Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2200
Назва: Аналіз конкуретних переваг ТОВ «VNA ПРЕС»
Інші назви: Анализ конкуретного преимуществ ООО «VNA ПРЕСС»
Analysis of competition’s advantages LTD “VNA PRESS"
Автори: Величко, Анастасія Сергіївна
Величко, Анастасия Сергеевна
Velychko, Anastasia
Соломянюк, Наталія Миколаївна
Соломянюк, Наталья Николаевна
Solomianiuk, Nataliya
Ключові слова: конкуренція
конкурентоспроможність
конкурентні переваги
конкурентоспроможність потенціалу
рівень конкуренції
поліграфія
поліграфічна галузь
коефіцієнт конкурентоспроможності
інтегральний коефіцієнт конкурентоспроможності
конкуренция
конкурентоспособность
конкурентные преимущества
конкурентоспособность потенциала
уровень конкуренции
полиграфия
полиграфическая отрасль
коэффициент конкурентоспособности
интегральный коэффициент конкурентоспособности
competition
competitive advantage
competitiveness of potential
printing industry
coefficient of competitiveness
Дата публікації: тра-2019
Бібліографічний опис: Величко А. С. Аналіз конкуретних переваг ТОВ «VNA ПРЕС» / А. С. Величко, Н. М. Соломянюк // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 20. – С. 148-155.
Короткий огляд (реферат): UK: У статті розкрито проблематику конкурентоспроможності підприємств видавничо-поліграфічної галузі в Україні. Здійснено аналіз конкурентних переваг ТОВ «VNA ПРЕС» на основі визначення інтегрального коефіцієнта конкурентоспроможності, який базується на оцінюванні ефективності виробничої діяльності підприємства та організації збуту, його фінансового стану та критерію конкурентоспроможності продукції. Розглянуто теоретичні аспекти конкурентоспроможності потенціалу, а також його зв'язок із конкурентними перевагами та конкурентоспроможністю загалом. Проаналізовано управління конкурентоспроможністю як аспектом менеджменту для забезпечення нормального функціонування підприємства. Запропоновано напрями підвищення рівня конкурентоспроможності ТОВ «VNA ПРЕС» на основі отриманого інтегрального показника конкурентоспроможності.
RU: В статье раскрыта проблематика конкурентоспособности предприятий издательско-полиграфической отрасли в Украине. Осуществлен анализ конкурентных преимуществ ООО «VNA ПРЕС» на основе определения интегрального коэффициента конкурентоспособности, который базируется на оценке эффективности производственной деятельности предприятия и организации сбыта, его финансового состояния и критерия конкурентоспособности продукции. Рассмотрены теоретические аспекты конкурентоспособности потенциала, а также его связь с конкурентными преимуществами и конкурентоспособностью в целом. Проанализировано управление конкурентоспособностью как аспектом менеджмента для обеспечения нормального функционирования предприятия. Предложены направления повышения конкурентоспособности ООО “VNA ПРЕСС» на основе полученного интегрального показателя конкурентоспособности.
EN: The article deals with the issues of competitiveness of enterprises of the publishing and printing industry in Ukraine. As you know, the factors of the successful existence of a polygraphic enterprise are the average market price, quality products, servicing by qualified employees, the availability of additional and related services. Strategic planning and a systematic approach to each component will allow new markets to reach and reach a larger consumer audience. At this stage of development of the economy, competitiveness is a special place, because thanks to it, the company is able to successfully operate. The topic of the research is quite relevant in the modern era, as the technology is rapidly developing, the market is getting more and more representatives of medium-sized businesses within the same industry. This has caused a sharpening of competition. Each business entity is trying to attract the attention of consumers and offer better conditions for the purchase, that is, to create competitive advantages. They serve as a strong lifting mechanism, which helps the company to increase the number of favored consumers, sales and, as a result, increase profits. The internal and external marketing environment of the enterprise was analyzed. The features and theoretical aspects of potential competitiveness, as well as its connection with competitive advantages and competitiveness in general, are considered. The analysis of competitive advantages of “VNA PRESS” Ltd. is based on the definition of the integral coefficient of competitiveness, which is based on the assessment of the efficiency of the enterprise's production activities and sales organization, its financial status and the criterion of product competitiveness. The analysis of competitiveness management as an aspect of management to ensure the normal operation of the enterprise. The directions of increase of competitiveness of “VNA PRESS” Ltd are offered on the basis of the obtained integral index of competitiveness. Modernization of the working process and increase of production capacities of the printing company VNA PRESS as a means of increasing competitiveness.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2200
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/20_2019/24.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 3 (20)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Velychko.pdf236,5 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.