Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2234
Назва: Особливості та основні відмінності комунікаційної політики на B2B- та B2C-ринках
Інші назви: Особенности и основные отличия коммуникационной политики на B2B- и B2C-рынках
Features and main differences of communication policy on B2B and B2C markets
Автори: Садовська, Ірина Іванівна
Садовская, Ирина Ивановна
Sadovska, Iryna
Петропавловська, Світлана Євгенівна
Петропавловская, Светлана Евгеньевна
Petropavlovska, Svitlana
Ключові слова: маркетингові комунікації
споживчий ринок
промисловий ринок
комунікаційна політик
Інтернет-маркетинг
маркетинговые коммуникации
потребительский рынок
промышленный рынок
коммуникационная политика
Интернет-маркетинг
marketing communications
consumer market
industrial market
communication policy
digital marketing
Дата публікації: тра-2019
Бібліографічний опис: Садовська І. І. Особливості та основні відмінності комунікаційної політики на B2B- та B2C-ринках / І. І. Садовська, С. Є. Петропавловська // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 20. – С. 327-334.
Короткий огляд (реферат): UK: У статті висвітлено інструменти інтегрованих маркетингових комунікацій. Проаналізовано мету, завдання та цілі маркетингових комунікацій для B2B- та B2C-ринків. Розглянуто особливості комунікаційної політики на промислових та споживчих ринках. Виявлено найбільш ефективний інструментарій з урахуванням специфікації прийняття рішень на промисловому та споживчому ринках. Проведено порівняльну характеристику комунікаційної політики на B2B- та B2C-ринках. Висвітлено відмінність між обсягами закупок, рівнем ризику під час покупки, процесом прийняття рішення про покупку, експертним рівнем покупця, вартістю залучення одного клієнта, метою покупки та особами, які приймають рішення про покупку на промислових та споживчих ринках. Визначено інтенсивність використання інструментів маркетингу на промисловому та споживчому ринках. Виявлено ключові інструменти Інтернет-комунікацій. Проаналізовано та визначено найбільш релевантні Інтернет-мережі для соціально-медійного маркетингу для B2B- та B2C-ринків.
RU: В статье освещены инструменты интегрированных маркетинговых коммуникаций. Проанализированы задачи и цели маркетинговых коммуникаций для B2B- и B2C-рынков. Рассмотрены особенности коммуникационной политики на промышленных и потребительских рынках. Выявлен наиболее эффективный инструментарий с учетом спецификации принятия решений на промышленном и потребительском рынках. Проведена сравнительная характеристика коммуникационной политики на B2B- и B2C-рынках. Освещено отличие между объемами закупок, уровнем риска при покупке, процессом принятия решения о покупке, экспертным уровнем покупателя, стоимостью привлечения одного клиента, целью покупки и лицами, принимающими решения о покупке на промышленных и потребительских рынках. Определена интенсивность использования инструментов маркетинга на промышленном и потребительском рынках. Выявлены ключевые инструменты Интернет-коммуникаций. Проанализированы и определены наиболее релевантные Интернет-сети для социально-медийного маркетинга для B2B- и B2C-рынков.
EN: The current state of the market is characterized by increasing the value of information. The rate of society informatization is increasing and from day to day the amount of information, which are consumed by customers becomes bigger. However, enterprises can not increase the number of communications. In these conditions, the importance of the communication function of marketing is expanding, and the question of the effectiveness of using marketing communications potential becomes more relevant. The exact determination of the target audience and taking into account its features on the consumer and industrial markets is a must for business. Moreover, the key factors that must be taken into account are considered the tools and ways of communication fulfillment. As far as B2B and B2C markets are concerned the features of them has a direct impact on the most proper instruments of target audience interactions. This article examines the tools of integrated marketing communications. The purpose and objectives of marketing communications for B2B and B2C markets are analyzed. The distinctions of the communication policy of industrial and consumer markets are held. The most effective tools based on the decision-making specification in the industrial and consumer markets is caught out. The comparison of communication policy in B2B and B2C markets is carried out. The difference between procurement volumes, the level of purchasing risk, the decision-making process, the expert level of the target audience, the cost of customer attracting and retaining attention, the purpose of purchase and the person, who key role on the purchases decision on the industrial and consumer markets are figured out. Determine the intensity of applying marketing tools in the industrial and consumer markets. The key tools of internet communications policy are estimated out. The most relevant Internet-based networks for social media marketing for B2B and B2C markets are analyzed and classified. Also, the number of target audiences in different social networks, the level of conversions and activity of the auditors, the level of using various social networks for communication with consumers for different markets are analyzed.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2234
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/20_2019/51.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 3 (20)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Sadovska.pdf415,03 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.