Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2242
Назва: Сучасний механізм управління маркетинговою діяльністю з використанням інформаційних технологій
Інші назви: Современный механизм управления маркетинговой деятельностью с использованием информационных технологий
Modern mechanism of marketing activity with use of information technologies
Автори: Янчук, Тетяна Василівна
Янчук, Татьяна Васильевна
Yanchuk, Tetiana
Мусієнко, Олена Леонідівна
Мусиенко, Елена Леонидовна
Musienko, Olena
Ключові слова: маркетинг
маркетингова діяльність
механізм управління маркетинговою діяльністю
аутсорсинг
інформаційні технології
програмне забезпечення
автоматизація маркетингової діяльності
маркетингові функції
вдосконалення
конкурентоспроможність
маркетинговая деятельность
механизм управления маркетинговой деятельностью
информационные технологии
программное обеспечение
автоматизация маркетинговой деятельности
маркетинговые функции
усовершенствования
конкурентоспособность
market management mechanism
outsourcing
automation of marketing activity
automated marketing functions
IT
software
Дата публікації: тра-2019
Бібліографічний опис: Янчук Т. В. Сучасний механізм управління маркетинговою діяльністю з використанням інформаційних технологій / Т. В. Янчук, О. Л. Мусієнко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 20. – С. 379-384.
Короткий огляд (реферат): UK: У статті розглянуто питання покращення маркетингової діяльності підприємств засобами сучасних інформаційних технологій. На основі узагальнення наукових праць проведено характеристику теоретичних аспектів механізму управління маркетинговою діяльністю з використанням інформаційних технологій. Досліджено програмні продукти, які дають змогу автоматизувати маркетингову діяльність підприємства. Впровадження такого інформаційного забезпечення дасть змогу скоротити час на прийняття управлінських рішень та допоможе підприємствам успішно функціонувати в умовах сучасного ринкового середовища. Окремо розглянуто декілька варіантів вибору ведення бізнесу. Проаналізовані тарифи виконавців сфери IT у світі. За підсумками теоретичних досліджень складено схему механізму управління маркетинговою діяльністю з використанням інформаційних технологій.
RU: В статье рассмотрены вопросы улучшения маркетинговой деятельности предприятий средствами современных информационных технологий. На основе обобщения научных работ проведена характеристика теоретических аспектов механизма управления маркетинговой деятельностью с использованием информационных технологий. Исследованы программные продукты, которые позволяют автоматизировать маркетинговую деятельность предприятия. Внедрение такого информационного обеспечения позволит сократить время на принятие управленческих решений и поможет предприятиям успешно функционировать в условиях современной рыночной среды. Отдельно рассмотрены несколько вариантов выбора ведения бизнеса. Проанализированы тарифы исполнителей сферы IT в мире. По итогам теоретических исследований составлена схема механизма управления маркетинговой деятельностью с использованием информационных технологий.
EN: The article is devoted to improving the marketing activities of enterprises by means of modern information technology. The consequence of the development of market relations in Ukraine is a radical change in the management of economic processes, which led to the need to improve the processes of administration. It is shown that effective implementation and use of information technologies is an effective management of business processes of the enterprise. IT is becoming increasingly important for the effectiveness of the introduction of innovative business processes, the feasibility of which can be justified based on an assessment of their implementation efficiency, which involves the gradual inclusion of all costs and risks. The theoretical and methodological basis of the research lies in the fundamentals of modern economics, laid down in the papers of Ukrainian and foreign scientists. There were applied general scientific and special methods of research namely were used: methods of analysis and synthesis; methods of statistical analysis of indicators of economic activities of enterprises. In today’s conditions, information technologies that provide optimization of activity, integration and communication with the external environment in the modern dynamic market are becoming more widespread and used. Received results showed the importance of application of modern information technologies for the enterprise. Selection of software and variants of choice depending on opportunities of the company are analyzed. The classification of the software used for task solution in strategic marketing is given and peculiarities of its using at the trade enterprises described. The software using in strategic marketing compared. It is selected to function under necessity of particular objects of automation presented of the group, system, automation of marketing. The executors’ rates of the domain IT in the world are analyzed. Separately a few variants of choice of business dealing are considered. It has been described the basic ways to improve the efficiency of domestic enterprises marketing activities. On totals of theoretical researches outline of the mechanism of marketing activity with use of information technologies is made.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2242
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/20_2019/58.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 3 (20)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Yanchuk.pdf300,36 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.