Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3797
Назва: Особливості просування товарів на міжнародні ринки
Інші назви: Особенности продвижения товаров на международные рынки
Peculiarities of product promotion on international markets
Автори: Пугачевська, Катерина Йосипівна
Пугачевская, Екатерина Иосифовна
Pugachevska, Kateryna
Лизанець, Анжела Гейзівна
Лизанец, Анжела Гейзивна
Lyzanets, Аnzhela
Полянська, Вікторія Едуардівна
Полянская, Виктория Эдуардовна
Polyanska, Victoriia
Ключові слова: управління просуванням
стимулювання збуту
стратегія просування
реклама
просування товару
маркетингові комунікації
Інтернет-маркетинг
продвижение товара
Интернет-маркетинг
стимулирование сбыта
управление продвижением
стратегия продвижения
маркетинговые коммуникации
sales promotion
Internet marketing
marketing communication
advertising
promotion strategy
promotion
promotion management
Дата публікації: лют-2020
Бібліографічний опис: Пугачевська К. Й. Особливості просування товарів на міжнародні ринки / К. Й. Пугачевська, А. Г. Лизанець, В. Е. Полянська // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 24. – С. 132-137.‬ ‬
Короткий огляд (реферат): UK: У статті розглянуто сутність, інструменти просування товару, рекомендації щодо управління ним, а також формування стратегії просування товарів на міжнародні ринки. Визначено залежність просуван- ня товарів від застосовуваних методів виходу підприємства на міжнародний ринок. Проаналізовано осо- бливості та тенденції розвитку методів просування в Україні та світі. Серед інших методів просування товарів вітчизняним підприємствам рекомендовано подальшу активізацію просування через Інтернет. Визначено, що просування є важливою частиною маркетингу підприємств і використовується для інфор- мування, переконування, нагадування споживачам про товари, ідеї, діяльність. Зазначено, що українським підприємствам потрібно спиратися на досвід розвинених країн: систематично керувати просуванням, ви- користовувати нестандартні та сучасні методи з урахуванням особливостей міжнародного середовища.
RU: В статье рассмотрены сущность, инструменты продвижения товара, рекомендации по управле- нию им, а также формирование стратегии продвижения товаров на международный рынок. Определена зависимость продвижения товаров от применяемых методов выхода предприятия на международный рынок. Проанализированы особенности и тенденции развития методов продвижения в Украине и мире. Среди других методов продвижения товаров отечественным предприятиям рекомендуется дальнейшая активизация продвижения через Интернет. Определено, что продвижение является важной частью мар- кетинга предприятий и используется для информирования, убеждения, напоминания потребителям о товарах, идеях, деятельности. Отмечено, что украинским предприятиям нужно опираться на опыт раз- витых стран: систематически управлять продвижением, использовать нестандартные и современные методы с учетом особенностей международной среды.
EN: In the conditions of the world economy globalization fierce competition, saturation of markets, excess supply of goods over demand, constant growth of consumer requirements significantly complicate the trading activities of enterprises. All these form necessity of the formation of the effective mechanism for promotion of Ukrainian products at the international markets. It is becoming increasingly difficult to attract consumer attention only through regular advertising. In this connection, the urgent task is to find innovative effective methods of attracting customers and maintaining market positions. Ukrainian enterprises should apply modern effective mechanisms of forming and maintaining the goods and enterprise image by improving the promotion complex at the national and especially international markets. The article deals with the essence, tools of the goods promotion, its management recommendations and the basis of formation of the goods promotion strategy. The dependence of the goods promotion on the applied methods of enterprise entry into the international market is determined. The peculiarities and tendencies of the development of promotion methods in Ukraine and in the world practice are analyzed. Among other methods of promoting goods, it is recommended to further intensify promotion through the Internet, which is very promising today. It is determined that promotion is an important part of enterprise marketing and is used to inform, persuade, remind consumers about products, ideas, activities and etc. Today, in the dynamic market environment, the constant analysis of trends and opportunities to apply the most up-to-date tools for promoting goods by domestic enterprises is relevant. It is stated that Ukrainian enterprises should rely on the experience of developed countries: systematically manage the promotion, use non-standard and modern methods, taking into account the peculiarities of the international environment. The prospect of further research is the detailed study of foreign experience of promoting goods in international markets and possible ways of its adaptation to the Ukrainian reality
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3797
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/24_2020/21.pdf
DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.24-19
Розташовується у зібраннях:№ 1 (24)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pugachevska.pdf189,39 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.