Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2210
Назва: Інформаційне забезпечення стратегічного управління підприємством в умовах глобалізації
Інші назви: Информационное обеспечение стратегического управления предприятием в условиях глобализации
Communication of strategic management of the enterprise in the conditions of globalization
Автори: Драган, Олена Іванівна
Драган, Елена Ивановна
Dragan, Olena
Бергер, Аліна Дмитрівна
Бергер, Алина Дмитриевна
Berher, Alina
Ключові слова: стратегічне управління
інформація
інформаційне забезпечення
розвиток
глобалізація
м’ясопереробна галузь
стратегическое управление
информация
информационное обеспечение
мясоперерабатывающая отрасль
развитие
глобализация
strategic management
information
communication
development
globalization of meat processing industry
Дата публікації: тра-2019
Бібліографічний опис: Драган О. І. Інформаційне забезпечення стратегічного управління підприємством в умовах глобалізації / О. І. Драган, А. Д. Бергер // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 20. – С. 196-201.
Короткий огляд (реферат): UK: У статті досліджується вплив інформаційного забезпечення на стратегію розвитку та управління розвитком підприємства. Розкриті сучасні завдання інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємствами м’ясопереробної галузі в умовах обмеження фінансово-інвестиційних ресурсів та глобалізації. Для розроблення стратегічного плану за всіма напрямами потрібно зібрати різнобічну інформацію для кожного рівня управління: стратегічного, тактичного, оперативного, а також запланувати виконання заходів на кожний рік відповідно до інформаційної піраміди. Запропоновано алгоритм пошуку інформації для підприємства м’ясопереробної галузі. Наявні об’єднання переробників м’яса та виробників м’ясних продуктів України повинні посприяти покращенню інформаційного забезпечення підприємств із метою підвищення їхньої конкурентоспроможності на ринку.
RU: В статье исследуется влияние информационного обеспечения на стратегию развития и управления развитием предприятия. Раскрыты современные задачи информационного обеспечения стратегического управления предприятиями мясоперерабатывающей отрасли в условиях ограничения финансово-инвестиционных ресурсов и глобализации. Для разработки стратегического плана по всем направлениям нужно собрать разностороннюю информацию для каждого уровня управления: стратегического, тактического, оперативного, а также запланировать выполнение мероприятий на каждый год в соответствии с информационной пирамидой. Предложен алгоритм поиска информации для предприятия мясоперерабатывающей отрасли. Предложено, что существующие объединения переработчиков мяса и производителей мясных продуктов Украины должны поспособствовать улучшению информационного обеспечения предприятий с целью повышения их конкурентоспособности на рынке.
EN: The communication of strategic management of the enterprise of meat processing industry is investigated in the article. Influence of communication on development strategy and management of the enterprise is presented. Modern tasks of communication of strategic management of the enterprises of meat processing industry in the conditions of financially-investment resources limitation and globalization are exposed. For development of strategic plan after all directions, it is needed to collect different information for every level of management: strategic, tactical and operative and to plan implementation of events on every year in accordance with the informative pyramid. It is proved, that information about the environment of the enterprises of meat processing industry has non-system character. There is not enough clear information about the state and development of stock-raising, that testifies that enterprises work in the conditions of confinement conditions of raw materials resources. There is not enough information about scientific and technical achievements, branch innovations, consumers’ favour, import of meat products, raw material, spices, shells, prognoses of development of country’s economy that complicates the acceptance of strategic administrative decisions. The algorithm of information retrieval for the enterprise of meat processing industry is offered. Modern tasks of the existent associations of meat processors and producers of meat products of Ukraine must be oriented on defence and help to the enterprises, and also to assist the improvement of their communication in relation to different situations with the aim of increasing the market competitiveness. Web sites of well-known enterprises-leaders of meat processing industry are the company “Globino”, Public Corporation “Yatran”, PJSC “Koziatynskyi meat processing plant”, PJSC “Kremenchukmiaso”, PJSC “APK0Invest” and others were educed some general characteristics of information marked on them were investigated. At the same time, much attention was paid to information that improved the image of meat processing plants due to placing on web sites.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2210
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/20_2019/31.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 3 (20)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Dragan.pdf396,61 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.