Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2381
Назва: Впровадження маркетингового менеджменту на підприємстві: проблеми теорії та практики
Інші назви: Внедрение маркетингового менеджмента на предприятии: проблемы теории и практики
Implementation of marketing management at an enterprise: problems of theory and practice
Автори: Ільченко, Тетяна Вікторівна
Ильченко, Татьяна Викторовна
Ilchenko, Tetiana
Ключові слова: маркетинг
комплекс маркетингу
підприємство
маркетинговий менеджмент
процес формування маркетингового менеджменту
комплекс маркетинга
предприятие
маркетинговый менеджмент
процесс формирования маркетингового менеджмента
marketing
marketing complex
enterprise
marketing management
process of marketing management formation
Дата публікації: січ-2019
Бібліографічний опис: Ільченко Т. В. Впровадження маркетингового менеджменту на підприємстві: проблеми теорії та практики / Т. В. Ільченко // Cхідна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 18. – С. 115-121.
Короткий огляд (реферат): UK: У статті досліджено та узагальнено теоретичні засади формування системи маркетингового менеджменту на підприємстві. Визначено роль маркетингу й менеджменту в діяльності організації відповідно до сучасних умов господарювання. Розглянуто проблеми, які можуть виникнути на підприємстві під час упровадження елементів системи маркетингового менеджменту. У статті досліджено основні принципи та функції маркетингового менеджменту а також проаналізовано сили мікро- та макросередовища, в якому діє підприємство. Проаналізовано необхідні заходи під час упровадження маркетингового менеджменту на підприємствах в умовах сучасних ринкових відносин. Констатовано про необхідність дотримання по- слідовності здійснення етапів алгоритму процесу формування та впровадження маркетингового менеджменту на підприємстві.
RU: В статье исследованы и обобщены теоретические основы формирования системы маркетингового менеджмента на предприятии. Определена роль маркетинга и менеджмента в деятельности организации в современных условиях хозяйствования. Рассмотрены проблемы, которые могут возникнуть на предприятии при внедрении элементов системы маркетингового менеджмента. В статье исследованы основные принципы и функции маркетингового менеджмента, а также осуществлен анализ сил микро- и макросреды, в которой функционирует предприятие. Проанализованы необходимые мероприятия при внедрении маркетингового менеджмента на предприятиях в условиях современных рыночных отношений. Констатирована необходимость придерживаться последовательности осуществления этапов ал- горитма процесса формирования и внедрения маркетингового менеджмента на предприятии.
EN: In order to adapt to the market environment and to build an efficient management system, most domestic enterprises are gradually changing their strategy according to the new philosophy of the world economy – marketing management. Integration of modern marketing mechanisms with good management has an important theoretical and practical value for solving problems of effective management of domestic enterprises. The concept of marketing management focuses on market needs, strategic approach and long-term commercial success, and is based on management functions, targeted, integrated and system-based approaches to all management activities, including ideas, goods, services as the main categories. These facts indicate the relevance and necessity of the research. Thus, the article studies theoretical principles of marketing management system formation at the enterprises. The author determines the role of marketing and management in the activity of the organizations according to modern economic environment. The organizational and economic mechanism of the marketing approach to management of the enterprise activity is presented. The problems connected with application of the marketing management sys- tem are considered. The article analyzes the main principles and functions of marketing management, as well the strengths of the micro and macro environment of the enterprise. The necessary measures of marketing management implementation at enterprises are analyzed. It is proved the necessity to follow the strict algorithm in formation and implementation of marketing management at the enterprise. The main focus is devoted to the development of a marketing mix – a set of variables used by the enterprise to influence the target market to obtain the desired reaction from a particular group of consumers. It is revealed that the ability to "mix" elements correctly is the basis of marketing management at the enterprise. As a result, it is stated that marketing management is holistic and comprehensive, it directs the activity of the enterprise in accordance with market conditions, consumer needs and opportunities of the enterprise to satisfy them and serves as a tool for solving problems of imbalance between these factors.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2381
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/18_2019/20.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 1 (18)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ilchenko.pdf418,06 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.