Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2229
Назва: Ефективність комунікаційно-збутової активності підприємства
Інші назви: Эффективность коммуникационно-сбытовой активности предприятия
Efficiency of communication and sales activity of enterprises
Автори: Онопрієнко, Ірина Миколаївна
Оноприенко, Ирина Николаевна
Onopriienko, Irina
Карпенко, А. С.
Карпенко, А. С.
Karpenko, A.
Савицька, Катерина Олександрівна
Савицкая, Екатерина Александровна
Savytska, Kateryna
Ключові слова: збут
комунікації
маркетинг
підприємство
ефективність
активність
сбыт
коммуникации
эффективность
предприятие
активность
sales
communications
marketing
efficiency
activity
Дата публікації: тра-2019
Бібліографічний опис: Онопрієнко І. М. Ефективність комунікаційно-збутової активності підприємства / І. М. Онопрієнко, А. С. Карпенко, К. О. Савицька // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 20. – С. 300-305.
Короткий огляд (реферат): UK: Досліджено методи аналізу та оцінки ефективності комунікаційно-збутової активності в системі маркетингової діяльності підприємства. Сучасне формування ринкової економіки України зумовлює необхідність постійного та періодичного вдосконалення організації маркетингової діяльності підприємств. Визначено показники економічної ефективності збутової та комунікаційної політики фірми. Згруповано основні чинники, які впливають на комунікаційно-збутову активність підприємства. Запропоновано впроваджувати передові управлінські заходи для підвищення ефективності комунікаційно-збутової діяльності. Виконано оцінку комунікаційно-збутового потенціалу підприємства з позиції основних етапів збутової діяльності для комплексної оцінки використання маркетингових можливостей підприємства та обґрунтування управлінських рішень у сфері збуту та комунікацій.
RU: Исследованы методы анализа и оценки эффективности коммуникационно-сбытовой активности в системе маркетинговой деятельности предприятия. Современное формирование рыночной экономики Украины вызывает необходимость постоянного и периодического совершенствования организации маркетинговой деятельности предприятий. Определены показатели экономической эффективности сбытовой и коммуникационной политики фирмы. Сгруппированы основные факторы, которые влияют на коммуникационно-сбытовую активность предприятия. Предложено внедрять передовые управленческие мероприятия для повышения эффективности коммуникационно-сбытовой деятельности. Выполнена оценка коммуникационно-сбытового потенциала предприятия с позиции основных этапов сбытовой деятельности для комплексной оценки использования маркетинговых возможностей предприятия и обоснования управленческих решений в сфере сбыта и коммуникаций.
EN: In modern conditions, the use of communication and sales tools in organizing marketing activities of the enterprise is relevant. This will provide the company with not only short-term commercial success, but will also strengthen its strategic direction. In the article the methods of analysis and evaluation of the efficiency of communication and marketing activity in the system of marketing activity of the enterprise were investigated. Formation of the market economy of Ukraine necessitates constant and periodic improvement of the organization of marketing activity of enterprises. The indicators of economic efficiency of the marketing and communications policy of the company were determined. The effectiveness of the communication and marketing system of the company is influenced by a significant number of different factors, which we grouped according to the importance of their influence. It was determined that factors influencing the efficiency of the sales system are also the volume and scale of production, price, customer service time, factors that characterize the market infrastructure, contractual conditions with intermediaries, conditions for the provision of commodity credit and the system of discounts, consumer properties of products and other. Sales will be effective if the company knows its immediate and potentially potential customers, as well as their basic product requirements.It is proposed to introduce advanced management measures to increase the efficiency of communication and marketing activities. An evaluation of the communication and sales potential of the company from the standpoint of the main stages of sales activity was performed to comprehensively assess the use of marketing opportunities of the enterprise and the justification of managerial decisions in the field of sales and communications. Prospects for further evaluation of the efficiency of communication and sales potential include analysis of available resources and competencies in the field of marketing and communication activities. This will help maximize the economic and social effect.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2229
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/20_2019/47.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 3 (20)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Onopriienko.pdf180,36 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.