Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2629
Назва: Формування стратегії просування у соціальних мережах
Інші назви: Формирование стратегии продвижения в социальных сетях
The formation of the promotion strategy in social networks
Автори: Павлішина, Ніна Михайлівна
Павлишина, Нина Михайловна
Pavlishina, Nina
Наливайко, Тетяна Віталії\вна
Наливайко, Татьяна Витальевна
Nalyvaiko, Tetiana
Ключові слова: стратегія просування
комунікація
соціальні мережі
SMM-стратегія
соціальний медіамаркетинг
стратегия продвижения
коммуникация
социальные сети
SMM-стратегия
социальный медиамаркетинг
promotion strategy
communication
social networks
SMM strategy
social media marketing
Дата публікації: гру-2019
Бібліографічний опис: Павлішина Н. М. Формування стратегії просування у соціальних мережах / Н. М. Павлішина, Т. В. Наливайко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 23. – С. 341-347.
Короткий огляд (реферат): UK: У статті розглянуто особливості реалізації заходів із просування товару/ підприємства у мережі Інтернет. Відзначено, що поняття «просування» важливо трактувати більш розширено. Зважаючи на специфіку функціонування соціальних мереж, воно стає більш персоніфікованим та поступово перетворюється на повноцінну «комунікацію», у здійснення якої залучено як рекламодавця, так і споживача (учасника соціальної спільноти). Узагальнено та запроновано підхід до класифікації соціальних спільнот із позиції притаманного їм функціоналу, що впливає вибір конкретних заходів із просування. Розкрито зміст «соціальний медіамаркетинг» шляхом узагальнення різних трактувань цього поняття. Запропоновано алгоритм формування стратегії просування у соціальних мережах та надано стислу характеристику кожного етапу. Відзначено зростання ролі таргетингу у виборі методів просування.
RU: В статье рассмотрены особенности реализации мероприятий по продвижению товара/предприятия в сети Интернет. Отмечено, что понятие «продвижение» важно рассматривать расширеннее. Учитывая специфику функционирования социальных сетей, оно становится более персонифицированным и постепенно превращается в полноценную «коммуникацию», к осуществлению которой привлечены как рекламодатель, так и потребитель (участник социальной общности). Предложена классификация социальных сообществ с позиции присущего им функционала, который влияет на выбор конкретных мероприятий по продвижению. Раскрыто содержание «социальный медиамаркетинг» путем обобщения различных трактовок этого понятия. Предложен алгоритм формирования стратегии продвижения в социальных сетях и представлена краткая характеристика каждого этапа. Отмечен рост роли таргетинга в выборе методов продвижения.
EN: The article discusses the features of the implementation of measures to promote the product / enterprise on the Internet. It was noted that a high level of Internet penetration entailed the activation of consumers in the network and the transformation of business activities of enterprises, and a shift in emphasis towards the virtual environment. It is noted that the concept of “promotion” is important to consider more broadly. In particular, given the specifics of the functioning of social networks, it becomes more personalized and gradually turns into a full-fledged “communication”, to which both advertisers and consumers (members of the social community) are involved. The study of existing social networks made it possible to summarize and propose an author's approach to their classification of social communities from the perspective of their inherent functionality that affects the choice of promotion activities. It is noted that there are two promotion strategies – “push” and “pull”. In view of the growing popularity of social networks and the specifics of content used in networks, it was concluded that it is pull strategies that are more promising and are shown for use in social communities. The content of the concept of “social media marketing” is disclosed by summarizing various interpretations of this concept. It is noted that the authors disagree on what exactly constitutes SMM. In turn, the variety of interpretations led to the lack of a unified methodology for the formation of a strategy for social media marketing, namely the organization of promotion in social networks. An algorithm for the formation of a promotion strategy in social networks is proposed and a brief description of each stage is provided. In particular, the appearance of various types of consumer behavior on the network has been noted. The increasing role of targeting the choice of promotion methods is noted. The direction for further research on this topic, in particular the need to develop criteria and indicators for researching the effectiveness of the implementation of the promotion strategy in social networks, has been determined.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2629
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/23_2019/53.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 6 (23)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pavlishina.pdf354,63 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.