Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2391
Назва: Система організації та управління маркетингом на підприємстві
Інші назви: Система организации и управления маркетингом на предприятии
System of organization and management of marketing on the enterprise
Автори: Лишенко, Маргарита Олександрівна
Лишенко, Маргарита Александровна
Lyshenko, Margarita
Гуляєва, Валерія Валеріївна
Гуляева, Валерия Валерьевна
Lyshenko, Margarita
Васильченко, Олександр Валерійович
Васильченко, Александр Валерьевич
Vasilchenko, Alexander
Ключові слова: маркетинг
маркетингове управління
маркетингове середовище
маркетингові послуги
маркетингова діяльність
комплекс маркетингу
маркетинг
маркетинговое управление
маркетинговая среда
маркетинговые услуги
маркетинговая деятельность
комплекс маркетинга
marketing
marketing management
marketing environment
services
marketing activity
marketing complex
Дата публікації: сер-2019
Бібліографічний опис: Лишенко М. О. Система організації та управління маркетингом на підприємстві / М. О. Лишенко, В. В. Гуляєва, О. В. Васильченко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 21. – С. 258-264.
Короткий огляд (реферат): UK: У статті розглянуто питання управління маркетингом на підприємстві, визначено головні проблеми маркетингової діяльності, які поділяються на загальноекономічні, законодавчо-інформаційні, ринкові, фінансові. В сучасних умовах становлення ринкових відносин в Україні підвищуються роль та значення покращення маркетингової діяльності. Однією зі складових ефективної бізнес-діяльності є застосування комплексу маркетингу в діяльності установи. Досліджено поняття «маркетингова діяльність», «системаорганізації маркетингу». Розглянуто принципи маркетингового управління підприємством, узагальнено функції маркетингу на підприємстві, встановлено їх взаємозалежність. Запропоновано модель маркетингового управління, розглянуто можливості «змішування» елементів маркетингу для практичної реалізації завдань маркетингу.
RU: В статье рассмотрены вопросы управления маркетингом на предприятии, определены главные проблемы маркетинговой деятельности, которые делятся на общеэкономические, законодательно-информационные, рыночные, финансовые. В современных условиях становления рыночных отношений в Украине повышаются роль и значение улучшения маркетинговой деятельности. Одной из составляющих эффективной бизнес-деятельности является применения комплекса маркетинга в деятельности учреждения. Исследованы понятия «маркетинговая деятельность», «система организации маркетинга». Рассмотрены принципы маркетингового управления предприятием, обобщены функции маркетинга на предприятии, установлена их взаимозависимость. Предложена модель маркетингового управления, рассмотрены возможности «смешивания» элементов маркетинга для практической реализации заданий маркетинга.
EN: The article deals with the issues of management of the marketing activity of the enterprise, defines the main marketing problems, which are divided into general economic, legislative, informational, market, financial. At the present stage of the formation of a market economy of Ukraine, the role of improving the management of marketing activities of enterprises is growing. An integral part of effective entrepreneurial activity is the understanding and use of the concept of marketing in the management of the enterprise. The qualitative and social component of marketing in management is enormous – it determines the highly profitable rhythmic activity of business entities. The concept of “marketing activity”, “system of organization of marketing” is investigated. The basic principles of marketing management at the enterprise, general functions of marketing in the enterprise are considered and their interconnection is established. Successful business activity depends on the flexibility of the management system. A management that does not have time for dynamic changes inside the enterprise and in the external environment leads to “the death of ideas” and makes the enterprise unable to adapt and further develop. An organization prone to adaptation also needs a new technology of management, leadership with the corresponding qualities that in modern science are called “the ability of managers to transform”. Therefore, the management and organization of the processes of Ukrainian enterprises today should be based on the principles of marketing and management. In modern conditions of management, marketing management and planning becomes of great importance. It gives managers a number of advantages: stimulates them for permanent perspective thinking; leads to a clearer coordination of the firm’s efforts; leads to the establishment of performance indicators for further control; makes the firm clearly define its tasks; makes the firm more prepared for rapid changes; more clearly demonstrates the interrelation of the responsibilities of all officials. Such a formulation of the problem of planning makes it possible to adapt more quickly to new economic conditions in the market. Knowledge of marketing is the possession of a market language. The proposed model of marketing activity and considered the ability to correctly “mix” marketing elements to solve a practical task is the basis of marketing.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2391
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/21_2019/42.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 4 (21)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Lyshenko.pdf431,59 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.