Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12801
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorАнтонюк, Катерина Геннадіївна-
dc.contributor.authorAntoniuk, Kateryna-
dc.date.accessioned2024-05-06T09:17:23Z-
dc.date.available2024-05-06T09:17:23Z-
dc.date.issued2024-03-
dc.identifierhttp://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/42_2024/10.pdf-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.42-8-
dc.identifier.citationАнтонюк К. Г. Особливості формування антикризового менеджменту туристичних підприємств України / К. Г. Антонюк // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2024. – № 1(42) – С. 54-60uk_UA
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12801-
dc.description.abstractUK: Стаття присвячена аналізу та характеристиці особливостей формування антикризового менеджменту туристичних підприємств України, шляхом дослідження динаміки кількості одиниць функціонування туристичних агентств та туристичних операторів. На основі аналізу цієї динаміки сформовано негативні чинники впливу, а також фактори кризових явищ, які на них впливають та згруповано їх за видами. Виявлені фактори потребують антикризового управління та побудови антикризової стратегії. Таким чином, становлено цикли антикризового управління та виявлено їх взаємозв’язок, завдяки чому сформовано поетапність формування антикризового менеджменту туристичних підприємств, який полягає сформованому алгоритмі конкретних дій, що покликані на розробку антикризового управління та керування непередбачуваними факторами негативної дії.uk_UA
dc.description.abstractEN: The article is devoted to the analysis and characteristics of the features of the formation of anti-crisis management of tourist enterprises of Ukraine, by studying the dynamics of the number of operating units of travel agencies and travel operators. On the basis of the analysis of these dynamics, negative factors of influence were formed, as well as factors of crisis phenomena, which affect them, and they were grouped by types. It has been established that the factors that form the investment attractiveness of a tourist enterprise at low indicators and at critical values have a negative impact, and with a combination of previously identified factors of crisis phenomena, they also turn into crisis factors of influence and provoke crisis situations, as they can be their source. The identified factors require anti-crisis management and the construction of an anti-crisis strategy. Thus, the cycles of anti-crisis management are established: pre-crisis management of a tourist enterprise, management of an enterprise in crisis conditions, management of an enterprise in conditions of exit from a crisis state. Their interrelationship was revealed, thanks to which the phasing of the formation of anti-crisis management of tourist enterprises was determined, which consists in the implementation of the following sequential actions: the occurrence of crisis situations in the internal or external environment of the tourist enterprise, identification of the source of the crisis, its assessment and analysis regarding the controllability of the impact on the tourist enterprise, assessment with the help of PEST analysis of the most significant factors affecting the tourist enterprise and the intensity of their negative effect, development of a plan to eliminate the negative effect of factors, transformation and adaptation to the conditions of the tourist market and existing challenges, building a strategy of adaptation to the crisis and anti-crisis management of the exit of the tourist enterprise from a crisis state, control over the process of implementing anti-crisis management of the tourist enterprise, as well as the formation of measures to prevent similar crisis situations in the future.-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherПридніпровська державна академія будівництва та архітектуриuk_UA
dc.subjectантикризовий менеджментuk_UA
dc.subjectуправління середовищемuk_UA
dc.subjectтуристичні підприємстваuk_UA
dc.subjectфактори впливуuk_UA
dc.subjectкризові явищаuk_UA
dc.subjectanti-crisis managementuk_UA
dc.subjectcrisis phenomenauk_UA
dc.subjectenvironmental managementuk_UA
dc.subjectinfluencing factorsuk_UA
dc.subjecttourist enterprisesuk_UA
dc.titleОсобливості формування антикризового менеджменту туристичних підприємств Україниuk_UA
dc.title.alternativeFeatures of the formation of anti-crisis management of tourist enterprises of Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 1 (42)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Antoniuk.pdf422,51 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.