Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3701
Назва: Удосконалення економічної класифікації видатків бюджету – запорука дієвої та ефективної системи контролю та управління видатками бюджету
Інші назви: Improvement of the economic classification of budget expenditure - proposal of an effective and effective system of control and management of budget expenditure
Автори: Яремчук, Ігор Миколайович
Yaremchuk, Ihor
Ключові слова: бюджетна класифікація
економічна класифікація видатків бюджету
керівництво по статистці державних фінансів
видатки на інформатизацію
фінансовий аудит
управління видатками бюджету
budget classification
economic classification of budget expenditures
public finance statistics guide
expenditures on informatization
financial audit
management of budget expenditures
Дата публікації: сер-2019
Бібліографічний опис: Яремчук І. М. Удосконалення економічної класифікації видатків бюджету – запорука дієвої та ефективної системи контролю та управління видатками бюджету / І. М. Яремчук // Економічний простір. – 2019. – № 148. – С. 93-105.
Короткий огляд (реферат): UK: В досліджені здійснено аналіз, який показав, що на теперішній час інформатизацію на рівні з іншими видатками з аналогічною економічною характеристикою операцій агреговані в п’яти кодах економічної класифікації видатків. В свою чергу було здійснено аналіз видатків на інформаційні та телекомунікаційні технології у розрізі кодів економічної класифікації видатків. Проведений нами аналіз показав, що за деякими КЕКВ видатки на інформатизацію (придбання ІКТ-товарів та ІКТ послуг) є визначальними, хоча при обліку вони і були агреговані з іншими видатками з аналогічною економічною характеристикою операцій. В процесі дослідження було встановлено, що Слід мати на увазі, що бюджетна класифікація забезпечує не лише ідентифікацію руху коштів бюджету і єдність аналітичного обліку, але й є необхідним інструментом для контролю за законністю витрачання бюджетних коштів їх розпорядниками та одержувачами. З метою зниження ризиків нецільового та непрозорого використання бюджетних коштів, передбачених на виконання відповідних бюджетних програм, та витрачання бюджетних коштів на цілі, безпосередньо не передбачені відповідними паспортами бюджетних програм, доцільно розширити економічну класифікацію видатків бюджету. Це забезпечить єдиний підхід до аналізу діяльності розпорядників коштів у сфері інформатизації та чітке визначення цілей і завдань, на які витрачаються бюджетні кошти у сфері інформатизації та телекомунікацій. В дослідженні запропоновано один з варіантів вдосконалення економічної класифікації видатків бюджету, пов'язаний з тенденцією впровадженням елементів електронного врядування в діяльність органів влади усіх рівнів та зростаючим впливом інформаційних та телекомунікаційних технологій на ці процеси. Показано, що запровадження нових КЕКВ, пов’язаних з урахуванням видатків на інформатизацію, сприятиме зближенню економічної класифікації видатків, прийнятій в Україні, з класифікацією видатків, запропонованою МВФ для уніфікації на міжнародному рівні ключових економічних показників в системі державних фінансів. Отримання повної та детальної інформації про використання бюджетних коштів на закупівлю ІКТ-товарів та ІКТ-послуг дозволить, з одного боку, забезпечити створення дієвої, прозорої та ефективної системи контролю та управління видатками бюджету, з іншого боку, сприятиме зниженню ризиків нецільового використання бюджетних коштів.
EN: There has been conducted an analysis that showed that, to date, informatization at the level of other expenditures with similar economic characteristics of operations is aggregated in five codes of economic classification of expenditures. In turn, the analysis of expenditures on information and telecommunication technologies was made in the context of the codes of economic classification of expenditures. This analysis has shown that, for some CEECs, the costs of informatization (the acquisition of ICT goods and ICT services) are decisive, although they are aggregated with other expenditures with similar economic characteristics of operations. There has been found that it should be born in mind that the budget classification provides not only the identification of budgetary movements and the unity of analytical accounting, but also a necessary tool for controlling the legality of spending of budgetary funds by their managers and recipients. In order to reduce the risks of misuse and non-transparent use of budget funds earmarked for the implementation of the relevant budget programs and the spending of budget funds for the purposes not directly foreseen by the relevant passports of the budget programs, it is advisable to expand the economic classification of budget expenditures. This will provide a unified approach to analyzing the activities of information technology spending units and clearly defining the goals and objectives for which information and telecommunication budgets are spent. The study proposes one of the ways to improve the economic classification of budget expenditures, which is related to the tendency of introducing e-governance elements into the activity of authorities at all levels and the growing influence of information and telecommunications technologies on these processes. It is shown that the introduction of new EEQs related to the expenditure on informatization will help to approximate the economic classification of expenditures adopted in Ukraine with the classification of expenditures proposed by the IMF to unify key economic indicators in the public finance system internationally. Obtaining complete and detailed information on the use of budget funds for the procurement of ICT goods and ICT services will, on the one hand, ensure the establishment of an efficient, transparent and effective system of control and management of budget expenditures, on the other hand, will reduce the risk of misuse of budget funds.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3701
Інші ідентифікатори: http://economicspace.pgasa.dp.ua/article/view/196980
DOI 10.30838/ P.ES.2224.290819.93.574
JEL: G28, G38
Розташовується у зібраннях:№ 148

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Yaremchuk.pdf727,22 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.