Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2250
Назва: Філософське обґрунтування системності теорії і практики оборотних зображень
Інші назви: Философское обоснование системности теории и практики обратимых изображений
Philosophical substantiation of the system of theory and practice of reversable images
Автори: Ткач, Дмитро Іванович
Ткач, Дмитрий Иванович
Tkach, Dmytro
Ключові слова: філософія
геометрія
графіка
система
оборотні зображення
освіта
философия
геометрия
графика
обратимые изображения
образование
philosophy
geometry
graphics
system
reversible images
education
Дата публікації: жов-2019
Бібліографічний опис: Ткач Д. І. Філософське обґрунтування системності теорії і практики оборотних зображень / Д. І. Ткач // Вісник Придніпровської державної академії будівництва та архітектури. – 2019. – № 5. – С. 75–82.
Короткий огляд (реферат): UK: Постановка проблеми. Стаття присвячена філософському обґрунтуванню системності теорії оборотних зображень з метою актуалізації важливості геометрографічної підготовки студентів як одного з найважливіших чинників професійного формування їх конструктивно-композиційного мислення у вищих навчальних закладах техніки, будівництва та архітектури. Необхідність такого обґрунтування зумовлена кризовим станом довузівської теоретичної підготовки випускників середніх шкіл з геометрії Евкліда, знання якої формує в учнів раціональний характер мислення, що зумовлює їх до здатність формувати у своїй свідомості уявні образи як реальних, так і уявних об'єктів, і їх практичної неспроможність грамотного створення зображень цих образів як графічних моделей зображуваних об'єктів. Головна причина, яка викликала кризовий стан цієї освітньої галузі, криється необов'язковості викладання в середній школі креслення, яке в поєднанні з елементарною геометрією сприяє розвитку конструктивно-композиційного характеру мислення, а також отримання ними вміння однозначного графічного кодування інформації про позиційні та метричні властивості зображеного об'єкта. Нестача цих знань і умінь у випускників середніх шкіл, які стають студентами інженерних і, зокрема, архітектурних факультетів технічних вузів України, створює досить складні педагогічніпроблеми для викладачів геометрографічних кафедр щодо поступового перетворення їх вихідного дилетантського мислення на початок професійного проектного. Ці проблеми пропонується вирішувати впровадженням у свідомість студентів відповідного розуміння зображуваного об'єкта і його оборотного зображення як складних систем взаємопов'язаних і тому взаємодіючих елементів. Мета статті. На основі філософського обґрунтування необхідності впровадження у зміст геометрографічної освіти майбутніх інженерів і архітекторів системної парадигми запропонувати, на відміну від офіційного курсу нарисної геометрії як розділу прикладної, принципово новий курс системної нарисної геометрії як фундаментальної синтетичної науки про конструктивні методи побудови оборотних зображень різних видів проекцій, їх синтетичних досліджень, аксіоматичних описів і раціональних графічних технологій їх взаємних перетворень для практичного застосування в різних галузях науки, техніки і мистецтва.
RU: Постановка проблемы. Статья посвящена философскому обоснованию системности теории обратимых изображений с целью актуализации важности геометрографической подготовки студентов как одного из важнейших факторов профессионального формирования их конструктивно-композиционного мышления в высших учебных заведениях техники, строительства и архитектуры. Необходимость такого обоснования обусловлена кризисным состоянием довузовской теоретической подготовки выпускников средних школ по евклидовой геометрии, знание которой формирует у учащихся рациональный характер мышления, приводящий их к способности формировать в своем сознании мысленные образы как реальных, так и воображаемых объектов, и их практической несостоятельностью грамотного создания изображений этих образов как графических моделей изображаемых объектов. Главной причиной, которая привела к кризисному состоянию этой образовательной области, является необязательность преподавания в средней школе черчения, которое в сочетании с элементарной геометрией способствует развитию конструктивно-композиционного характера мышления, а также приобретению ими умения однозначного графического кодирования информации о позиционных и метрических свойствах изображенного объекта. Нехватка этих знаний и умений у выпускников средних школ, которые становятся студентами инженерных и, в частности, архитектурных факультетов технических вузов Украины, создает достаточно сложные педагогические проблемы для преподавателей геометрографических кафедр по постепенному преобразованию их исходного дилетантского мышления в начала профессионального проектного. Решать эти проблемы предлагается внедрением в сознание студентов соответственного понимания изображаемого объекта и его обратимого изображения как сложных систем, взаимосвязанных и поэтому взаимодействующих элементов. Цель статьи: на основе философского обоснования необходимости внедрения в содержание геометрографического образования будущих инженеров и архитекторов системной парадигмы предложить, в отличие от официального курса начертательной геометрии как раздела прикладной, принципиально новый курс системной начертательной геометрии как фундаментальной синтетической науки о конструктивных методах построения обратимых изображений различных видов проекций, их синтетических исследованиях, аксиоматических описаниях и рациональных графических технологиях взаимных преобразований для практического применения в различных областях науки, техники и искусства.
EN: Problem statement. The article is devoted to philosophical substantiation consistency of the theory of reversible images in order to actualize the importance of geometric-graphic training of students as one of the most important factors in the professional formation of their constructive and composite thinking in higher educational institutions of engineering, construction and architecture. The need for this justification is due to the crisis state of pre-university theoretical training of high school graduates in Euclidean geometry, the knowledge of which forms a rational character of thinking in students, leading them to the ability to form mental images of both real and imaginary objects in their minds, and their practical failure to correctly create images of these images as graphic models of depicted objects. The main reason that led to the crisis in this educational field is the lack of teaching in high school drawing, which, in combination with elementary geometry, contributes to the development of the constructive-compositional nature of thinking, as well as their acquisition of the ability to uniquely graphically encode information about the positional and metric properties of the depicted object . The lack of this knowledge and skills among those secondary school graduates who become students of engineering and, in particular, architectural faculties of technical universities of Ukraine, create quite complex pedagogical problems for teachers of geographic departments to gradually transform their initial amateurish thinking into the beginnings of professional design. It is proposed to solve these problems by introducing into the students' minds a naturally corresponding understanding of the depicted object and its reversible image as complex systems of interconnected and therefore mutually acting elements. Purpose of the article. Based on the philosophical justification of the need to introduce future engineers and architects of the system paradigm into the content of the geometrical education, to offer, in contrast to the official course in descriptive geometry as an applied section, a fundamentally new course in system descriptive geometry as a fundamental synthetic science on constructive methods for constructing reversible images of various types of projections , their synthetic studies, axiomatic descriptions and rational graphic technologies of their mutual transformations for practical application in various fields of science, technology and art.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2250
Інші ідентифікатори: http://visnyk.pgasa.dp.ua/article/view/183157
Розташовується у зібраннях:№ 5

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Tkach.pdf292,09 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.