Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3327
Назва: Моделювання технологій в системі технічного обслуговування автотранспортних засобів на основі витрати палива
Інші назви: Моделирование технологий в системе технического обслуживания автотранспортных средств на основе расхода топлива
Modeling of technologies in the vehicle maintenance on the basis of fuel consumption
Автори: Сакно, Ольга Петрівна
Сакно, Ольга Петровна
Sakno, Olha
Колеснікова, Тетяна Миколаївна
Колесникова, Татьяна Николаевна
Kolesnikova, Tetiana
Мєдвєдєв, Євген Павлович
Медведев, Евгений Павлович
Miedviediev, Yevhen
Стадник, Віктор Іларіонович
Стадник, Виктор Илларионович
Stadnik, Viktor
Татарчук, Олександр Васильович
Татарчук, Александр Васильевич
Tatarchuk, Oleksandr
Ключові слова: автомобіль
технічне обслуговування
технологія
ітераційний підхід
технічний стан
витрата палива
автомобиль
итерационный подход
техническое обслуживание
техническое состояние
расход топлива
технология
vehicle
maintenance
technology
iterative approach
technical condition
fuel consumption
Дата публікації: кві-2020
Бібліографічний опис: Моделювання технологій в системі технічного обслуговування автотранспортних засобів на основі витрати палива / О. П. Сакно, Т. М. Колеснікова, Є. П. Мєдвєдєв та ін. // Вісник Придніпровської державної академії будівництва та архітектури. – 2020. – № 2. – С. 69–78.
Короткий огляд (реферат): UK: Постановка проблеми. Сучасний автотранспортний засіб (АТЗ), як і будь-який транспортний засіб, − це досить складна система, що складається з великого числа підсистем, агрегатів, вузлів, елементів (деталей). Кожен елемент АТЗ виготовляється з певними допусками на склад матеріалу, на його фізичні, хімічні, механічні, термічні, електричні властивості, нарешті на форму і розміри. У процесі експлуатації АТЗ взаємодіє з навколишнім середовищем (у тому числі з вантажами, що перевозяться, або людьми), а його елементи взаємодіють між собою. Ця взаємодія викликає навантаження деталей, їх взаємні переміщення, тертя, нагрівання, хімічні перетворення. В результаті у процесі роботи змінюються властивості (параметри) цих елементів − твердість, шорсткість, розмір, взаємне розташування, зазор тощо. Частковим вирішенням цих проблем може стати пошук методики оцінювання технічного стану АТЗ за узагальненим критерієм, який достатньо чутливий до змін технічного стану. Одним із таких критеріїв може бути витрата палива в літрах на 100 кілометрів. Мета статті − дослідити можливості використання показника витрати палива як критерію оцінки технічного стану автомобілів та узагальнити технологію ТО і ремонту автомобілів і отримання заданого технічного рішення. Висновок. Досліджено можливість використання показника витрати палива як критерію оцінки технічного стану автомобілів на прикладі Volkswagen Touran 1.9 TDI у процесі експлуатації. Встановлено чітку залежність витрати палива від терміну експлуатації автомобіля, а значить, залежність від його періодичності та якості системи технічного обслуговування і ремонту (ТОіР). Узагальнено технологію ТОіР автомобілів та отримано задане технічне рішення. Процес створення моделі технології ТОіР АТЗ реалізовується на базі ітераційного підходу (повторювання) з можливістю уточнення їх особливостей.
RU: Постановка проблемы. Современное автотранспортное средство (АТС), как и любое транспортное средство – это достаточно сложная техническая система, состоящая из большого числа подсистем, агрегатов, узлов, элементов (деталей). Каждый элемент АТС производится с определенными допусками на состав материала, на его физические, химические, механические, термические, электрические свойства, на форму и размеры. В процессе эксплуатации АТС взаимодействует с окружающей средой (в том числе с перевозимыми грузами или людьми), а его элементы взаимодействуют между собой. Это взаимодействие вызывает нагрузку деталей, их взаимные перемещения, трение, нагрев, химические превращения. В результате в процессе работы изменяются свойства (параметры) этих элементов – твердость, шероховатость, размер, взаимное расположение, зазор и тому подобное. Частичным решением представленных проблем может стать поиск методики оценки технического состояния АТС по обобщенному критерию, который достаточно чувствителен к изменениям технического состояния. Одним из таких критериев может быть расход топлива в литрах на 100 километров. Цель статьи − исследовать возможности использования показателя расхода топлива в качестве критерия оценки технического состояния автомобилей и обобщить технологию ТО и ремонта автомобилей и получения заданного технического решения. Вывод. Исследована возможность использования показателя расхода топлива в качестве критерия оценки технического состояния автомобилей на примере Volkswagen Touran 1.9 TDI в процессе эксплуатации. Установлена четкая зависимость расхода топлива от срока эксплуатации автомобиля, а значит, зависимость от его периодичности и качества системы технического обслуживания и ремонта (ТОиР). Обобщена технология ТОиР автомобилей и получено заданное техническое решение. Процесс создания модели технологии ТОиР АТС реализуется на базе итерационного подхода (повторения) с возможностью уточнения их особенностей.
EN: Problem statement. A modern vehicle like any mechanical vehicle is a rather complex system consisting of a large number of subsystems, power units, units, elements (parts). Each element of a vehicle is manufactured with certain tolerances on the composition of the material, on its physical, chemical, mechanical, thermal, electrical properties, on shape and size. During the operation of a vehicle, it interacts with the environment (including transported goods or people), and its elements interact with each other. This interaction causes a load of parts, their mutual displacements, friction, heating, chemical transformations. As a result, during the operation the properties (parameters) of these elements change. They are hardness, surface roughness, size, relative position, gap, etc. A partial solution to the problems presented may be the search for methods for assessing the technical condition of a vehicle by a generalized criterion that is quite sensitive to changes in technical condition. One of these criteria may be fuel consumption in liters per 100 kilometers. Purpose. To explore the possibilities of using the fuel consumption indicator as a criterion for assessing the technical condition of vehicle and generalize the technology of maintenance and repair of motor vehicle and obtain a given technical solution. Conclusion. The possibility of using the fuel consumption indicator as a criterion for assessing the technical condition of vehicles by the example of Volkswagen Touran 1.9 TDI during operation is investigated. A clear dependence of fuel consumption on the life of the car is established, which means that it depends on its frequency and the quality of the maintenance and repair system. The technology of maintenance and repair of vehicles and obtaining a given technical solution is generalized. The process of creating a model of technology for maintenance and repair of vehicle is implemented on the basis of an iterative approach (reiteration) with the ability to clarify their features.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3327
Інші ідентифікатори: DOI: https://doi.org/10.30838/J.BPSACEA.2312.280420.74.623
http://visnyk.pgasa.dp.ua/article/view/201968
Розташовується у зібраннях:№ 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Sakno.pdf713,89 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.