Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2625
Назва: Вплив КСВ-комунікації на максимізацію вартості підприємства
Інші назви: Влияние КСО-коммуникации на максимизацию стоимости предприятия
The impact of CSR communication on maximization of enterprise value
Автори: Мирошниченко, Юлія Олександрівна
Мирошниченко, Юлия Александровна
Myroshnychenko, Iuliia
Лантушенко, Дар'я Сергіївна
Лантушенко, Дарья Сергеевна
Lantushenko, Darja
Зеленська, К. В.
Зеленская, Е. В.
Zelenska, Kateryna
Ключові слова: корпоративна соціальна відповідальність
комунікація
вартість підприємства
стейкхолдери
ефективність
корпоративная социальная ответственность
коммуникация
стоимость предприятия
стейкхолдер
эффективность
corporate social responsibility
communication
enterprise value
stakeholders
efficiency
Дата публікації: гру-2019
Бібліографічний опис: Мирошниченко Ю. О. Вплив КСВ-комунікації на максимізацію вартості підприємства / Ю. О. Мирошниченко, Д. С. Лантушенко, К. В. Зеленська // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 23. – С. 329-334.
Короткий огляд (реферат): UK: У статті досліджуються питання впливу системи комунікації з корпоративної соціальної відповідальності на максимізацію вартості підприємства. Приведено детальний аналіз літератури щодо наслідків впливу ефективної КСВ-комунікації на основні фінансово-економічні параметри підприємств. Численні до- слідження дають змогу стверджувати про наявність прямого зв’язку між якістю проведення комунікаційної політики з КСВ і поліпшенням фінансових показників підприємства. Особливу увагу приділено аналізу принципів побудови системи КСВ-комунікації та її структурних елементів. Розглянуто питання змісту повідомлення та каналу передачі інформації, а також досліджено чинники внутрішнього та зовнішнього середовища, які впливають на ефективність комунікаційної політики з КСВ. Запропоновано практичні рекомендації для підвищення якості КСВ-комунікації підприємств.
RU: В статье исследуются вопросы влияния коммуникации в системе корпоративной социальной ответственности на максимизацию стоимости предприятия. Приведен подробный анализ литературы о последствиях влияния эффективной КСО-коммуникации на основные финансово-экономические параметры предприятия. Многочисленные исследования позволяют утверждать о наличии прямой связи между качеством проведения коммуникационной политики в системе КСО и улучшением финансовых показателей предприятия. Особое внимание уделено анализу принципов построения системы КСО-коммуникации и ее структурных элементов. Рассмотрены вопросы содержания сообщения и канала передачи информации, а также исследованы факторы внутренней и внешней среды, влияющие на эффективность коммуникационной политики в системе КСО. Предложены практические рекомендации по повышению качества коммуникации предприятия в системе корпоративной социальной ответственности.
EN: This study examines the impact of the corporate social responsibility communication system on maximizing enterprise value. The actuality of the topic is associated with the necessity of creating the conditions for effective communication between the enterprise and the stakeholders as a key prerequisite for achieving the strategic advantagesof enterprise. A detailed analysis of the literature on the impact of effective CSR communication on the main financial and economic parameters of enterprises is presented. Numerous studies suggest that there is a direct correlation between the quality of CSR communication policy and the increasing of enterprise financial performance. An effective communication strategy with stakeholders creates a favorable corporate image, increase investment, sales and improve competitiveness. Due to the scientific and practical importance of the existing achievements in this field, it should be noted that a certain range of tasks regarding the methodological justification of effective CSR communication is not well developed. The essence of CSR communication as a factor of maximizing the value of capital and analyzing its structural elements requires in-depth study. Special attention in this study is paid to the analysis of the principles of CSR communication system and its structural elements. The authors discuss the content of the message and the communication channel, as well as the factors of internal and external environment that influence the effectiveness of CSR communication. Since the level and quality of stakeholder awareness is a key prerequisite for achieving the strategic benefits of any business initiative, board members and senior executives are implementing the CSR program. It is important to have a deeper understanding of the key issues involved in organizing CSR communication. These include the content of the message and the communication channel, as well as understanding the factors (internal and external to the organization) that affect the effectiveness of the CSR campaigns. Practical recommendations for improving the quality of CSR communication of enterprise are proposed in the article.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2625
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/23_2019/51.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 6 (23)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Myroshnychenko.pdf395,84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.