ
варьирование
оптимизация
event
influencing factors
expert analysis
tourism
variation
optimization
Дата публікації: жов-2020
Бібліографічний опис: Огієнко М. М. Оцінка та варіювання факторів впливу на проведення подієвих заходів в туризмі / М. М. Огієнко, О. В. Шебаніна, А. В. Огієнко // Cхідна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 26. – С. 114-120.
Короткий огляд (реферат): UK: У статті розкрито питання проведення подієвих заходів з урахуванням факторних ознак, які впливають на процеси просування, організації та проведення подієвих заходів за системою економічних, інформаційних та соціальних показників, що дало змогу встановити взаємозалежності та визначити у кількісному вираженні окремі співвідношення та поєднання впливових факторів. Метою дослідження є підвищення ефективності проведення подієвих туристичних заходів шляхом здійснення правильності вибору та варіювання факторів впливу. В рамках дослідження розглянуто та апробовано комплексну експертну оцінку проведення подієвих заходів, яка дала змогу отримати позитивні результати щодо актуальності висновків експертів. Запропонована методика експертного аналізу може бути використана під час створення та просування будь-якого подієвого заходу, змінюватися буде тільки структура факторів.
RU: В статье раскрыты вопросы проведения событийных мероприятий с учетом факторных признаков, влияющих на процессы продвижения, организации и проведения событийных мероприятий по системе экономических, информационных и социальных показателей, что позволило установить взаимозависимости и определить в количественном выражении отдельные соотношения и сочетания влиятельных факторов. Целью исследования является повышение эффективности проведения событийных туристических мероприятий путем осуществления правильности выбора и варьирования факторов влияния. В рамках исследования рассмотрена и апробирована комплексная экспертная оценка проведения событийных мероприятий, которая позволила получить положительные результаты по актуальности выводов экспертов. Предложенная методика экспертного анализа может быть использована при создании и продвижении любого событийного мероприятия, меняться будет только структура факторов.
EN: The article reveals the issue of events taking into account the factors that affect the processes of promotion, organization and conduct of events on the system of economic, informational and social indicators, allows establishing interdependencies and quantifying certain relationships and combinations of influencing factors. The purpose of the study is to increase the efficiency of event tourism events, by implementing the correct choice and variation of factors of influence. The study considered and tested a comprehensive expert assessment of the event, which allowed obtaining positive results on the relevance of expert opinions. The combination of practical experience with the proposed combined method of examination and verification of expert assessments, provided an opportunity to influence the process and quality indicators of the event, reduced the likelihood of risks that may arise during its passage. To determine an objective assessment of the effectiveness of the event, the following tasks were solved: identified the main factors that most affect the quality of the event and the quantitative indicators of the event; the possibilities of modeling situations during events by varying the values of the identified main factors are identified; the regularities of the influence of factors on the amount of filling of the planned event with primary and secondary audience are received. To a priori determine and rank the factors involved specialists who specialize in holding mass events, the achievements of which are dozens of successful events. Student’s criterion was used to determine the factors that have a lesser effect on the quantitative content of the primary and secondary audience. The analysis of the expert assessment and its statistical processing allows us to state that the following factors have the greatest impact on the amount of primary and secondary audience: the cost of promoting the event, the percentage of the budget, weather conditions (probability of precipitation) settlement. The proposed method of expert analysis can be used in the creation and promotion of any event; will change only the structure of factors that will depend on the type, location and conditions of the event.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5081
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/index.php/vipusk-26-2020
DOI https://doi.org/10.32782/easterneurope.26-19
Розташовується у зібраннях:№ 3 (26)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ohiienko.pdf398,03 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.