Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4817
Назва: Концепція інфраструктурного маркетингу розвитку роздрібної торгівлі
Інші назви: Концепция инфраструктурного маркетинга развития розничной торговли
Concept of infrastructure marketing retail development
Автори: Бугріменко, Роман Михайлович
Бугрименко, Роман Михайлович
Buhrimenko, Roman
Ключові слова: концепція інфраструктурного маркетингу
роздрібна торгівля
неймінг
ритейлери
бенчмаркинг
мережева торгівля
інтегрований маркетинг
маркетинг взаємодії з суб’єктами інфраструктурного забезпечення
маркетинг інфраструктури
концепция инфраструктурного маркетинга
розничная торговля
нейминг
ритейлеры
сетевая торговля
интегрированный маркетинг
маркетинг взаимодействия с субъектами инфраструктурного обеспечения
маркетинг инфраструктуры
infrastructure marketing concept
retail trade
naming
retailers
benchmarking
network trade
integrated marketing
marketing of interaction with infrastructure support entities
infrastructure marketing
Дата публікації: лют-2020
Бібліографічний опис: Бугріменко Р. М. Концепція інфраструктурного маркетингу розвитку роздрібної торгівлі / Р. М. Бугріменко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 25. – С. 160-165.
Короткий огляд (реферат): UK: Розроблено концепцію інфраструктурного маркетингу розвитку роздрібної торгівлі на принципах синтезу діагностичного і маркетингового підходів. Також підсумком цього дослідження є обґрунтовані автором організаційні, аналітичні, адміністративні, інвестиційні, інноваційні й економічні механізми комплексного підходу до формування інфраструктурного розвитку роздрібної торгівлі, який являє собою синтез інструментів регіонального маркетингу, маркетингу взаємодії та маркетингу об’єктів інфраструктури. Відмінною рисою пропонованої концепції є використання інструментів комплексного діагностування торговельних організацій, що дає змогу отримати додаткові конкурентні переваги, розроблення маркетингових рішень, спрямованих на посилення ролі інфраструктурних взаємодій в умовах розвитку роздрібної торгівлі.
RU: Разработана концепция инфраструктурного развития маркетинга розничной торговли на принципах синтеза диагностического и маркетингового подходов. Также итогом данного исследования являются обоснованные автором организационные, аналитические, административные, инвестиционные, инновационные и экономические механизмы комплексного подхода к формированию инфраструктурного развития розничной торговли, который представляет собой синтез инструментов регионального маркетинга, маркетинга взаимодействия и маркетинга объектов инфраструктуры. Отличительной чертой предлагаемой концепции является использование инструментов комплексного диагностирования торговых организаций, что позволяет получить дополнительные конкурентные преимущества, разработка маркетинговых решений, направленных на усиление роли инфраструктурных взаимодействий в условиях развития розничной торговли.
EN: The functioning of trade organizations depends to a large extent on the level of development, use and location of the infrastructure elements of trade. On this basis, the transformation of existing trade elements of the urban sphere of circulation should be based on marketing concepts, adequately reflecting the level of achieved potential of development of multilevel trading networks, their infrastructure in different cities. The result of the scientific research is the author's assertion that in the formation of infrastructure development of retail trade it is necessary to systematically identify the degree of influence of infrastructure objects on network development, most effectively form interaction with the entities of infrastructure support in order to increase the degree of adaptation of network development, increase the competitiveness of retail enterprises, concept of infrastructure marketing of the development of retail trade, developed for the first time by the author. Development of the system of infrastructure support of trade enterprises on the basis of introduction of the concept of infrastructure marketing of development of retail trade allows to receive additional competitive advantages at the expense of more efficient use of internal and external sources of adaptation and flexibility of the trading network. The author developed the concept of infrastructure development of retail marketing based on the principles of synthesis of diagnostic and marketing approaches. The author also provides the results of this research with organizational, analytical, administrative, investment, innovative and economic mechanisms of a comprehensive approach to the formation of infrastructure development of retail trade, which is a synthesis of regional marketing tools, interaction marketing and marketing of infrastructure facilities. A distinctive feature of the proposed concept is the use of tools for complex diagnostics of retail organizations, which gives you additional competitive advantages, the development of marketing solutions aimed at strengthening the role of infrastructure interactions in the development of retail trade.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4817
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/25_2020/25.pdf
DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.25-23
Розташовується у зібраннях:№ 2 (25)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Buhrimenko.pdf329,84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.