Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4815
Назва: Проблемні аспекти формування та просування туристичного бренду країни: cвітовий досвід та вітчизняна практика
Інші назви: Проблемные аспекты формирования и продвижения туристического бренда страны: мировой опыт и отечественная практика
Problem aspects of formation and promotion of tourist brand of the country: world experience and domestic practice
Автори: Бунтова, Наталія Василівна
Бунтова, Наталья Васильевна
Buntova, Natalia
Ключові слова: бренд
брендинг території
просування національного туристичного продукту
глобалізація
туристична дестинація
національна ідентичніст
бренд
брендинг территории
продвижение национального туристического продукта
глобализация
туристическая дестинация
национальная идентичность
brand
territory branding
national tourism product promotion
globalization
tourist destination
national identity
Дата публікації: жов-2020
Бібліографічний опис: Бунтова Н. В. Проблемні аспекти формування та просування туристичного бренду країни: cвітовий досвід та вітчизняна практика / Н. В. Бунтова // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 24. – С. 8-13.
Короткий огляд (реферат): UK: Стаття присвячена питанням технології формування бренду території. Автором висвітлено проблемні аспекти просування національного туристичного продукту всередині країни та за кордоном. Доведено необхідність ідентифікації та виявлення унікальних рис національного туристичного продукту в умовах глобалізації як основної складової частини брендингу території. На основі закордонного досвіду визначено основні етапи технології формування та просування туристичного бренду країни. Доведено актуальність використання світової практики побудови системи брендингу у туристичних дестинаціях. Обґрунтовано необхідність та переваги підвищення авторитету України на міжнародній арені, формування позитивного іміджу країни та просування національного туристичного продукту на внутрішньому та зовнішніх ринках.
RU: Статья посвящена вопросам технологии формирования бренда территории. Автором освещены проблемные аспекты продвижения национального туристического продукта внутри страны и за рубежом. Доказана необходимость идентификации и выявления уникальных чертнационального туристического продукта в условиях глобализации как основной составляющей брендинга территории. На основе зарубежного опыта определены основные этапы технологии формирования и продвижения туристического бренда страны. Доказана актуальность использования мировой практики построения системы брендинга в туристических дестинациях. Обоснованы необходимость и преимущества повышения авторитета Украины на международной арене, формирования положительного имиджа страны и продвижения национального туристического продукта на внутреннем и внешних рынках.
EN: The article is devoted to the issues of technology of brand formation of the territory. The author highlights the problematic aspects of promoting the national tourism product in the country and abroad. Of particular importance is the problem of forming a positive perception of the international tourism brand for Ukraine, which is in the process of transformational and European integration transformations. Despite the large number of publications in the scientific literature on the formation and positioning of the country’s brand, some theoretical and practical aspects remain unresolved. In particular, there is no single theoretical approach to the interpretation of the economic nature of the country’s international tourism brand, a clear typification and structuring of factors influencing its formation. Theoretical and practical approaches to the complex presentation of the process of formation of the international tourist brand of the country are not formed. This determines the relevance and choice of the topic of this study. The main purpose of the work is to study the problematic aspects of the formation and promotion of the tourist brand of the country in the context of globalization, taking into account world experience. Creating an effective international tourism brand for Ukraine is a tool to strengthen the country’s international competitiveness and is an important factor in ensuring the growth of tourism business revenues, replenishing the country’s budget, improving the welfare of its population. The paper proves the need to identify and identify unique features of the national tourism product in the context of globalization as the main component of branding the territory. On the basis of foreign experience the basic stages in technology of formation and advancement of a tourist brand of the country are defined. The relevance of using the world practice of building a branding system in tourist destinations is proved. The necessity and advantages of increasing the authority of Ukraine in the international arena, formation of a positive image of the country and promotion of the national tourist product in the domestic and foreign markets are substantiated.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4815
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/index.php/vipusk-26-2020
DOI https://doi.org/10.32782/easterneurope.26-2
Розташовується у зібраннях:№ 3 (26)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Buntova.pdf235,57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.