Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2426
Назва: Роль звернень як каналу комунікації регулятора зі споживачами на ринку фінансових послуг України
Інші назви: Роль обращений как канала коммуникации регулятора с потребителями на рынке финансовых услуг Украины
Role of appeals as a communication channel of regulator with consumers on the financial services market
Автори: Бірюк, Сергій Олексійович
Бирюк, Сергей Алексеевич
Biriuk, Serhii
Ключові слова: ринок фінансових послуг
державне регулювання економіки
фінансові інституції
споживачі фінансових послуг
фінансова комунікація
рынок финансовых услуг
государственное регулирование экономики
финансовые институции
финансовая коммуникация
потребители финансовых услуг
financial services market
state regulation of economy
financial institutions
financial communication
financial services consumers
Дата публікації: сер-2019
Бібліографічний опис: Бірюк С. О. Роль звернень як каналу комунікації регулятора зі споживачами на ринку фінансових послуг України / С. О. Бірюк // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 21. – С. 452-456.
Короткий огляд (реферат): UK: У статті розглядається роль комунікації в державному регулюванні ринку фінансових послуг. Визначено вплив комунікації на розвиток інструментів державного регулювання фінансового сектора. Акцентовано на важливості комунікаційних каналів для державного регулювання фінансової сфери в умовах інформаційної економіки. Визначено особливості звернення як каналу комунікації між регулятором та учасниками ринку фінансових послуг. Проведено аналіз роботи Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг зі зверненнями, які надходять від споживачів фінансових послуг. Визначено релевантність звернень з погляду поточної ситуації на ринку. Обґрунтовано низку рекомендацій, спрямованих на зростання ролі звернень споживачів як каналу комунікацій на ринку фінансових послуг України.
RU: В статье рассматривается роль коммуникации в государственном регулировании рынка финансовых услуг. Определено влияние коммуникации на развитие инструментов государственного регулирования финансового сектора. Акцентировано на важности коммуникационных каналов для государственного регулирования финансовой сферы в условиях информационной экономики. Определены особенности обращений как канала коммуникации между регулятором и участниками рынка финансовых услуг. Проведен анализ работы Национальной комиссии, которая осуществляет государственное регулирование в сфере рынков финансовых услуг, с обращениями, которые поступают от потребителей финансовых услуг. Определена релевантность обращений с позиции текущей ситуации на рынке. Обоснован ряд рекомендаций, направленных на возрастание роли обращений потребителей как канала коммуникаций на рынке финансовых услуг Украины.
EN: This article deals with role of communications in the state regulation of financial services market. The influence of communication on the development of different instruments of state regulation of financial sector is determined. The attention is paid to importance of communication channels for providing of effectiveness of state regulation of financial sector in the conditions of information economy. The significant influence of communication on the behavior of economic agents in the financial services market is determined, in particular – financial institutions and consumers of financial services. The features of appeals as specific communication channel between regulator and participants of financial services market in Ukraine are determined. The analysis of the work of National commission that provide state regulation in the sphere of financial services market with appeals that come from consumers of financial services is made. The relevance of appeals from the point of view of current situation in the financial services market is determined. The reasons of weak financial services consumers right protection at some segments of market (in particular at the insurance services market) that determine numerous appeals from the individuals are disclosed. The role of individuals appeals in the context of overcoming of information assymetry on the financial services market is characterized. The interconnection between individuals appeals to National commission that provide state regulation in the sphere of financial services market and level of financial knowledge of individuals is determined. The number of recommendations directed on the increasing of the role of individuals appeals as a channel of communication on the financial services market of Ukraine are justified. In particular, it is proposed to change practical approaches to processing of individuals appeals to regulator in the part if the processing speed and making appropriate managerial decisions. The changes in the legislation are proposed in the issues of individuals appeals to the bodies, that provide regulation on the financial services market of Ukraine.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2426
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/21_2019/71.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 4 (21)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Biriuk.pdf344,93 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.