Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16037
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДіченко, Анна Леонідівна-
dc.contributor.authorDichenko, Anna-
dc.date.accessioned2025-09-04T13:07:32Z-
dc.date.available2025-09-04T13:07:32Z-
dc.date.issued2025-07-
dc.identifierhttps://economic-prostir.com.ua/article/203-pidvyshhennya-efektyvnosti-marketyngovoyi-tovarnoyi-polityky-pidpryyemstv-na-zasadah-dyversyfikacziyi-asortymentu/-
dc.identifier.citationДіченко А. Л. Підвищення ефективності маркетингової товарної політики підприємств на засадах диверсифікації асортименту / А. Л. Діченко // Економічний простір. – 2025. – № 203. – С. 71-76.uk_UA
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16037-
dc.description.abstractUK: У статті акцентовано увагу на маркетинговій складовій управління продукцією, а саме – асортиментом, котра виступає не лише як функціональна підсистема, а і як філософія ведення бізнесу. Маркетинг у сучасному його розумінні є інтеграцією науки й управління споживчими вподобаннями, очікуваннями, пристосування до попиту і потреб, що сприяє досягненню сталих конкурентних переваг підприємств. Таким чином, маркетингова діяльність повинна бути органічно інтегрована в систему прийняття управлінських рішень, котрі, в свою чергу, базуються на використанні сучасних інструментів оптимізації товарного асортименту, одним із яких є диверсифікація. Запропонований підхід до підвищення ефективності товарної політики передбачає поетапну розробку моделей, методик і алгоритмів, які забезпечують обґрунтування вибору управлінських рішень у сфері маркетингового управління асортиментом. Це, зокрема, включає побудову моделей поведінки споживачів, прогнозування попиту, оптимізацію асортименту, формування гнучкої асортиментної політики, вибір каналів збуту тощо. Застосування аналітичного підходу щодо прийняття ефективних маркетингових рішень дає змогу оцінювати альтернативи, знижувати суб’єктивність вибору та підвищувати обґрунтованість самого рішення. Це дозволяє створювати прозорі, адаптивні й ефективні системи управління асортиментом, що є надзвичайно важливим в умовах невизначеності та високої турбулентності ринкового середовища, деякі корективи вносить безумовно і дія військового стану, дефіцити та економічна ситуація в Україні. Важливим аспектом дослідження є інтеграція підходів до прийняття рішень у загальну систему управління товарної політикою і асортиментом, як її складовим елементом, базовим водночас. Це передбачає формування стратегічного бачення, доповненого відповідними інформаційними потоками щодо ринкової ситуації, а також здатність оперативно адаптуватися до зовнішніх викликів, змін в поведінці споживачів, динаміці попиту на ринках тощо. Підприємства, які ефективно імплементують такі підходи сьогодні, в 2025 році – демонструють вищу ефективність, адаптивність та конкурентоспроможність. Таким чином, представлене дослідження щодо підвищення ефективності маркетингової товарної політики на основі диверсифікації робить внесок у розвиток методології прийняття управлінських рішень у сфері реалізації продукції та управління асортиментом, підкреслюючи значущість використання аналітичних інструментів у забезпеченні ефективного функціонування підприємства.uk_UA
dc.description.abstractEN: The article focuses on the marketing component of product management, namely, the assortment, which acts not only as a functional subsystem, but also as a business philosophy. Marketing in its modern sense is the integration of science and management of consumer preferences, expectations, adaptation to demand and needs, which contributes to the achievement of sustainable competitive advantages of enterprises. Thus, marketing activities should be organically integrated into the management decision-making system, which, in turn, is based on the use of modern tools for optimising the product range, one of which is diversification. The proposed approach to improving the efficiency of product policy involves the gradual development of models, methods and algorithms that provide justification for the choice of management decisions in the field of marketing assortment management. This, in particular, includes building models of consumer behaviour, demand forecasting, assortment optimisation, formation of a flexible assortment policy, selection of sales channels, etc. The application of an analytical approach to making effective marketing decisions allows us to evaluate alternatives, reduce the subjectivity of the choice and increase the validity of the decision itself. This allows for the creation of transparent, adaptive and efficient assortment management systems, which is extremely important in an uncertain and highly turbulent market environment, with some adjustments made by martial law, shortages and the economic situation in Ukraine. An important aspect of the study is the integration of decision-making approaches into the overall system of managing product policy and assortment as its component and basic element. This implies the formation of a strategic vision, supplemented by relevant information flows on the market situation, as well as the ability to quickly adapt to external challenges, changes in consumer behaviour, market demand dynamics, etc. Enterprises that effectively implement such approaches today, in 2025, will demonstrate higher efficiency, adaptability and competitiveness. Thus, the presented study on improving the efficiency of marketing commodity policy based on diversification contributes to the development of a methodology for making managerial decisions in the field of product sales and assortment management, emphasising the importance of using analytical tools to ensure the effective functioning of an enterprise.-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherННІ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури"uk_UA
dc.publisherDOI: https://doi.org/10.30838/EP.203.71-76-
dc.publisherУкраїнський державний університет науки і технологій-
dc.subjectдиверсифікаціяuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectефективністьuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectтоварна політикаuk_UA
dc.subjectстратегіяuk_UA
dc.subjectproduct policyuk_UA
dc.subjectdiversificationuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.subjectefficiencyuk_UA
dc.subjectstrategyuk_UA
dc.titleПідвищення ефективності маркетингової товарної політики підприємств на засадах диверсифікації асортиментуuk_UA
dc.title.alternativeIncreasing the efficiency of the marketing commodity policy of enterprises on the basis of assortment diversificationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 203

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Dichenko.pdf258,57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.