Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2801
Назва: Розподіл та використання бюджетних коштів державними закладами вищої освіти
Інші назви: Distribution and use of budgetary funds to state higher education institutions
Автори: Широкопояс, Олександр Юрійович
Shyrokopoyas, Oleksandr
Ключові слова: заклади освіти
аналіз
видатки
зведений бюджет
джерела фінансування
фінансові ресурси
educational institutions
analysis
expenditures
consolidated budget
sources of financing
financial resources
Дата публікації: чер-2019
Бібліографічний опис: Широкопояс О. Ю. Розподіл та використання бюджетних коштів державними закладами вищої освіти / О. Ю. Широкопояс // Економічний простір. – 2019. – № 146. – С. 176-192.
Короткий огляд (реферат): UK: В статті досліджено джерела фінансування закладів вищої освіти. Встановлено, що основним завданням видатків є забезпечення закладів вищої освіти їх основної діяльності. Для об’єктивної оцінки доцільності розподілу фінансових ресурсів було прослідковано тенденцію змін в чисельності закладів вищої освіти та аналіз бюджетних видатків на освіту. Аналіз показав, що більша частка всіх коштів припадає на видатки місцевих бюджетів. В статті здійснено аналіз кількості студентів закладів вищої освіти в залежності від джерел фінансування навчання. Дослідження показало, що існує пряма залежність між обсягами видатків та числом студентів які навчаються в закладах вищої освіти. Доцільно зауважити, що зменшення фінансування призводить не лише до скорочення кількості студентів але й сприяє закриттю закладів вищої освіти. Встановлено, що зменшення обсягів фінансування пов’язано безпосередньо залежить від змін фінансово-економічного стану економіки країни. Така ситуація дозволяє нам визначити, що лише бюджетного фінансування не достатньо на розвиток освітньої сфери та обумовлює необхідність пошуку альтернативних джерел залучення фінансових ресурсів з метою сприяння розвитку закладів вищої освіти та всього освітнього простору в цілому. Дослідження чисельності студентів у ВНЗ III - IV рівнів акредитації залежно від джерел фінансування показало, що найбільша частка студентів навчається за кошти фізичних осіб. Наступним за рейтингом йде бюджетне фінансування, потім фінансування з місцевих бюджетів, найменше – фінансування за кошти органів державної влади, юридичних осіб. Аналіз статистичної інформації показав, що в протягом останніх років спостерігається тенденція зменшення обсягів фінансових затрат на розвиток освіти в цілому та всіх закладів вищої освіти. В статті проаналізовано прийом студентів до закладів вищої освіти на початковий цикл за джерелами фінансування. Встановлено, що перегляд обсягів фінансування та перерозподіл фінансових потоків дозволить отримувати значну кількість якісного складу серед вступників до закладів вищої освіти, зупинить темпи скорочення чисельності студентів та кількості навчальних закладів.
EN: The sources of funding for higher education institutions have been explored in the article. It has been established that the main task of expenditures is to provide higher education institutions with their main activity. In order to objectively evaluate the appropriateness of the allocation of financial resources, the trend of changes in the number of institutions of higher education and the analysis of budget expenditures on education were followed. The analysis showed that a large share of all funds is spent on local budget expenditures. The number of students of higher education institutions depending on the sources of funding for education have been analyzed in the article. It has been found that there is a direct correlation between the amount of spending and the number of students enrolled in higher education. It is worth noting that the decrease in funding not only reduces the number of students, but also contributes to the closure of higher education institutions. It is established that the decrease in financing is directly related to changes in the financial and economic state of the country's economy. This situation allows us to determine that budget financing alone is not sufficient for the development of the educational sector and necessitates the search for alternative sources of financial resources to promote the development of higher education institutions and the whole educational space as a whole. The study of the number of students in universities of III - IV levels of accreditation, depending on the sources of funding, showed that the largest proportion of students study at the expense of individuals. The next highest rating is budget financing, followed by financing from local budgets, least of all - financing by state authorities and legal entities. The analysis of statistical information has shown that in recent years there has been a tendency to reduce the amount of financial costs for the development of education in general and all higher education institutions. The admission of students to higher education institutions for the initial cycle by funding sources has been analyzed. It is established that revision of funding and redistribution of financial flows will allow to receive a considerable quantity of qualitative structure among entrants to institutions of higher education, will stop rates of reduction of number of students and number of educational institutions.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2801
Інші ідентифікатори: DOI 10.30838/ P.ES.2224.040719.176.542
http://economicspace.pgasa.dp.ua/article/view/196152
JEL: H52, I22, I23
Розташовується у зібраннях:№ 146

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Shyrokopoyas.pdf2,52 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.