Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/15872
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorХамініч, Світлана Юріївна-
dc.contributor.authorKhaminich, Svitlana-
dc.contributor.authorМілютін, Олександр Олександрович-
dc.contributor.authorMiliutin, Oleksandr-
dc.date.accessioned2025-07-25T07:25:38Z-
dc.date.available2025-07-25T07:25:38Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifierhttps://economic-prostir.com.ua/article/202-formuvannya-strategiyi-zabezpechennya-konkurentospromozhnosti-pidpryyemstva-za-rezultatamy-benchmarkingovogo-analizu/-
dc.identifier.citationХамініч С. Ю. Формування стратегії забезпечення конкурентоспроможності підприємства за результатами бенчмаркінгового аналізу / С. Ю. Хамініч, О. О. Мілютін // Економічний простір. – 2025. – № 202. – С. 265-272uk_UA
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/15872-
dc.description.abstractUK: У статті розкрито підхід до формування стратегії забезпечення конкурентоспроможності підприємства на основі результатів бенчмаркінгового аналізу. Об’єктом дослідження є Академія ІМТ, що працює у сфері короткострокової IT-освіти. В умовах економічної нестабільності та зростаючої конкуренції виявлено необхідність формування конкурентної стратегії як складової загальної системи управління конкурентоспооможністю підприємства. За результатами бенчмаркінгового аналізу виявлено конкурентні переваги й відставання від конкурентів і запропоновано обрати стратегію фокусування на лідерстві за витратами у визначеному сегменті ринку. Обґрунтовано доцільність врахування кращих практик конкурентів для реалізації стратегії. Рекомендовані заходи з імплементації стратегії, включаючи маркетингові, організаційні та комунікаційні інструменти.uk_UA
dc.description.abstractEN: The article presents an approach to developing a strategy for ensuring enterprise competitiveness based on the benchmarking analysis results. The object of the study is the IMT Academy, a company operating in the field of shortterm IT education. In the context of economic instability caused by martial law and an increasingly competitive market, the need for a comprehensive competitive strategy as part of the competitiveness management system is identified. Benchmarking analysis revealed competitive advantages and weaknesses compared to the main market players. Key advantages of IMT Academy include competitive pricing transparency, high relevance of educational programs, strong instructional quality, detailed course materials, and high-quality support. The professional credibility of instructors, combined with clear and appealing website design, further strengthens the competitive position of the company. Weaknesses such as lack of trial lessons, lower brand awareness, and insufficient social media activity are also addressed. As a result, a cost focus strategy within a defined market segment, according to M. Porter's typology, is recommended as for enhancing competitiveness at a basis of applying best practices of competitors is substantiated. Implementation measures include marketing, organizational, and communication tools. The paper provides folowing strategic recommendations: implementing payment in installments from the bank; career support initiatives; structured marketing communication planning in order to increase brand awareness, by attracting banner advertising channels, video advertising and advertising in social networks; developing a plan for activity on social networks, in particular on Instagram, and low-budget social media campaigns. It is proposed that IMT Academy deepen its presence in high-demand micro-niches and invest in content scalability through modern technologies. The implementation of the cost focus strategy, supported by benchmarking insights, is expected to enhance the company's ability to improve its market position.-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherННІ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури"uk_UA
dc.publisherDOI: https://doi.org/10.30838/EP.202.265-272-
dc.subjectстратегіяuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectконкурентний аналізuk_UA
dc.subjectуправління конкурентоспроможністюuk_UA
dc.subjectбенчмаркінгuk_UA
dc.subjectринок IT освітиuk_UA
dc.subjectконкурентні перевагиuk_UA
dc.subjectконкурентна стратегіяuk_UA
dc.subjectфокусування на лідерстві за витратамиuk_UA
dc.subjectcost leadership focusuk_UA
dc.subjectstrategyuk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.subjectIT education marketuk_UA
dc.subjectcompetitiveness managementuk_UA
dc.subjectcompetitive analysisuk_UA
dc.subjectcompetitive advantagesuk_UA
dc.subjectbenchmarkinguk_UA
dc.subjectcompetitive strategyuk_UA
dc.titleФормування стратегії забезпечення конкурентоспроможності підприємства за результатами бенчмаркінгового аналізуuk_UA
dc.title.alternativeFormation of a strategy for ensuring the enterprise competitiveness based on the benchmarking analysis resultsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 202

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Khaminich.pdf314,03 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.