Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5034
Назва: Місце і роль комунікацій у системі менеджменту організацій
Інші назви: Place and role of communications in the organizations management system
Автори: Дяченко, Тетяна Олексіївна
Diachenko, Tetiana
Франовська, В. О.
Franovska, Viktoriia
Ключові слова: комунікації
ринкова економіка
стратегічний менеджмент
персонал
бізнес-процеси
communications
market economy
strategic management
personnel
business processes
Дата публікації: січ-2020
Бібліографічний опис: Дяченко Т. О. Місце і роль комунікацій у системі менеджменту організацій / Т. О. Дяченко, В. О. Франковська // Економічний простір. – 2020. – № 153. – С. 7-10.
Короткий огляд (реферат): UK: Статтю присвячено питанням застосування комунікацій із позиції управління процесами в системі менеджменту на рівні організації. Розглянуто сутність комунікацій за допомогою лінгвістичного, філософського, психологічного та соціального підходів. Досліджено основні теоретичні аспекти внутрішніх комунікацій у системі управління підприємством як складової частини його ефективного функціонування. Визначено, що особлива роль у процесі функціонування підприємства належить комунікаціям, оскільки вони є інструментами забезпечення адаптивності підприємства до відповідних змін, а також формування організаційної культури. Комунікації належать до стратегічних ресурсів підприємства, оскільки задіяні в усіх бізнес-процесах. Розроблено з урахуванням визначених принципів стратегію розвитку, яка дає змогу ефективно управляти системою, знижувати ризики навіть в умовах невизначеності.
EN: The article is dedicated to the nutrition of the right to comunication with the position of managing processes in system management at the level of organization. Thus, communication should be considered as a tool of the process management that affects the internal and external environment of the enterprise. In the market conditions of the enterprise should pay attention not only to the economic condition of the enterprise, but and to develop an effective communication strategy for the exchange of management information. In management, communication skills and rhetorical abilities play an important role. Because of how well the manager will succeed establish interaction with subordinates and colleagues, convince them of necessity the implementation of management decisions depends on the effectiveness of the activity the organization as a whole or its individual structural units. Communication providing between people and organizations turn to strategic resource in today's unstable environment needed to ensure efficiency and creating conditions for new quality growth of companies, are concluded. The main theoretical aspects of internal communication in the system of managing the warehouse as an effective warehouse function are provided. It has been broken down with respect to the important principles of development strategy, so that you can effectively manage the system, to lower the risks in the minds of unintentionality. Communication is a pervasive and complex process that involves people talking during personal communication or in groups, at meetings, talking on the phone, or reading and writing business memos, letters, and reports. The development of management theory and practice has become the basis for developing principles of cooperation and integration that provide significant competitive advantages. Different approaches to the management of communications are studied and on this basis innovative measures to improve communication processes in the enterprise are formulated. The relevance and practical importance of the problem of organization of communication processes in organizations, as well as their insufficient degree of study, determined the choice of purpose of this article.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5034
Інші ідентифікатори: DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/153-1
http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/441
Розташовується у зібраннях:№ 153

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Diachenko.pdf360,72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.