Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12669
Назва: Удосконалення педагогічної компетентності викладачів Німеччини (на прикладі Фрайберзької гірничої академії)
Інші назви: Developing the pedagogical competence of German teachers (experience of tu bergakademie Freiberg)
Автори: Лисенко, Галина Іванівна
Lysenko, Halyna
Мосьпан, Ангеліна Володимирівна
Mospan, Anhelina
Ключові слова: професійно-педагогічна компетентність
Фрайберзька гірнича академія
порівняльний аналіз
система вищої освіти України та Німеччини
викладачі
підвищення кваліфікації
up-skilling
TU Bergakademie Freiberg
higher education system of Ukraine and Germany
professional and pedagogical competence
comparative analysis
teachers
Дата публікації: лют-2024
Видавництво: Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
Бібліографічний опис: Лисенко Г. І. Удосконалення педагогічної компетентності викладачів німеччини (на прикладі Фрайберзької гірничої академії) / Г. І. Лисенко, А. В. Мосьпан // Український журнал будівництва та архітектури. – 2024. – № 1. – С. 89-98
Короткий огляд (реферат): UK: Постановка проблеми.Завпливупроцесів євроінтеграції, глобалізації і, зокрема, з метою побудови єдиного європейського простору вищої освіти, важливим завданням освітян України сталовивчення практичного досвіду закордонних колег, зокрема, стосовно удосконалення педагогічної компетентності викладачів у закладах вищої технічної освіти. Наше дослідження спрямоване на вивчення вдосконалення педагогічної компетентності викладачів у Фрайберзькій гірничій академії (де одна з авторок статті навчається за програмою подвійного дипломування). Зважаючи на високі стандарти, що висуваються німецьким суспільством до викладачів, які відповідають за підготовку молодих фахівців, вважаємо за необхідне детально проаналізувати особливості сучасної системи підвищення кваліфікації викладачів у Німеччині, щоб мати можливість удосконалити українську систему підготовки/перепідготовки науково-педагогічних кадрів для закладів вищої технічної освіти. Мета статті–дослідити шлях професійного розвитку, який долають німецькі викладачі; а також проаналізувати інноваційні методи та програми, які допомагають їм стати не лише фахівцями у своїй галузі, а й ефективними педагогами. Ми прагнемо зробити внесок у розуміння процесу освіти в Німеччині та виявити практики, які можуть бути корисними в контексті удосконалення вищої освіти України. Висновки.Розгалужена німецька система перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів (представлена державними академіями/інститутами підвищення кваліфікації, а також спеціальними центрами педагогічної освіти у структурі вишів) спрямовується на всебічну підтримку викладацьких кадрів з метою їх безперервного професійного зростання як державних службовців, відповідальних за якісну підготовку молодих фахівців для потреб провідної держави ЄС. Важливо зазначити нагальну необхідність використання здобутків німецького досвіду практичної підготовки і підвищення кваліфікації викладачів в українській системі підготовки та перепідготовки педагогічних та науково-педагогічних кадрів у сфері фахової передвищої та вищої освіти. Проведений аналіз процесу удосконалення педагогічної компетентності викладачів у Фрайберзькій гірничій академії дає підстави стверджувати, що це завдання –ключоведля забезпечення якісної освіти у ЗВО. Фрайберзька академіяактивно інвестуєу програми підвищення кваліфікації та розвитку своїх викладачів. Ці програми охоплюють різні аспекти, починаючи з технічних оновлень до педагогічних інновацій. Поєднання курсів підвищення кваліфікації викладачів із керівництвом виробничою практикою студентів наочно свідчить про вдало організовану у німецькому суспільстві дуальну форму здобуття освіти, яка наразі активно впроваджується в Україні.
EN: Problem statement.Under the influence of European integration, globalisation and with the aim of building a single European higher education area, an important task for Ukrainian educators is to study the practical experience of foreign colleagues, in particular, in improving the pedagogical competence of teachers in higher technical education institutions. This study aims to investigate the issue of improving the pedagogical competence of teachers at the TU Bergakademie Freiberg (where one of the authors is studying under a double degree programme). Given the high standards set by German society for teachers responsible for training young professionals, we consider it necessary to analyse in detail the features of the current system of teacher training in Germany in order to be able to improve the Ukrainian system of training/retraining of scientific and pedagogical staff for higher technical education institutions. The purpose of the articleis to investigate the professional development path that German teachers go through; and to analyse the innovative methods and programmes that help them become not only specialists in their field, but also effective teachers. Through this research, we aim to contribute to the understanding of the education process in Germany and to identify practices that may be useful in the context of improving higher education in Ukraine. Conclusions.The developed German system of retraining and professional up-skilling of pedagogical staff (represented by state academies/in-service training institutes and special centres of teacher education within universities) is aimed at comprehensive support of teaching staff for their continuous professional growth as civil servants responsible for the quality training of young professionals for the needs of the leading EU state. It is important to note the urgent need to use the achievements of German experience in practical training and professional up-skillingof teachers in the Ukrainian system of training and retraining of pedagogical and scientific-pedagogical staff in the field of professional pre-university and higher education. The analysis of the process of improving the pedagogical competence of teachers at theTU Bergakademie Freiberggives grounds to assert that this task is key to ensuring quality education in higher education institutions. It is worth emphasising that the TU Bergakademie Freibergactively invests in programmes for the professional development of its teachers. These programmes cover various aspects, ranging from technical updates to pedagogical innovations. The combination of professional up-skillingcourses for teachers and supervision of students' internships is a clear indication of the dual form of education that is well organised in German society and is currently being actively implemented in Ukraine.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12669
Інші ідентифікатори: DOI:10.30838/J.BPSACEA.2312.270224.89.1028
http://uajcea.pgasa.dp.ua/article/view/302453
Розташовується у зібраннях:№ 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
LYSENKO.pdf386,44 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.